Hiszpanu Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 (edytowane) Problem mam taki że w lutym zaczął mi cieknąć zacisk z przodu, gdzieś w marcu oddałem do zrobienia autko i wymienione zostały 2 cylinderki z tyłu, nowe gumki w zacisku i nowy płyn. Wszystko hamowało ładnie prosto, teraz gdzieś tydzień temu zauważyłem że przy mocniejszym hamowaniu ściąga mi lekko w prawo myślałem że droga jest nierówna albo że mam mało powietrza w którymś kole, dzisiaj zaglądnąłem na hamulce z przodu i z tyłu i nie ma żadnego wycieku, mięsa na tarczach i klockach jest sporo. Jedynie zauważyłem że na jednej tarczy jest większy rant niż na drugiej i klocki też tak na oko wydawały się z jednej strony więcej zużyte niż z drugiej, nie dużo. Na tarczy pod palcem czuć większy rant. Co się mogło stać jak zaciski ok. 2/3 lata temu były regenerowane? Tłoczek się zastał czy jak? Płynu nie ubywa. Edytowane 14 Grudnia 2015 przez Hiszpanu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Jakie masz dokładnie zaciski?2 ,3 lata bez przeglądu mogły spowodować zaśniedzenie tłoczków lub sam zacisk się zaciął na prowadnicach jeśli takie posiada. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 dwutłoczkowe do tarcz 277mm przełożone z imprezy GT z 1997r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Sam robisz naprawy czy dajesz dla kogoś? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 A zawieszenie jest ok? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 (edytowane) Zależy co dokładnie może być z tym tłoczkiem, jak nie jest wkręcany (nie mam kluczy) to myślę że sam zrobię a pod ręką mam też znajomego mechanika. Ale z tłoczkiem nigdy nic nie robiłem. Początkiem lipca miałem przegląd i nic z zawieszeniem nie wyszło. Generalnie Zawieszenie mam dość dobrze doinwestowane przez poprzedniego właściciela. Edytowane 14 Grudnia 2015 przez Hiszpanu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
betun Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Witaj Hiszpanu. Miałem w wolnymssaku ten sam zacisk na tarczy 277 i trzeba go doglądać conajmniej raz w roku. Ja wypracowałem system, że przy zmianie kół, ściągam tarcze, czyszczę prowadnicę, smaruję gumki i tłoczek, złożenie + założenie kół. Wszystko można zrobić bez ściągania zacisku z samochodu. Co do ściągania, to wystarczy, że jeden tłoczek stoi lub jedna prowadnica jest zanieczyszczona i z hamowaniem robi się problem. Pozdrawiam . P.S. jak oddajesz samochód do mechanika to gwarantuję, że jak nie patrzysz mechanikowi na ręce i nie wytłumaczysz o co chodzi, to nie otrzymasz tego czego oczekujesz... Chyba, że komuś na prawdę zależy...ale moim zdaniem dokładne czyszczenie + smarowanie to około 45minut na stronę bez pośpiechu... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 (edytowane) Jeśli nigdy tego nie robiłeś to będziesz miał okazję zrobić to teraz , nie jest to trudne, a ile satysfakcji jak wyjdzie i bd działać Odkręć koło i rozkręć zacisk na prowadnicach to one mogły się zapiec. Zdejmij tarczę, albo odkręć zacisk weź kogoś do pomocy i niech naciśnie hamulec i wysuną się tłoczki uważaj abyś ich nie wysuną za daleko bo wypadną ,i uważaj na palce ,patrz z daleka, zdejmij gumy ochronne.Jeśli się nie wysunie 1 tłoczek to skręć ten który się wysuną ściskiem stolarskim i naciśnij ponownie. Ja to robię inaczej 1 rozkręcam zacisk na prowadnicach jeśli takie są 2 odkręcam zacisk i go podwieszam nie możne wisieć na przewodzie 3 naciskam hamulec aż tłoczki się wysuną nie do końca ,czasami do końca ale może pochlapać , czasami pomijam ten etap 4 Odkręcam przewód, zaciskam go i podwieszam 5 Idę do garażu chyba, że w nim jestem to nie muszę iść 6 Teraz muszę wrócić po zacisk, bo nie napisałem, że trzeba go zabrać ze sobą,I trzeba znowu iść ,więc lepiej robić w garażu. 8 Zdejmuje gumy ochronne 9 wydmuchuje tłoczki powietrzem,wyjdzie ten który jest mniej zapieczony 10 wsadzam go ponownie skręcam ściskiem stolarskim lub imadłem i wydmuchuje kolejne w zależności ile ich jest można wcisnąć tłoczek zapieczony imadłem z powrotem przed tym jak go wydmucham,zerwać go ,ale lepiej najpierw spróbować wydmuchać. Można też wybić np w 4 tłoku cylinderek przez otwór od przewodu, 11 oględziny 12 przerwa na kawę 13 szybkie siku 14 czyszczenie ,wymiana gum jeśli trzeba, ale z doświadczenia wiem że trzeba bo mimo to że guma wygląda dobrze,jest spuchnięta jeśli nie uda się kupić oryginałów można spróbować założyć gumy od innego auta, 4 tłoku pasują chyba od vectry a 2 tłok tył wrx Passata ,ale dobiera się po rozmiarze tłoczka,najlepsze są oryginały i lepiej nie kombinować to nie jest drogie. 