Jump to content

Falujace obroty na ciepłym. Skok obrotów na klimatyzacji


akir
 Share

Recommended Posts

Pierwszy problem to podbijanie obrotów podczas pracy klimatyzacji. Mam na auto klimatyzacje gdy kompresor uruchamia sie mocno podbija obroty do okolo tysiąca. Pb i lpg

Drugi problem na lpg gdy rozgrzany jest silnik dojeżdżam do świateł i obroty faluja zawsze +-50

Zdarza się ze zaczyna z 750 do 1200 skoki sa na tyle duze ze auto zgaśnie przy okolo 100-150obrotow.

Gaziarze z krk powiedzieli ze to moze byc przez zawór egr. Teraz pytanie do znawców ile % spalin jest wracanych przez egr. Czy wystarczy ze zaslepie otwory z kolektora wylotowego i nie będę mial problemu z mieszanka?

Błędów brak tylko falujace obroty

 

Rozrząd zawory uszczelki wymienione

Link to comment
Share on other sites

Jesli problem z falowaniem jest tylko na gazie, to raczej bym szukal problemu w mapie od gazu.

Podbijanie obrotow na klimie chyba jest ogolnie dosc normalne, zeby auto nie przygasalo. Jakie masz normalnie wolne obroty?

Link to comment
Share on other sites

Wzrost obrotów przy włączonej klimie to dość normalne zjawisko.

 

Falujące obroty u mnie powodowały: przepływka lub czujnik położenia przepustnicy, ale... przyczyny mogą leżeć po stronie praktycznie każdego czujnika (np.: położenia wału, położenia wałka), świec, filtra powietrza, pompy paliwa, etc...

Musisz to zdiagnozować.


Ciekawe Ami, że ujęliśmy to w dokładnie ten sam sposób ;)

Link to comment
Share on other sites

U gazownikow w krk byłem już tyle razy... Oni zwalaja na mechanikę mechanicy na gazownikow. Tak to jest jak się ma te cholerne oryg instalacje, nikt tego nie potrafi serwisowac. Na mapie widać ze mocno to skacze dawka długoterminowa ok +20. Czujniki wałków wykluczam nigdy nie miałem błędów, byly podmieniane gdy padła uszczelka pod głowica. Świece i przed i po to samo pompa paliwa odpada. Przepustnice nie wiem jak zdiagnozować. Części sa za drogie aby je kupować w ciemno... Wiedziałem że subaru jest drogie lecz drobne naprawy na rok przekraczają 10tys zl. Może uda się wywalić ten egr to coś sie wyklaruje.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Drugi problem na lpg gdy rozgrzany jest silnik dojeżdżam do świateł i obroty faluja zawsze +-50 Zdarza się ze zaczyna z 750 do 1200 skoki sa na tyle duze ze auto zgaśnie przy okolo 100-150obrotow.

Jeśli tych objawów nie ma na Pb,to sytuacja jest jasna,że wina instalacji czy map na LPG.

Nie ma warsztatu ogarniającą instalację gazową tej firmy? 

Link to comment
Share on other sites

Może uda się wywalić ten egr to coś sie wyklaruje.

 

Zostaw ten egr w spokoju i nie kombinuj.

 

To, ze gazownicy zwalaja na mechanikow, to mnie nie dziwi. I ja rozumiem Twoje rozgoryczenie. Ale moze po prostu daj sobie spokoj z tym warsztatem i jedz do jakiegos innego.

 

Z mojego, niezbyt dlugiego - przyznaje, doswiadczenia - problem w mapie moze powodowac naprawde bardzo irytujace problemy z wolnymi obrotami i przygasaniem auta na dohamowaniu.

Ja bym mimo wszystko zaczal od sprawdzenia mapy.

 

Zwlaszcza, ze - jak mowisz sam - na benzynie problemu nie ma.

Edited by AMI
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

U gazownikow w krk byłem już tyle razy... Oni zwalaja na mechanikę mechanicy na gazownikow

zmień warsztat ;)  poważnie, jedź do innych fachowców od LPG, może trafisz na mądrzejszych i sobie poradzą bez zganiania winy na innych.

Link to comment
Share on other sites

Serwisów serwisujacych oryg instalacje jest może 5. Stwierdziłem jeszcze ze obroty powinny szybciej opadać.

Sprawdzcie mój filmik
https://www.youtube.com/watch?v=ZXMMzOVukmI

post-13404-1427295253,6538_thumb.jpgczy od dolu tego zaworu nie powinno być jakiejś rurki?
 


 


Do czego służy ten zawór po środku kolektora. Po bokach widzę 2 zawory egr . Ten na środku tez cos miesza tylko co? Edited by akir
Link to comment
Share on other sites

Widze, ze szukasz jeszcze wiekszych problemow.

 

Zostaw te zawory, jedz do specjalisty od gazu.

Tylko to nie do konca problem z gazem. Na benzynie tez widać minimalne ruchy. Nie ustawia odpowoedniego czasu wtrysku gdy dawka benzyny jest dodatnia. Powinna byc bogata uboga bogata uboga.
Link to comment
Share on other sites

No to masz gdzies z czyms jakis problem tak czy inaczej - i watpie, zeby takie w ciemno odpinanie tego czy owego pomoglo. Naprawde, najlepiej przeprowadzic jakas sensowna diagnostyke u kogos, kto sie zna cos troche na tym.

 

No nic, tak czy inaczej, powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...