Jump to content

Problem z reduktorem Forester 2.0X 125KM


Drillp

Recommended Posts

Witajcie!

Nabyłem niedawno swoje ciężko wyszukane Subaru wybór padł na Forestera II 2.0X 125KM.. U sprzedającego wszystko skrupulatnie sprawdzone - zdawać by się mogło IGŁA, samochód krajowy z udokumentowaną historią serwisową

aż tu po kilkudziesięciu kilometrach powrotu szczęśliwego właściciela do domu.. okazało się że jednak nie wszystko jest takie na Zicher..  przypadłość dośc nietypowa.. nie wykryta przy jeździe testowej ( zazwyczaj spokojnej...bo to w końcu jeszcze nie nasze auto) mianowice przy redukcji biegu, gdzie bezpośrednio po redukcji silnik wchodzi na wysokie obroty m.in. 4 tys. skrzynia od reduktora zostaje wybita do pozycji po środku lo - Hi  i silnik jest wyluzowany nie ma możliwości wbicia biegu.. próba wbicia reduktora z powrotem powoduje mega duże zgrzyty... dopiero można go wrzucić  na pozycje HI lub Lo po zatrzymaniu samochodu do zera wtedy bez zgrzytu... Macie jakieś rozwiązanie na takie dziwne zjawisko?  znając życie skrzynia biegów  pewnie do wymiany?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Miałem kiedyś tak...też przy redukcji reduktor się załączał ale u mnie akurat przestawiał się całkowicie i mozna było odrazu go wyłączyć..

W ogarniętym warsztacie ogarneli to w pare chwil - jakaś pierdołka, linka czy też jakiś element mechanizmu wymagał poprawki. Ale nie pamiętam już (słaba pamięć ;p) co to dokładnie było. 

W każdym razie u mnie nie było to nic stasznego.

Link to comment
Share on other sites

A te zgrzyty są przy wciśnięty sprzęgle czy bez sprzęgła próbowałeś wyłączyć reduktor.

 

Zgrzyty przy próbie zmiany z powrotem na Hi  są nawet przy wcisnięty sprzęgle ponoć tak sie nie powinno dziać i z pozycji lo-hi zmieniać można w czasie jazdy bez żadnego problemu zgrzytu 

 

 

 

Witaj.

 

Na razie bez paniki, zajrzyj tam i zobacz co się dzieje, może to jakaś pierdółka:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/76938-forester-zaci%C4%85%C5%82-si%C4%99-reduktor-na-lo-help/

 

obadam temat.. boje sie żeby całej skrzyni przez tą pierdole nie 3ba było wymieniać po oprócz tego problemu który teraz w sumie rzadko się zdarza chodzi wzorowo.. ( chyba dlatego ze przez to musze jezdzić delikatnie bez gwałtownych redukcji.. :) 

Link to comment
Share on other sites

 

A te zgrzyty są przy wciśnięty sprzęgle czy bez sprzęgła próbowałeś wyłączyć reduktor.

 

Zgrzyty przy próbie zmiany z powrotem na Hi  są nawet przy wcisnięty sprzęgle ponoć tak sie nie powinno dziać i z pozycji lo-hi zmieniać można w czasie jazdy bez żadnego problemu zgrzytu 

 

 

 

Witaj.

 

Na razie bez paniki, zajrzyj tam i zobacz co się dzieje, może to jakaś pierdółka:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/76938-forester-zaci%C4%85%C5%82-si%C4%99-reduktor-na-lo-help/

 

obadam temat.. boje sie żeby całej skrzyni przez tą pierdole nie 3ba było wymieniać po oprócz tego problemu który teraz w sumie rzadko się zdarza chodzi wzorowo.. ( chyba dlatego ze przez to musze jezdzić delikatnie bez gwałtownych redukcji.. :)

 

Sprawdź czy masz poduszki zawieszenia skrzyni i silnika całe. Przy nagłych redukcjach i puszczeniu sprzęgła tak może się dziać

Edited by lojszczyk
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...