Skocz do zawartości

Jakie części do wrx 2.5 hawkeye 2006


Dorsz914

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do naprawy uszkodzonego upg i przy okazji wymiany smoka oleju oraz (jeśli będzie trzeba) panewek.

 

1. Jakiej grubości uszczelki trzeba do tego modelu? Bo na stronie nie-ASO widziałem 3 różne grubości tych uszczelek firmy Cosworth

 

0.78mm/1.1mm/1.5mm

 

2. Dużo ludzi piszę o szpilkach ARP więc czy te będą dobre?

http://www.nie-ASO.pl/sruby-do-glowicy-arp-impreza,3,26203,15427

 

3. Smok olejowy chciałbym wzmocniony, więc czy ten będzie odpowiedni?

 

http://allegro.pl/performance-smok-oleju-subaru-ssak-gt-wrx-sti-i4863744078.html

 

4. No i jakiej marki panewki?

 

Podkreślam że samochód ma być do normalnej codziennej jazdy i ewentualnego upalania w zimę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000zł uszczelki + 1000zł szpilki + smok 500zł + pierścienie 800zł

 

Ewentualnie panewki to jakieś 400-600zł

 

Robić chyba będę sam ze znajomym, który zadeklarował, że bez problemu mi to ogarnie, ale jeszcze zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Smok olejowy chciałbym wzmocniony, więc czy ten będzie odpowiedni? http://allegro.pl/pe...4863744078.html

Mam dokładnie taki sam, kupiony od xbike-a. Polecam. Jeżdżę już drugi rok od wymiany,

Edytowane przez sebachon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to jak padnie upg to po co robić szpilki, pierścienie, panewki, smok ??

Tak jak sebachon napisał smok warto wymienić bo to akurat nieduży koszt. Jeśli chodzi o resztę to silnik właśnie jest rozbierany i zobaczymy co wymieniać, a co nie. 

 

Po prostu chcę wiedzieć czy te części, które wypisałem będą odpowiednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego chcesz używać coswortha zamiast OEM ?

 

1k pln to mało  na  uszczelki,  składanie całego silnika na silikonie to słaby pomysł. Jeśli auto jest seryjne  to  poszedłbym w  uszczelki OEM a  zaoszczędzone pieniądze zainwestował w nowe uszczelniacze, oringi i  uszczelki  dekli - tak żeby do tematu nie wracać.

 

Przy okazji  robienia UPG warto też  pomierzyć i ewentualnie wyregulować luzy zaworowe.

 

Sprawdźcie  tez głowice pod kątem pęknięć między kanałami wodnymi a wydechowymi.

 

 

Szpilki ARP to pomysł nie najgorszy, podobnie wzmocniony smok.

 

 

Panewek wybór jest spory  od OEM, przez King Racing po ACL.

 

Jeśli  rozbieracie całość wyciągnijcie tłoki i sprawdźcie czy nie są popękane na półkach pod pierścieniami. Same pierścienie najlepiej OEM ale  są  alternatywy równie dobre ale nie tak drogie jak np Hastings.

 

I profilaktycznie -  oba nowe korki na chłodnice i zbiornik  wyrównawczy  -  ich niesprawność potrafi zagotować silnik a to groszowe sprawy.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego chcesz używać coswortha zamiast OEM ?

 

1k pln to mało  na  uszczelki,  składanie całego silnika na silikonie to słaby pomysł. Jeśli auto jest seryjne  to  poszedłbym w  uszczelki OEM a  zaoszczędzone pieniądze zainwestował w nowe uszczelniacze, oringi i  uszczelki  dekli - tak żeby do tematu nie wracać.

 

Przy okazji  robienia UPG warto też  pomierzyć i ewentualnie wyregulować luzy zaworowe.

 

Sprawdźcie  tez głowice pod kątem pęknięć między kanałami wodnymi a wydechowymi.

 

 

Szpilki ARP to pomysł nie najgorszy, podobnie wzmocniony smok.

 

 

Panewek wybór jest spory  od OEM, przez King Racing po ACL.

 

Jeśli  rozbieracie całość wyciągnijcie tłoki i sprawdźcie czy nie są popękane na półkach pod pierścieniami. Same pierścienie najlepiej OEM ale  są  alternatywy równie dobre ale nie tak drogie jak np Hastings.

 

I profilaktycznie -  oba nowe korki na chłodnice i zbiornik  wyrównawczy  -  ich niesprawność potrafi zagotować silnik a to groszowe sprawy.

 

Z uszczelkami to już mnie sprowadzono na ziemie :) A o korkach to bym nie pomyślał nawet. Dzięki za te info.

Edytowane przez Dorsz914
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...