Skocz do zawartości

pozapiekane zaciski SI 1.8 `95...


maxylewith

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od niedawna jestem wlascicielem drugiej juz imprezki (poprzednia ej16) choc nie bita, nie malowana i przejechala tylko 130tkm to podejrzanie zmeczona jest od spodu. Jestem juz po wydaniu dosc sporej kasy, nawet po wymianie zwrotnicy ( peklo gniazdo sworznia) lecz mam jeszcze problem z hamulcami. Zaciski sa pozapiekane. Z przodu na przyklad zewnetrzne klocki maja po ok 5mm , a wewnetrzne sa....a wlasciwie ich nie ma. Pytanie zatem czy ktos z Was przerabial ten temat i poradzilby jak to zrobic bez odkrecania przewodow itd itp. Za fachowe porady z gory dziekuje!!!

 

P.S. jeszcze jedna sprawa; czy mozliwe zeby z powodu opilkow oblepiajacych czujnik ABS swiecil sie anti lock brake? Przezylem ciezka walke by "odkleic" go od starej zwrotnicy ,mogl sie uszkodzic, lecz robilem to wszystko tak predko, ze nie odmuchalem go z opilkow po ingerencji gumowka w stara zwrotnice. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... czy ktos z Was przerabial ten temat ...

Jak mi się zapiekły, to zdjąłem zacisk i przesmarowałem tłoczki (bez ich wyjmowania)Należy uważać żeby przy przepompowywaniu nie wypchnąć tłoczków z zacisków, podobno ciężko je później włożyć. Można też zdać się na dobrego mechanika i w cenie 200pln powinien wymienić wszystkie gumki i zrobić to porządnie (z wyjęciem tłoczków).

 

A co do czujki, to miałem podobnie.

Po zmianie zwrotnicy i przełożeniu reszty gratów zapaliła się kontrolka ABS'u.

Od kilku dni (po około roku czasu od naprawy) znów działa.

Trzeba będzie wywalić pewien bezpiecznik :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iceman teorytycznie wykluczmy uszkodzenie czujnika (choc sie troche powyginal) czy mozliwe zeby opilki ktore przyciagnal ,powodowaly blad?Slyszalem ,ze jesli np jest nie odpowiedni odstep miedzy czujnikiem a kolem fonicznym tez moga wystapic bledy,a opilki w sumie go wydluzaja zmniejszajac odstep

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIKKI wydaje mi sie ze u mnie problem jest z prowadniczkami zaciskow, bo auto hamuje tylko jak pisalem scierajac tylko klocki od strony tloczka. Tak jakby czesc zacisku z drugim klockiem sie nie poruszala. Doradzali mi zebym to wszystko wykapal w nafcie albo wynnsie,ale chce uniknac odpinania zacisku od przewodu,bo nie za bardzo mam pomysl jak zaslepic przewodody,a ich zaginanie moze sie skonczyc wymiana i kosztami.Poza tym nie chce zapowietrzyc ukladu ,bo jak slyszalem np w oplu (gdzie pracuje) jak sie zapowietrzy pompa ABS to nijak nie da jej sie odpowietrzyc. Gumek do zaciskow tez nie udalo mi sie znalezc ( w sklepach z przystepnymi cenami) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Poza tym nie chce zapowietrzyc ukladu ,bo jak slyszalem np w oplu (gdzie pracuje) jak sie zapowietrzy pompa ABS to nijak nie da jej sie odpowietrzyc.

Dobrze, że ja takich rzeczy nie słyszałem, bo nie zdecydowałbym się na taki manewr. A tak odkręciłem i później zalałem. Co prawda pierwsza próba była fatalna, ale byłem na to przygotowany... i wystarczyło uzupełnić płyn i podpompować. Teraz wszystko gra, jeśli można tak się wyrazić o hamulcach w Subaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bremsy zrobione-ale rzezba....mloty i inne przedluzenia reki poszly w ruch.Moja Impreza musiala stac dobre kilka miesiecy ,bo kolezka mechanik mowil ,ze tak pozapiekanych zaciskow jeszcze nie widzial....2 godz na jedno kolo i....zadna gumka nie zniszczona:))))))

 

Mam male pytanie; czy jesli np wyswietlil sie blad ABS np z powodu uszkodz. czujnika to czy po wymianie kontrolka gasnie czy trzeba ja prosic w inny sposob????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...