Skocz do zawartości

Problem z reduktorem Forester 2.0X 125KM


Drillp

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Nabyłem niedawno swoje ciężko wyszukane Subaru wybór padł na Forestera II 2.0X 125KM.. U sprzedającego wszystko skrupulatnie sprawdzone - zdawać by się mogło IGŁA, samochód krajowy z udokumentowaną historią serwisową

aż tu po kilkudziesięciu kilometrach powrotu szczęśliwego właściciela do domu.. okazało się że jednak nie wszystko jest takie na Zicher..  przypadłość dośc nietypowa.. nie wykryta przy jeździe testowej ( zazwyczaj spokojnej...bo to w końcu jeszcze nie nasze auto) mianowice przy redukcji biegu, gdzie bezpośrednio po redukcji silnik wchodzi na wysokie obroty m.in. 4 tys. skrzynia od reduktora zostaje wybita do pozycji po środku lo - Hi  i silnik jest wyluzowany nie ma możliwości wbicia biegu.. próba wbicia reduktora z powrotem powoduje mega duże zgrzyty... dopiero można go wrzucić  na pozycje HI lub Lo po zatrzymaniu samochodu do zera wtedy bez zgrzytu... Macie jakieś rozwiązanie na takie dziwne zjawisko?  znając życie skrzynia biegów  pewnie do wymiany?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś tak...też przy redukcji reduktor się załączał ale u mnie akurat przestawiał się całkowicie i mozna było odrazu go wyłączyć..

W ogarniętym warsztacie ogarneli to w pare chwil - jakaś pierdołka, linka czy też jakiś element mechanizmu wymagał poprawki. Ale nie pamiętam już (słaba pamięć ;p) co to dokładnie było. 

W każdym razie u mnie nie było to nic stasznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te zgrzyty są przy wciśnięty sprzęgle czy bez sprzęgła próbowałeś wyłączyć reduktor.

 

Zgrzyty przy próbie zmiany z powrotem na Hi  są nawet przy wcisnięty sprzęgle ponoć tak sie nie powinno dziać i z pozycji lo-hi zmieniać można w czasie jazdy bez żadnego problemu zgrzytu 

 

 

 

Witaj.

 

Na razie bez paniki, zajrzyj tam i zobacz co się dzieje, może to jakaś pierdółka:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/76938-forester-zaci%C4%85%C5%82-si%C4%99-reduktor-na-lo-help/

 

obadam temat.. boje sie żeby całej skrzyni przez tą pierdole nie 3ba było wymieniać po oprócz tego problemu który teraz w sumie rzadko się zdarza chodzi wzorowo.. ( chyba dlatego ze przez to musze jezdzić delikatnie bez gwałtownych redukcji.. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A te zgrzyty są przy wciśnięty sprzęgle czy bez sprzęgła próbowałeś wyłączyć reduktor.

 

Zgrzyty przy próbie zmiany z powrotem na Hi  są nawet przy wcisnięty sprzęgle ponoć tak sie nie powinno dziać i z pozycji lo-hi zmieniać można w czasie jazdy bez żadnego problemu zgrzytu 

 

 

 

Witaj.

 

Na razie bez paniki, zajrzyj tam i zobacz co się dzieje, może to jakaś pierdółka:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/76938-forester-zaci%C4%85%C5%82-si%C4%99-reduktor-na-lo-help/

 

obadam temat.. boje sie żeby całej skrzyni przez tą pierdole nie 3ba było wymieniać po oprócz tego problemu który teraz w sumie rzadko się zdarza chodzi wzorowo.. ( chyba dlatego ze przez to musze jezdzić delikatnie bez gwałtownych redukcji.. :)

 

Sprawdź czy masz poduszki zawieszenia skrzyni i silnika całe. Przy nagłych redukcjach i puszczeniu sprzęgła tak może się dziać

Edytowane przez lojszczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...