Jump to content

Erbi

Nowy
  • Content Count

    44
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About Erbi

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Bydgoszcz
  • Auto
    Subaru Legacy 2.0 DOHC 165KM A/T

Recent Profile Visitors

251 profile views
  1. U mnie P0030 potrafi wyrzucić w ciągu jazdy, ale raczej tylko na jej początku, co by się w sumie zgadzało z czasem pracy grzałki. U mnie drgania silnika, jeśli występują w ogóle to zarówno na gazie i na benzynie. Ale nie występują zawsze, raczej losowo. Częściej na zimnym silniku. (co ciekawe zrzucenie automatu z D na N niweluje drgania - widocznie spada obciążenie silnika spowodowane zapięciem napędu) Co do Twojej instalacji, też miałem wcześniej holenderską, regenerowałem wtryskiwacze, ale dostałem informację od gościa, co regenerował, że to raczej nie pomoże na długo jeśli w ogóle - i miał rację. Dlatego u swojego zaufanego gazownika wymieniłem cały przód instalacji, zostawiając tylko zregenerowany reduktor - i jest ok (koszt był taki sam jak 4 nowych wtryskiwaczy do instalacji holenderskiej - której też nikt rozsądny w moich okolicach nie serwisuje). Będę miał chwilę to sprawdzę reduktor czy nie przepuszcza po wyłączeniu gazu. Również zadzwonię do gazownika, czy ma jakiś pomysł. EDIT. Mała zmiana... na zimnym dziś również mnie zaskoczył i trzeba było 'podpompować' przy odpalaniu...
  2. Witam, forum już wstępnie przeszukałem, ale niestety nie znalazłem podobnego przypadku, większość dotyczyła problemów na zimny lub z akumulatorem. Mianowicie: od jakiegoś czasu, losowo, zdarza się, że mam problemy z odpaleniem auta. Przy czym zdarza się to tylko przy ciepłym/gorącym silniku. Kręci długo, ale energicznie i jak zacznę "pompować" pedałem gazu to odpali. Efekt jest taki trochę jakby się 'zalał' ? Nie dzieję się to za każdym razem, czasami raz na tydzień, raz na dwa tygodnie. Dziś np 2 razy z rzędu po przejechaniu paru kilometrów (już rozgrzanym autem), a po kolejnych paru km odpalił już na dotyk. Auto ma gaz, luzy zaworowe były kontrolowane (pro-forma) parę dni temu i wszystko było w porządku. Przy okazji były wymienione świece na nowe NGK. Z dodatkowych informacji: raz na miesiąc, czasem dwa potrafi wyrzucić błąd P0030 (czyli pierwszej sondy lambda, jej grzałki) - do tej pory się tym nie interesowałem, bo najczęściej po wykasowaniu już nie wracał, a przynajmniej nie szybko. Co ciekawe, jestem w jakiś sposób w stanie przewidzieć, że będzie problem z odpaleniem - prognostykiem tego jest fakt, że przed planowanym wyłączeniem auta na któryś światłach jak stoję dłuższą chwilę to auto potrafi się lekko zatrząś - prawie jak w banku, że po zgaszeniu auta będzie problem z odpaleniem. Normalnie zazwyczaj w ogóle nie czuć drgań od silnika albo są jakieś minimalne. Ktoś ma jakiś pomysł może gdzie szukać ewentualnej przyczyny albo jak ją zdiagnozować? Obstawiałem wstępnie na reduktor gazu, że może przepuszcza, ale to byłby problem też (a w szczególności) na zimnym silniku, bo wypełnił by kolektor dolotowy oparami LPG. Czyżby któryś z wtrysków LPG/benzynowych zaczął przepuszczać? Z drugiej strony innych objawów w czasie jazdy nie widzę. Wydaję mi się, że gdyby to była sonda lambda to problem raczej również przy zimnym silniku by się objawiał. Pozdrawiam
  3. Ja wykonałem telefon 2 dni temu, miał ktoś oddzwonić z informacją jaki jest status sprawy - cisza. Dziś zadzownilem - części jeszcze nie dotarły, 3 miesiąc zaraz będzie. Pan obiecał, że sie odezwie - ciekawe czy tak samo jak 2 dni temu
  4. Jak długo czekaliście na dotarcie części i wymianę ? Na razie widzę, że jedni 2 tygodnie, inni i 3 miesiące... Ja zgłosiłem się 10 lipca.. miały być 2-3 tygodnie, 23 sierpnia się odezwałem i ciągle niby na części czekają, a dziś mamy 1 października i dalej cisza w temacie.
  5. Erbi

