Skocz do zawartości

Ściąga przy hamowaniu


Hiszpanu

Rekomendowane odpowiedzi

Problem mam taki że w lutym zaczął mi cieknąć zacisk z przodu, gdzieś w marcu oddałem do zrobienia autko i wymienione zostały 2 cylinderki z tyłu, nowe gumki w zacisku i nowy płyn. Wszystko hamowało ładnie prosto, teraz gdzieś tydzień temu zauważyłem że przy mocniejszym hamowaniu ściąga mi lekko w prawo myślałem że droga jest nierówna albo że mam mało powietrza w którymś kole, dzisiaj zaglądnąłem na hamulce z przodu i z tyłu i nie ma żadnego wycieku, mięsa na tarczach i klockach jest sporo. Jedynie zauważyłem że na jednej tarczy jest większy rant niż na drugiej i klocki też tak na oko wydawały się z jednej strony więcej zużyte niż z drugiej, nie dużo. Na tarczy pod palcem czuć większy rant. Co się mogło stać jak zaciski ok. 2/3 lata temu były regenerowane? Tłoczek się zastał czy jak? Płynu nie ubywa. 

Edytowane przez Hiszpanu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co dokładnie może być z tym tłoczkiem, jak nie jest wkręcany (nie mam kluczy) to myślę że sam zrobię a pod ręką mam też znajomego mechanika. Ale z tłoczkiem nigdy nic nie robiłem. 

 

Początkiem lipca miałem przegląd i nic z zawieszeniem nie wyszło. Generalnie Zawieszenie mam dość dobrze doinwestowane przez poprzedniego właściciela. 

Edytowane przez Hiszpanu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Hiszpanu. Miałem w wolnymssaku ten sam zacisk na tarczy 277 i trzeba go doglądać conajmniej raz w roku.

Ja wypracowałem system, że przy zmianie kół, ściągam tarcze, czyszczę prowadnicę, smaruję gumki i tłoczek, złożenie + założenie kół. Wszystko można zrobić bez ściągania zacisku z samochodu.

Co do ściągania, to wystarczy, że jeden tłoczek stoi lub jedna prowadnica jest zanieczyszczona i z hamowaniem robi się problem.

 

Pozdrawiam :).

 

P.S. jak oddajesz samochód do mechanika to gwarantuję, że jak nie patrzysz mechanikowi na ręce i nie wytłumaczysz o co chodzi, to nie otrzymasz tego czego oczekujesz...

Chyba, że komuś na prawdę zależy...ale moim zdaniem dokładne czyszczenie + smarowanie to około 45minut na stronę bez pośpiechu...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nigdy tego nie robiłeś to będziesz miał okazję zrobić to teraz , nie jest to trudne, a ile satysfakcji jak wyjdzie i bd działać ;) 

Odkręć koło i rozkręć zacisk na prowadnicach to one mogły się zapiec. Zdejmij tarczę, albo odkręć zacisk weź kogoś do pomocy i niech naciśnie hamulec i wysuną się tłoczki uważaj abyś ich nie wysuną za daleko bo wypadną ,i uważaj na palce ,patrz z daleka, zdejmij gumy ochronne.Jeśli się nie wysunie 1 tłoczek to skręć ten który się wysuną ściskiem stolarskim i naciśnij ponownie.

Ja to robię inaczej

 1 rozkręcam zacisk na prowadnicach jeśli takie są

2 odkręcam zacisk i go podwieszam nie możne wisieć na przewodzie

3 naciskam hamulec aż tłoczki się wysuną nie do końca ,czasami do końca ale może pochlapać :P,  czasami pomijam ten etap

4 Odkręcam przewód, zaciskam go i podwieszam

5 Idę do garażu chyba, że w nim jestem to nie muszę iść

6 Teraz muszę wrócić po zacisk, bo nie napisałem, że trzeba go zabrać ze sobą,I trzeba znowu iść ,więc lepiej robić w garażu. :P

8 Zdejmuje gumy ochronne

9 wydmuchuje tłoczki powietrzem,wyjdzie ten który jest mniej zapieczony

10 wsadzam go ponownie skręcam ściskiem stolarskim lub imadłem i wydmuchuje kolejne w zależności ile ich jest

można wcisnąć tłoczek zapieczony imadłem z powrotem przed tym jak go wydmucham,zerwać go ,ale lepiej najpierw spróbować wydmuchać.

