Skocz do zawartości

Szarpanie i opór na wstecznym Legacy II AT


Młodybb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

W lutym tego roku kupiłem Legacy II 2,2 z automatyczną skrzynią biegów. Przez pierwszych kilka tygodni jeździłem z napędem 4x4 i zauważyłem ,że po wrzuceniu R i pełnym skręcie kół w lewo lub prawo auto stawia duży opór i ciężko jest go ruszyć a do tego szarpie całym autem. Gdy przyszła wiosna zdecydowałem, że zdemontuję wał napędowy i do zimy zostawię napęd tylko na przód. Problem z wstecznym i stawianym oporem zniknął Ze względu na to, że mamy zimę (chociaż nie za oknem) zamontowałem wczoraj wał ponownie i problem z szarpaniem i oporem powrócił. Pytanie czy problem leży w skrzyni biegów czy w tylnym moście chociaż ta druga opcja wydaje mi się mniej prawdopodobna ponieważ w lecie most pracował i nie było problemów . Na początku pomyślałem, że może ktoś go zaspawał do driftu ale bez wału chyba też by go blokowało. Jak myślicie co może być powodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

 

Powodów opisywanego zachowania może być wiele, jako że jeżdżę podobnym autem, zastanowiłbym się nad:

 

- różnicą w zużyciu opon

 

- zużyciem sprzęgła załączającego tylny napęd - jeśli jest zablokowane i napęd nie jest rozłączany może się tak zachowywać (wszak nasze przekładnie automatyczne nie maja stałego napędu 4x4)

 

- wymianą skrzyni biegów lub tylnego dyferencjału przez poprzedniego właściciela na "niekompatybilne" tzn dyfer ma inne przełożenie niż wymusza skrzynia 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

- zużyciem sprzęgła załączającego tylny napęd - jeśli jest zablokowane i napęd nie jest rozłączany może się tak zachowywać (wszak nasze przekładnie automatyczne nie maja stałego napędu 4x4)

 

To mnie teraz zaskoczyłeś :o

Byłem przekonany, że napęd jest spięty na stałe.Tzn, że mamy napęd na przód i w określonych sytuacjach tył się załącza czy musimy zrobić to sami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Byłem przekonany, że napęd jest spięty na stałe.Tzn, że mamy napęd na przód i w określonych sytuacjach tył się załącza czy musimy zrobić to sami?

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/14180-por%C3%B3wnanie-nap%C4%99d%C3%B3w-4x4/

 

Dla mnie to strasznie skomplikowane :)

To który konkretnie rodzaj napędu jest w moim Legacy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dla mnie to strasznie skomplikowane To który konkretnie rodzaj napędu jest w moim Legacy?


W skrzyni AT masz sprzęgło wielopłytkowe (analogicznie do wiskozy w manualu), które zapewnia napęd w stosunku 90/10 (przód/tył), który się wyrównuje w razie poślizgu przedniej osi. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dla mnie to strasznie skomplikowane To który konkretnie rodzaj napędu jest w moim Legacy?

 

W skrzyni AT masz sprzęgło wielopłytkowe (analogicznie do wiskozy w manualu), które zapewnia napęd w stosunku 90/10 (przód/tył), który się wyrównuje w razie poślizgu przedniej osi. 

 

Dzięki. Teraz jest wszystko jasne. W tej sytuacji podejrzewam, że problem jest właśnie w sprzęgle ponieważ auto ciągnie cały czas na 4 koła. Niestety dzisiaj opór pojawił się już nawet przy jeździe do przodu ale tylko przy skręcie :(

Edytowane przez Młodybb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrzyni AT masz sprzęgło wielopłytkowe (analogicznie do wiskozy w manualu)

Nie jest to prawda w tym wypadku, bo skrzynia ręczna ma centralny dyferencjał a wiskoza tylko ogranicza jego poślizg. Analogia do ręcznej była by w przypadku skrzyni AT z VTD (np. w Legacy GT), gdzie też jest centralny dyferencjał i sprzęgło wielopłytkowe ograniczające poślizg.

 

 

W tej sytuacji podejrzewam, że problem jest właśnie w sprzęgle ponieważ auto ciągnie cały czas na 4 koła. Niestety dzisiaj opór pojawił się już nawet przy jeździe do przodu ale tylko przy skręcie

Podjedź do mechanika zanim zabijesz napęd w aucie. Może jest to tylko problem sterowania samym sprzęgłem - czasem się zacina, potem koszta gwałtownie rosną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Podjedź do mechanika zanim zabijesz napęd w aucie. Może jest to tylko problem sterowania samym sprzęgłem - czasem się zacina, potem koszta gwałtownie rosną.

Chyba właśnie tak zrobię tylko zastanawia mnie fakt, że problem pojawia się tylko z zamontowanym wałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...