    LPG w Subaru

    Ta instalacja ma reduktor, tez taka miałem zanim padły wtryski i wymieniłem przód na Staga ale zostawiłem stary zregenerowany właśnie reduktor oraz butle... http://www.tunali.com.tr/images/bteleflex03.jpg Spójrz z lewej strony, obok kielicha amortyzatora, może być dosyć nisko. Możesz po przewodach od chłodzenia poszukać. Reduktor wygląda dosyć specyfikacznie. Co do butli, to holenderskie są trochę inne i jak założysz standardowa to może Ci wskazanie poziomu gazu przestać działać. Przy wymianie prawdopodobnie razem z wielozaworem byś musiał wymienić. Legalizacja to według mnie lepszy pomysł. Sam w tym roku będę robić. Plus holenderskiej taki, że szybciej gaz tankujesz na stacji. Inne średnice.
  6. Erbi

    LPG w Subaru

    Jeśli po dłuższym postoju ciężko odpala to prawdopodobnie gaz się dostaje do kolektora poprzez wężyk od podciśnienia idący z reduktora. Można to zweryfikować wkładając ten wężyk przy pracującym silniku do szklanki z wodą - jeśli idą bąbelki to macie winowajce:) Względnie odłączyć przed postojem ten wężyk, podłączyć przed jazdą i powinno być ok. Reduktor można zregenerować, zestaw kosztuje pare złotych i spokojnie samemu można to ogarnąć. Co do butli, to jeśli to pierwsze jej 10 lat to jest w necie lista zakładów, które przedłużają ważność takiej butli. Tylko najpierw biorą ją na testy. Najczęściej demontują sami, albo proszą, aby już zdemontowaną przywieźć.
  7. A ile byś za nie chciał? Raczej planowałem coś nowego dorwać, bo z używanymi ten problem, że ciężko wyczuć na jak długo potrzymają
  8. Witam, czy ktoś ma pojęcie gdzie można dostać zamienniki siłowników tylnej klapy albo jakie mają oznaczenie? Jedyne, co udało mi się z nich odczytać to "^L20 FJ30" lub "^L20 FJ29". Wiem, że niektórzy dobierają ten element po długości siłownika oraz masie klapy, ale tutaj górne mocowanie wydaje się jakby było zintegrowane. Pozdrawiam
  9. Erbi

    LPG w Subaru

    Może Piła-Bydgoszcz to nie będzie, ale sam z Bydgoszczy tam się kieruję już z 4 autem - Miłosz z Auto-Flesz w Lubiczu Górnym (pod Toruniem). Całkowicie polecam, wiadomo, że trzeba dojechać, ale jest zrobione raz, a porządnie, bez żadnych poprawek. Cena jest taka sama jak wszędzie, bez żadnych odchyłów. Renoma? Dużo osób z Kuj-Pom, nawet Anglii tam uczęszcza, zresztą na forum lpg można wiele pochlebnych opinii o nim przeczytać.
  10. Również jestem za tym, żebyś odwiedził Marcina. A ceny wcale nie są przesadzone, mysle, że są na tym samym poziomie jak w innych serwisach. A jednak wiedza i ZAANGAŻOWANIE w temacie jest. Ja aktualnie ojca/teścia/przyjaciela namówiłem i z innymi markami(toyota, suzuki) też do Marcina jeżdzą i podzielają POZYTYWNĄ opinie. Niezależnie od usługi, czy to prosta wymiana kół na zimę, czy polakierowanie jakiegoś elementu, czy regulacja luzów zaworowych.
  11. Erbi

    LPG w Subaru

    Bo wtryski zaczęły padać, a ze jeden po 400 zł, a cały nowy przód instalacji 1600 wiec ekonomia była nieublagana. Także nie wina była sama w sobie instalacja, tylko juz jej naturalne zużycie;) Reduktor po regeneracji został stary Kolteca bo idealnie trzymał ciśnienie. Mam EJ20F;)
  12. Erbi

    LPG w Subaru

    Ja mam 2.0 165KM DOHC z 4AT, auto na początku miało przez 165k km instalacje AG a od 10k km ma qboxa staga i jak nie było problemów tak nie ma. Ze strojeniem tez nie było, gazownik nawet słowem nie wspomniał ze automat coś zmienia. Jak dobry fachowiec to założy jak trzeba.
  13. Może nie koniecznie od zaslepienia, bo właściwie te błędy były powodem ze zaslepilem. Ale teraz po skasowania od razu wracają wiec... Najgorsze ze tempomat nie działa.
  14. Ja mam 2.0 DOHC 165KM z AT i ecutek mówi że da rade to zrobić ale cena to ponad 2k. (eazem z usunięciem problemu zamulania i AVCS). Jak dla mnie cena nie do przelkniecia. Na razie jeszcze z błędem na desce i kontroluje czy nic nowego się nie pokazuje. Efektów ubocznych nie stwierdzam, tym bardziej ze na gazie problem z zamulaniem nie występuje.
  15. Czyżby została dzisiaj fura kupiona? Bo jechałem dziś za nią na AK w stronę Bydgoszczy;)
×
×
  • Create New...