Można też wybić np w 4 tłoku cylinderek przez otwór od przewodu,

11 oględziny

12 przerwa na kawę

13 szybkie siku

14 czyszczenie ,wymiana gum jeśli trzeba, ale z doświadczenia wiem że trzeba bo mimo to że guma wygląda dobrze,jest spuchnięta

jeśli nie uda się kupić oryginałów można spróbować założyć gumy od innego auta, 4 tłoku pasują chyba od vectry a 2 tłok tył wrx Passata ,ale dobiera się po rozmiarze tłoczka,najlepsze są oryginały i lepiej nie kombinować to nie jest drogie.

15 składamy ,smarujemy 

16 przykręcamy zacisk

17 odpowietrzamy

 Z kolejnym kołem tak samo z tą różnicą, że zabieramy od razu zacisk i nie trzeba wracać i pomijamy przerwę na kawę ,siku robimy w razie potrzeby :D

Można to zrobić bez zdejmowania zacisku z samochodu, wystarczy zdjąć tarczę są specjalne otwory do zdjęcia tarczy z gwintem m6 lub m8

Wtedy nie wyjmuj tłoczków tylko wysuń i przeczyść.

Przy zmianie kół dobrze zrobić taki szybki przegląd prowadnicy zacisku , tłoczków, gum ochronnych, klocków, tarcz. ;)

 

zwróć uwagę że brakuje punktu 8 ,przypadek, pewnie nawet nie zauważyłeś,możesz zagospodarować go na co chcesz. 

Edytowane przez ursusraketa
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie dam radę :) tyle że myślałem że obejdzie się bez dolewki płynu czyli pierw muszę dokupić, pewno z allegro bo z motulem u mnie w okolicy krucho. Najwyżej jutro przeczyszcze i nasmaruje prowadniczki. Dzięki jeszcze raz

Edytowane przez Hiszpanu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebralem, przeczyściłem, nasmarowałem i dalej ściąga. Jedna prowadniczka byla mocno skorodowana i prawie nigdzie nie było miedziaka, ale niestety to nie to. Autko dalej ściąga przy wyższych prędkościach, tak powyżej 70. I jak wcisnąłem lekko jeden tłoczek to poleciał płyn może to to? Ale płynu nie ubywa a tłoczki chodzą dobrze.

 

 

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I jak wcisnąłem lekko jeden tłoczek to poleciał płyn może to to?

Jeśli poleciał płyn z zacisku,to uszczelnienie tłoczka do wymiany,może być to przyczyną ściągania,leci płyn-zacisk się zapowietrza i występuje mniejsza siła dociskająca klocek do tarczy.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlaśnie mnie to zastanawia, lekko wepchałem tłoczek i poleciał płyn, a tak to zacisk był suchy, płynu nie ubywało to jak się to mogło zapowietrzyć. Wymienie to i sie zobaczy. Dzięki

 

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hiszpanu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ściąga cię w prawo to znaczy że lewy zacisk niedomaga.Wyjmij bezpiecznik od abs i po rozpędzeniu naciśnij mocniej niech zablokuje koła i zobacz co się dzieje. Ale jeśli puścił ci płyn to gumy do wymiany bd.

Edytowane przez ursusraketa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam abs, normalnie koła blokowalo, tylko bylo ślisko to może nie było tego tak czuć ale na 100% ściąga w prawo. Kupie gumki zmienie i zobacze. Jak jest ok. 70/80% płynu w zbiorniczku to kupować płyn czy raczej duzo nie zejdzie płynu? Bo wystarczy chyba tylko to jedno koło odpowietrzyć.

 

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie gumy wygladaja bardzo dobrze, z prawej strony gumki na tloczkach poszly i wymienili mi je gdzies w marcu, blad zrobilem ze nie wymienilem wszystkich tylko z jednej strony. Co do skp tez zagladne

 

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...