Łukasz Liwoch Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Witam. Szanowni forumowicze, nie działa mi klima w forku lll, czy ma ktoś wiedzę czy idzie ona przez jakiś przekaźnik? Spr bezpieczniki w komorze silnika i pod kierą. Tam jest bezp 15A, wyjałem i wtedy nic, a tak tylko świeci się dioda A/C i cisza, sprezarka nie startuje. nie słysze żadnego cyk jak robi przekaźnik. Niestety przekazniki sa nie opisane. Nie rozpisuje sie wiecej, bo jade na serwis klimy dzisiaj. Mam nadzieje ze powod to malo czynnika. Dam znać, jednak proszé o pomoc. Dziekuje za nią Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daroot Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Presostat do sprawdzenia/podmiany. Przekaźnik jest sterujący wentylatorem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke Skywalker Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 A zrób taki test: wyłącz silnik --> włącz zapłon --> włącz klimę (zapali się AC) --> uruchom silnik i obserwuj, czy sprężarka ruszyła na 2-3 sekundy a potem się samoczynnie rozłączyła. Jeśli masz taki efekt, wróć do mnie Pozdro Luke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Liwoch Posted August 19, 2015 Author Share Posted August 19, 2015 Witam Zrobiony pełny serwis klimatyzacji, dodany też barwnik. Klima działa,chłodzi. Zobaczymy czy dalej będzie OK,jak coś szukamy wycieków. Sprężarka nie włączała się z powodu małej ilości czynnika. Dziękuję za wszelkie sugestie,i pomoc. Łukasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
dubelt Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 A zrób taki test: wyłącz silnik --> włącz zapłon --> włącz klimę (zapali się AC) --> uruchom silnik i obserwuj, czy sprężarka ruszyła na 2-3 sekundy a potem się samoczynnie rozłączyła. Jeśli masz taki efekt, wróć do mnie Pozdro Luke Cześć. U mnie zdażyło się coś podobnego już drugi raz w trakcie obecnego lata. Po postoju i odpaleniu klima działa normalnie. Czyżby sprzęgło (czerwony nalot) lub/i czujnik obrotów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke Skywalker Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Cześć. Jeśli się wyłącza po kilku sekundach i nie daje się ponownie włączyć nawet na któtko do ponownego uruchomienia silnika, to najprawdopodobniej czujnik prędkości obrotowej sprężarki. Jeśli rozłącza się po dłuższym czasie pracy i NIE włącza się ponownie, a temperatura rośnie, to prędzej sprzęgło lub głupiejący czujnik temperatury WEWNĘTRZNEJ pod schowkiem. Pozdro Luke Link to comment Share on other sites More sharing options...
dubelt Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Podpowiedz mi proszę gdzie w OBK mam szukać tego czujnika temp - taka kratka przy stacyjce z rureczką - czytałem kiedyś że to najgłupszy system pomiaru temp w samochodzie jaki mogli wymyślić .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now