Skocz do zawartości

Odcięcie EGR i przeprogramowanie ECU - ktoś robił?


Tichy

Rekomendowane odpowiedzi

W Krakowie nie ma (chyba?) odważnych, którzy podjęli by się tematu. Mam dość zasyfiania silnika przez ten patent. Problemem najwyraźniej jest ECU - samo odcięcie (zaślepienie) EGR to nie problem, ale nikt nie wie, czy po tym zabiegu ECU nie zacznie sypać błędami itp.

Interesuje mnie, czy ktoś:

  1. robił coś takiego w Foresterze SG (silnik 2.0 NA, 158KM, DOHC)
  2. zna namiary na fachowców znających temat i robiących takie rzeczy (może być na Priv)
  3. wie, czy ECU trzeba jakoś specjalnie oszukiwać w tym modelu, a może stosuje się zaślepki z małymi dziurkami, czyli niepełne zaślepienie?
  4. zna koszta takiej przeróbki.

 

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepienie EGR prowadzi do zwiększenia zużycia paliwa w trasie przy jeździe stałym tempem.

Nic nie trzeba oszukiwać. Zaślepiasz i już cieszysz mniej ekonomicznego wozu :yahoo: .

A tak na poważnie, proponuję solidnie oczyścić i zawór i przepustnicę co jakiś czas (pewnie przepustnicę co jakieś 30-50tkm, zawór co 100tkm) i nie wnikać.

EGR to akurat pożyteczny patent.

 

Twój problem polega najprawdopodobniej na "zamulaniu", czyli w zakresie 2-4,5tys rpm samochód słabo reaguje na wciskanie pedału gazu. Po resecie na jakiś czas problem ustaje, ale potem wraca. Nie ma to nic wspólnego z EGR-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepienie EGR prowadzi do zwiększenia zużycia paliwa w trasie przy jeździe stałym tempem.

Nic nie trzeba oszukiwać. Zaślepiasz i już cieszysz mniej ekonomicznego wozu :yahoo: .

A tak na poważnie, proponuję solidnie oczyścić i zawór i przepustnicę co jakiś czas (pewnie przepustnicę co jakieś 30-50tkm, zawór co 100tkm) i nie wnikać.

EGR to akurat pożyteczny patent.

 

Twój problem polega najprawdopodobniej na "zamulaniu", czyli w zakresie 2-4,5tys rpm samochód słabo reaguje na wciskanie pedału gazu. Po resecie na jakiś czas problem ustaje, ale potem wraca. Nie ma to nic wspólnego z EGR-em.

Przepraszam, ale o sensowności (lub nie) pozbywania się recyrkulacji spalin nie będę dyskutował (choć być może masz oczywiście argumenty) - decyzja już została podjęta i jeżeli się tylko da bezkonfliktowo odciąć EGR, to wylatuje.

 

Ciut większe spalanie mi nie przeszkadza.

 

Mam problem z zamulaniem, ale - o ile wiem - nie ma on nic wspólnego z EGR i nie dlatego chcę się go pozbyć. Temat EGR nie ma nic wspólnego z moimi dywagacjami w wątku o zamulaniu ;-) Po prostu akurat teraz "ruszyłem" sprawę z EGR, tak wypadło - auto było już u dwóch mechaników (w tym jednego speca od "tuningu"), ale żaden nie podjął się tematu z uwagi na nierobienie tego w żadnym silniku 2.0 NA z tego rocznika (nie chcieli - i słusznie - eksperymentować na mnie).

Tichy to ecu jest ciężko programowalne, może ecutek to ruszy, ale koszta będą wysokie.

Dzięki, spoko, sam tego nie zamierzam robić, a że może być ciężko, to wiem i dlatego właśnie pytam na Forum o doświadczenia w tej materii :-)  Jestem ciekaw, czy ktoś to robił w takim silniku jak mój, jak poszło, jak się skończyło, jak zrobiono i u kogo to można zrobić. Wg Ciebie "wysokie koszta" to jakie mogłyby to być kwoty? Tak plus-minus. Bo jak kilka tysi, to zrezygnuję ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnymi modelami Ecu w 2.0 N/A,nie poradzi sobie Ecutek,Nie radzą sobie z nimi w ASO celem uaktualnienia softu,wgrywania poprawek itp.

Zgoda, pewnie tak jest, jak piszesz, pytanie moje jest nieco inne: czy w ogóle w moim silniku trzeba cokolwiek w komputerze przeprogramowywać lub oszukiwać? Wiem, że są auta, gdzie komputer tylko sobie steruje zaworem EGR i nie ma żadnych czujników w dolocie etc. Wtedy podobno się zaślepia i już - komputer sobie steruje zaworem i jest szczęśliwy, choć żadne gazy nie przepływają ;-) Pytanie nadal aktualne: czy ktoś robił w tym silniku odcięcie EGR, jeśli tak, to czy wymaga on w ogóle ingerencji w komputer, czy tylko zaślepiamy i już?

 

 

Nic nie trzeba oszukiwać. Zaślepiasz i już cieszysz mniej ekonomicznego wozu :yahoo: .

Ale masz pewność, że w tym silniku tak się to robi i że nie ma żadnych czujników przy EGR-ze, które po zaślepieniu wywalą błąd? Bo właśnie to jest dla mnie najważniejsze. Samo wrzucenie blaszki nie wydaje się trudnym zadaniem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2.0 DOHC 165KM z AT i ecutek mówi że da rade to zrobić ale cena to ponad 2k. (eazem z usunięciem problemu zamulania i AVCS). Jak dla mnie cena nie do przelkniecia. Na razie jeszcze z błędem na desce i kontroluje czy nic nowego się nie pokazuje. Efektów ubocznych nie stwierdzam, tym bardziej ze na gazie problem z zamulaniem nie występuje.

Edytowane przez Erbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2.0 DOHC 165KM z AT i ecutek mówi że da rade to zrobić ale cena to ponad 2k. (eazem z usunięciem problemu zamulania i AVCS). Jak dla mnie cena nie do przelkniecia. Na razie jeszcze z błędem na desce i kontroluje czy nic nowego się nie pokazuje. Efektów ubocznych nie stwierdzam, tym bardziej ze na gazie problem z zamulaniem nie występuje.

O kurczę, 2 tys. to faktycznie zaporowo :-( Rozumiem, że rzeczony błąd na desce masz od zaślepienia EGR, tak? Dobrze Cię zrozumiałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...