AceofSpades Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 (edited) Witam. W ramach przygotowywania auta do sezonu letniego postanowiłem wymienić dolot SPT z filtrem stożkowym KNa na seryjny dolot z seryjną puszką i łapakiem świeżego powietrza. Przy wymianie wyczyściłem jeszcze przepływomierz. Generalnie po całej akcji auto przy przyspieszaniu od 2 do 3k rpm lekko poszarpuje. Nawet nie jest to takie typowe poszarpywanie, ale bardziej przyspieszanie skokowe. Powyżej 2k rpm normalnie powoli wstaje turbina i zaczyna pompować równomiernie - widzę po zegarze doładowania, jednak czuć tą nieregularność pracy silnika. Przy 3k rpm idzie ogniem i wszystko jest ok. Niby nie jest to mocno wyczuwalne, ale jednak tak nie powinno być. W ogóle to mi się wydaje, że wcześniej zdecydowanie wcześniej auto zaczynało się odpychać. Generalnie pytanie jest czy po zmianie dolotu na serię i czyszczeniu przepływki mogą się dziać takie akcje? Błędów żarnych nie wyrzuca. Edited April 19, 2015 by AceofSpades Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Daj mu z 200km powinno ustąpić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Samochód był mapowany pod nie OEMowy dolot ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AceofSpades Posted April 19, 2015 Author Share Posted April 19, 2015 Czy pod dolot to nie wiem, ale na pewno pod wydech. Remap był jeszcze z US ale raczej lajtowy, bo tylko pod downpipe 3" i wydech na przelocie 2,5. Wyszło tyle co wychodzi po wydechu. Dolot wymieniłem bo stożek był już mocno zasyfiony, a mi się nie chciało tego czyścić. Przepławka też wymagała czyszczenia, bo było gołym okiem widać że zaczyna zarastać. Może faktycznie rozjechały się fuel trimy i musi się zaadoptować? Auto jeszcze stało 3 tygodnie zalane do pełna, ale raczej paliwo tak szybko by nie zwietrzało. PS: Jak będzie stukać, to kontrolka silnika powinna migać? Auto US spec. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmut Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Jeżeli był mapoway z nie OEMowym dolotem, może okazać się, że będzię trzeba mapę dostroić do OEMu, czego Cie nie życzę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 raczej trzeba będzie program poprawić. spróbuj założyć ten tuningowy dolot z brudnym filtrem i zobacz co się stanie - bo jest też szansa, że uszkodziłeś przepływkę przy czyszczeniu. a co fuel trimów - odepnij aku na noc albo podjedź do kogoś kto ma romraider/freessm i skasuje Ci adaptacje, jeśli jesteś z wrocławia to mogę pomóc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AceofSpades Posted April 19, 2015 Author Share Posted April 19, 2015 Jestem z Olsztyna. Nie chce mi się wierzyć żeby myjąc bezdotykowo przepływkę mogła się uszkodzić. Trochę tego się namyłem w życiu i jeszcze żadna nie padła. Jak znajdę chwilę to zatankuję do pełna świeżego paliwa i jak nie pomoże to wymienię ten dolot. Wizja robienia remapu pod głupi dolot mnie za bardzo nie cieszy. Dolot SPT w stanach można zdaje się zakupić w serwisie jako upgrade do seryjnego - podobno nie wymaga strojenia i można go sobie wsadzać bez żadnych obaw. Tak przynajmniej twierdzą jankesi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted April 19, 2015 Share Posted April 19, 2015 Jestem z Olsztyna. Nie chce mi się wierzyć żeby myjąc bezdotykowo przepływkę mogła się uszkodzić. Trochę tego się namyłem w życiu i jeszcze żadna nie padła. Jak znajdę chwilę to zatankuję do pełna świeżego paliwa i jak nie pomoże to wymienię ten dolot. Wizja robienia remapu pod głupi dolot mnie za bardzo nie cieszy. Dolot SPT w stanach można zdaje się zakupić w serwisie jako upgrade do seryjnego - podobno nie wymaga strojenia i można go sobie wsadzać bez żadnych obaw. Tak przynajmniej twierdzą jankesi. generalnie zmiana dolotu nie wymaga remapu ( filtr , ssanie ) , ale jesli średnica rury wewnetrznej jest zmieniona chocby o 1mm ( big maf) to moze byc problem , i trzeba przeskalować przepływke , a Twoje objawy niestety na to wskazują . Link to comment Share on other sites More sharing options...
AceofSpades Posted April 21, 2015 Author Share Posted April 21, 2015 (edited) Jestem z Olsztyna. Nie chce mi się wierzyć żeby myjąc bezdotykowo przepływkę mogła się uszkodzić. Trochę tego się namyłem w życiu i jeszcze żadna nie padła. Jak znajdę chwilę to zatankuję do pełna świeżego paliwa i jak nie pomoże to wymienię ten dolot. Wizja robienia remapu pod głupi dolot mnie za bardzo nie cieszy. Dolot SPT w stanach można zdaje się zakupić w serwisie jako upgrade do seryjnego - podobno nie wymaga strojenia i można go sobie wsadzać bez żadnych obaw. Tak przynajmniej twierdzą jankesi. generalnie zmiana dolotu nie wymaga remapu ( filtr , ssanie ) , ale jesli średnica rury wewnetrznej jest zmieniona chocby o 1mm ( big maf) to moze byc problem , i trzeba przeskalować przepływke , a Twoje objawy niestety na to wskazują . Ok. Tego nie przemyślałem. Ma to sens. Bardzo dobra odpowiedź. Jak będę miał jutro trochę czasu to założę stary dolot i zobaczę jakie efekty. EDIT: Aku odpięte na noc i wygląda, że jest OK. Zobaczę co dalej i chyba podmienię na próbę jeszcze ten dolot bo albo mi się miesza, albo to auto wcześniej na prawdę ciągnęło dosyć mocno już od 2k rpm a teraz jakoś średnio. Jeszcze raz dzięki. Edited April 21, 2015 by AceofSpades Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now