Skocz do zawartości

STI 07 po wymianie dolotu poszarpuje?


AceofSpades

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

W ramach przygotowywania auta do sezonu letniego postanowiłem wymienić dolot SPT z filtrem stożkowym KNa na seryjny dolot z seryjną puszką i łapakiem świeżego powietrza. Przy wymianie wyczyściłem jeszcze przepływomierz.

 

Generalnie po całej akcji auto przy przyspieszaniu od 2 do 3k rpm lekko poszarpuje. Nawet nie jest to takie typowe poszarpywanie, ale bardziej przyspieszanie skokowe.

 

Powyżej 2k rpm normalnie powoli wstaje turbina i zaczyna pompować równomiernie - widzę po zegarze doładowania, jednak czuć tą nieregularność pracy silnika. Przy 3k rpm idzie ogniem i wszystko jest ok.

 

Niby nie jest to mocno wyczuwalne, ale jednak tak nie powinno być. W ogóle to mi się wydaje, że wcześniej zdecydowanie wcześniej auto zaczynało się odpychać.

 

 

Generalnie pytanie jest czy po zmianie dolotu na serię i czyszczeniu przepływki mogą się dziać takie akcje? Błędów żarnych nie wyrzuca.

Edytowane przez AceofSpades
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pod dolot to nie wiem, ale na pewno pod wydech. Remap był jeszcze z US ale raczej lajtowy, bo tylko pod downpipe 3" i wydech na przelocie 2,5. Wyszło tyle co wychodzi po wydechu.

 

Dolot wymieniłem bo stożek był już mocno zasyfiony, a mi się nie chciało tego czyścić. Przepławka też wymagała czyszczenia, bo było gołym okiem widać że zaczyna zarastać.

 

Może faktycznie rozjechały się fuel trimy i musi się zaadoptować? Auto jeszcze stało 3 tygodnie zalane do pełna, ale raczej paliwo tak szybko by nie zwietrzało.

 

 

PS: Jak będzie stukać, to kontrolka silnika powinna migać? Auto US spec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej trzeba będzie program poprawić. spróbuj założyć ten tuningowy dolot z brudnym filtrem i zobacz co się stanie - bo jest też szansa, że uszkodziłeś przepływkę przy czyszczeniu. a co fuel trimów - odepnij aku na noc albo podjedź do kogoś kto ma romraider/freessm i skasuje Ci adaptacje, jeśli jesteś z wrocławia to mogę pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z Olsztyna. Nie chce mi się wierzyć żeby myjąc bezdotykowo przepływkę mogła się uszkodzić. Trochę tego się namyłem w życiu i jeszcze żadna nie padła.

 

Jak znajdę chwilę to zatankuję do pełna świeżego paliwa i jak nie pomoże to wymienię ten dolot. Wizja robienia remapu pod głupi dolot mnie za bardzo nie cieszy.

 

 

Dolot SPT w stanach można zdaje się zakupić w serwisie jako upgrade do seryjnego - podobno nie wymaga strojenia i można go sobie wsadzać bez żadnych obaw. Tak przynajmniej twierdzą jankesi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z Olsztyna. Nie chce mi się wierzyć żeby myjąc bezdotykowo przepływkę mogła się uszkodzić. Trochę tego się namyłem w życiu i jeszcze żadna nie padła.

 

Jak znajdę chwilę to zatankuję do pełna świeżego paliwa i jak nie pomoże to wymienię ten dolot. Wizja robienia remapu pod głupi dolot mnie za bardzo nie cieszy.

 

 

Dolot SPT w stanach można zdaje się zakupić w serwisie jako upgrade do seryjnego - podobno nie wymaga strojenia i można go sobie wsadzać bez żadnych obaw. Tak przynajmniej twierdzą jankesi.

 

generalnie zmiana dolotu nie wymaga remapu ( filtr , ssanie ) , ale jesli średnica rury wewnetrznej jest zmieniona chocby o 1mm ( big maf)  to moze byc problem , i trzeba przeskalować przepływke , a Twoje objawy niestety na to wskazują . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jestem z Olsztyna. Nie chce mi się wierzyć żeby myjąc bezdotykowo przepływkę mogła się uszkodzić. Trochę tego się namyłem w życiu i jeszcze żadna nie padła.

 

Jak znajdę chwilę to zatankuję do pełna świeżego paliwa i jak nie pomoże to wymienię ten dolot. Wizja robienia remapu pod głupi dolot mnie za bardzo nie cieszy.

 

 

Dolot SPT w stanach można zdaje się zakupić w serwisie jako upgrade do seryjnego - podobno nie wymaga strojenia i można go sobie wsadzać bez żadnych obaw. Tak przynajmniej twierdzą jankesi.

 

generalnie zmiana dolotu nie wymaga remapu ( filtr , ssanie ) , ale jesli średnica rury wewnetrznej jest zmieniona chocby o 1mm ( big maf)  to moze byc problem , i trzeba przeskalować przepływke , a Twoje objawy niestety na to wskazują . 

 

 

Ok. Tego nie przemyślałem. Ma to sens. Bardzo dobra odpowiedź.

 

Jak będę miał jutro trochę czasu to założę stary dolot i zobaczę jakie efekty.

 

 

EDIT:

Aku odpięte na noc i wygląda, że jest OK.

 

Zobaczę co dalej i chyba podmienię na próbę jeszcze ten dolot bo albo mi się miesza, albo to auto wcześniej na prawdę ciągnęło dosyć mocno już od 2k rpm a teraz jakoś średnio.

 

Jeszcze raz dzięki.

Edytowane przez AceofSpades
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...