Skocz do zawartości

Co w Gtekach wymienia się najczęściej ???


Felix

Rekomendowane odpowiedzi

W ramach przypomnienia , czy ktoś mógłby powiedzieć co jest najbardziej nefralgiczną cześcią którą sie wymienia , mam na myśli rozrząd paski , rozrusznik , turbo a nie elementy cierne jak klocki itp. Szukam Gteka i tak sie zastanawiam czy będzie mnie stac na to by go utrzymać. :wink:

Wszystko zależy od tego ile jeździsz i jak jeździsz:

1. Jeśli jeździsz aby jeździć, bez sprawdzania np. oleju w silniku między przeglądami (a nagle się okaże żę masz dużo poniżej minimum) to załóż od razu że raz w roku czeka ciebie rozbiórka silnika, a czasem nawet remont silnika :twisted:, oczywiście dotyczy również tego że przegonisz auto na tym samym oleju 15 a nawet 20tys.

2. Paliwo w zależności od sposobu jazdy w mieście od 12l w góre, poza miastem od 10 w góre, w zime licz mniej więcej 30-45l na godzine zabawy na śniegu.

3. Jeśli auto ma hamować i jeździsz dość dynamicznie, musisz pomyśleć o klockach od 500zł w góre

4. Jeśli stosujesz metode z wolnegossaka, czyli stajesz i wyłączasz silnik bez wystudzenia turbo to polecam za wczasu zakupić nową turbinkę (900 regenerowana, bodajże 3,5-4 tys nowa)

PS. Dużo jest tych rzeczy na które trzeba zwracać uwagę. Ale te powyższe są najważniejsze jak patrzysz na koszty czy ciebie będzie stać :)

Pozdrawiam, szczęśliwy posiadacz auta lubiącego duże ilość wysoko-oktanowego paliwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Szukam Gteka i tak sie zastanawiam czy będzie mnie stac na to by go utrzymać.

No wiesz w dużej mierze to zależy od tego, co kupisz możesz trafić auto, z którym nie będzie się nic działo albo skarbonkę bez dna generalnie auto jest twarde i jak ktoś mu nie pomoże to nie powinno się dziać nic specjalnego. Wszystkie poważniejsze awarie zazwyczaj sa następstwem ponadprzeciętnego meczenia sprzęta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34-45 l po śniegu , to jak pojade do ułęża to ze 100 mi spali ?????? . A co z dyframi raczej nie ma z nimi tragedii. Ogolnie to raczej smigam tak bardziej agresywnie i dlatego chiałbym mieć juz cztero-łapa dlatego pytam o eksploatacje.. Coś o regennerowaniu turbiny juz wiem , raz disela swego zgasiłem nagle i 1200zł pózniej było już ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że zaczniesz zaciągać ręczny aby robić nawrotki

Zabrakło w tym zdaniu "bez naciśnięcia sprzęgła".

No tak, ale jak się jeździ przednio napędówką to się nie naciska na sprzęgło.... w tym sensie napisałem, a przy 4x4 jest to wskazane aby rozpiąć napęd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że zaczniesz zaciągać ręczny aby robić nawrotki

Zabrakło w tym zdaniu "bez naciśnięcia sprzęgła".

No tak, ale jak się jeździ przednio napędówką to się nie naciska na sprzęgło.... w tym sensie napisałem, a przy 4x4 jest to wskazane aby rozpiąć napęd

 

 

raczej smigam tylnonapędówką :cool: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi jeszcze co to jest jak w ogłoszeniach piszą ze ma 240 KM choć wiem ze mająpo 211 kM . czy kupno takiego np samochdu moze mieć wpływ na szybsze zuzycie cześci . Macie swoje auta podkręcone ???

To zależy od modelu. wersja RB5 lub Star25 miała seryjnie 240KM, pozostałe mają 218 lub 211 KM. Jeśli ma więcej, tzn że albo jest zrobiony remap, albo jest włożony boost controler (manualny lub automatyczny), albo nie ma zwężki i turbina ładuje więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi jeszcze co to jest jak w ogłoszeniach piszą ze ma 240 KM choć wiem ze mająpo 211 kM . czy kupno takiego np samochdu moze mieć wpływ na szybsze zuzycie cześci . Macie swoje auta podkręcone ???

To zależy od modelu. wersja RB5 lub Star25 miała seryjnie 240KM, pozostałe mają 218 lub 211 KM. Jeśli ma więcej, tzn że albo jest zrobiony remap, albo jest włożony boost controler (manualny lub automatyczny), albo nie ma zwężki i turbina ładuje więcej...

 

tego nie rozumiem ""włożony boost controler (manualny lub automatyczny)""

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że zaczniesz zaciągać ręczny aby robić nawrotki

Zabrakło w tym zdaniu "bez naciśnięcia sprzęgła".

No tak, ale jak się jeździ przednio napędówką to się nie naciska na sprzęgło.... w tym sensie napisałem, a przy 4x4 jest to wskazane aby rozpiąć napęd

 

JA z przednio napedówką wciskałem sprzęgło w czasie zaciągania ręcznego redukowałem bieg :mrgreen: Zębami :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi jeszcze co to jest jak w ogłoszeniach piszą ze ma 240 KM choć wiem ze mająpo 211 kM . czy kupno takiego np samochdu moze mieć wpływ na szybsze zuzycie cześci . Macie swoje auta podkręcone ???

To zależy od modelu. wersja RB5 lub Star25 miała seryjnie 240KM, pozostałe mają 218 lub 211 KM. Jeśli ma więcej, tzn że albo jest zrobiony remap, albo jest włożony boost controler (manualny lub automatyczny), albo nie ma zwężki i turbina ładuje więcej...

 

tego nie rozumiem ""włożony boost controler (manualny lub automatyczny)""

Tzn, że doładowaniem możę ci sterować albo manualne pokrętło, albo np. automat zaprogramowany np. SMT6, Apexi, Unitronic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od paliwa i różnych czynników. Jak byś zrobił wydech, zakuł silnik + zrobił remap, to mniej więcej 280-320KM seryjna skrzynia biegów wytrzyma. Na samym wydechu + remapie można osiągnąć bezpiecznie 250-270.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od paliwa i różnych czynników. Jak byś zrobił wydech, zakuł silnik + zrobił remap, to mniej więcej 280-320KM seryjna skrzynia biegów wytrzyma. Na samym wydechu + remapie można osiągnąć bezpiecznie 250-270.

 

koszt wydechu i remapu..

Firmowy cały od turbo do końca supersprint, H&S, HKS, Greddy Blitz około 6-7 tys

Robiony w polskiej firmie np. eltec, tomaracing i inne około 2tys.

Remap w Ecutec około 3 tys, Unichip około 2,5-3tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego dąże , czy szukac juz poczipowanych czy jeszcze seryjnych ???? czyli 5 tys i mamy 250kM :wink:

 

Raczej dwa razy więcej. Samochód w wieku sześciu lat nie jest jak z fabryki, i zanim zacznie się mody trzeba go doprowadzić do stanu idealnego, inaczej nie ma to żadnego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...