15 składamy ,smarujemy 16 przykręcamy zacisk 17 odpowietrzamy Z kolejnym kołem tak samo z tą różnicą, że zabieramy od razu zacisk i nie trzeba wracać i pomijamy przerwę na kawę ,siku robimy w razie potrzeby Można to zrobić bez zdejmowania zacisku z samochodu, wystarczy zdjąć tarczę są specjalne otwory do zdjęcia tarczy z gwintem m6 lub m8 Wtedy nie wyjmuj tłoczków tylko wysuń i przeczyść. Przy zmianie kół dobrze zrobić taki szybki przegląd prowadnicy zacisku , tłoczków, gum ochronnych, klocków, tarcz. zwróć uwagę że brakuje punktu 8 ,przypadek, pewnie nawet nie zauważyłeś,możesz zagospodarować go na co chcesz. Edytowane 14 Grudnia 2015 przez ursusraketa 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 (edytowane) Dzięki wielkie dam radę tyle że myślałem że obejdzie się bez dolewki płynu czyli pierw muszę dokupić, pewno z allegro bo z motulem u mnie w okolicy krucho. Najwyżej jutro przeczyszcze i nasmaruje prowadniczki. Dzięki jeszcze raz Edytowane 14 Grudnia 2015 przez Hiszpanu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Dasz radę zrobić bez dolewki, ale lepiej kup w zapas sobie .Odkręć zobacz co tam się dzieje,ja ci napisałem już bardzo doraźną ingerencję jeśli, jest zapieczony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 15 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Dzisiaj odkręce zaciski i zobacze co się tam porobiło, może uda się bez dolewki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 19 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Rozebralem, przeczyściłem, nasmarowałem i dalej ściąga. Jedna prowadniczka byla mocno skorodowana i prawie nigdzie nie było miedziaka, ale niestety to nie to. Autko dalej ściąga przy wyższych prędkościach, tak powyżej 70. I jak wcisnąłem lekko jeden tłoczek to poleciał płyn może to to? Ale płynu nie ubywa a tłoczki chodzą dobrze. Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 I jak wcisnąłem lekko jeden tłoczek to poleciał płyn może to to? Jeśli poleciał płyn z zacisku,to uszczelnienie tłoczka do wymiany,może być to przyczyną ściągania,leci płyn-zacisk się zapowietrza i występuje mniejsza siła dociskająca klocek do tarczy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Domanski Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 (edytowane) . Edytowane 19 Grudnia 2015 przez Marcin Domanski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 19 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Wlaśnie mnie to zastanawia, lekko wepchałem tłoczek i poleciał płyn, a tak to zacisk był suchy, płynu nie ubywało to jak się to mogło zapowietrzyć. Wymienie to i sie zobaczy. Dzięki Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka Edytowane 19 Grudnia 2015 przez Hiszpanu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 (edytowane) którą stronę robiłeś, a w którą Cię ściąga? która strona jest bardziej zużyta ?Drugą stronę też przejrzyj. Edytowane 20 Grudnia 2015 przez ursusraketa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 20 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Caly przod czyscilem i smarowalem, wiecej zuzyta jest prawa strona, w prawo sciaga, a plyn polecial z lewego zacisku, prowadniczka skorodowana byla po prawej. Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 (edytowane) Jeśli ściąga cię w prawo to znaczy że lewy zacisk niedomaga.Wyjmij bezpiecznik od abs i po rozpędzeniu naciśnij mocniej niech zablokuje koła i zobacz co się dzieje. Ale jeśli puścił ci płyn to gumy do wymiany bd. Edytowane 20 Grudnia 2015 przez ursusraketa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 20 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Nie mam abs, normalnie koła blokowalo, tylko bylo ślisko to może nie było tego tak czuć ale na 100% ściąga w prawo. Kupie gumki zmienie i zobacze. Jak jest ok. 70/80% płynu w zbiorniczku to kupować płyn czy raczej duzo nie zejdzie płynu? Bo wystarczy chyba tylko to jedno koło odpowietrzyć. Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitro MCZ... Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Nie chce mi się czytać postów, ale według mnie: jechac na stację diag. na rolki. Jak hamowanie różne , to wina zacisków, tarcz etc. jeżeli równe , to wina np. wahaczy i ich tulei wyrąbanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Oczywiście że musisz dokupić płyn. Od razu zrób obie strony i będziesz miał spokój.A gumy te ochronne w dobrym stanie są? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hiszpanu Opublikowano 20 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Wszystkie gumy wygladaja bardzo dobrze, z prawej strony gumki na tloczkach poszly i wymienili mi je gdzies w marcu, blad zrobilem ze nie wymienilem wszystkich tylko z jednej strony. Co do skp tez zagladne Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się