Drillp Posted March 20, 2015 Share Posted March 20, 2015 Witajcie! Nabyłem niedawno swoje ciężko wyszukane Subaru wybór padł na Forestera II 2.0X 125KM.. U sprzedającego wszystko skrupulatnie sprawdzone - zdawać by się mogło IGŁA, samochód krajowy z udokumentowaną historią serwisową aż tu po kilkudziesięciu kilometrach powrotu szczęśliwego właściciela do domu.. okazało się że jednak nie wszystko jest takie na Zicher.. przypadłość dośc nietypowa.. nie wykryta przy jeździe testowej ( zazwyczaj spokojnej...bo to w końcu jeszcze nie nasze auto) mianowice przy redukcji biegu, gdzie bezpośrednio po redukcji silnik wchodzi na wysokie obroty m.in. 4 tys. skrzynia od reduktora zostaje wybita do pozycji po środku lo - Hi i silnik jest wyluzowany nie ma możliwości wbicia biegu.. próba wbicia reduktora z powrotem powoduje mega duże zgrzyty... dopiero można go wrzucić na pozycje HI lub Lo po zatrzymaniu samochodu do zera wtedy bez zgrzytu... Macie jakieś rozwiązanie na takie dziwne zjawisko? znając życie skrzynia biegów pewnie do wymiany? Link to comment Share on other sites More sharing options...
beren Posted March 20, 2015 Share Posted March 20, 2015 Miałem kiedyś tak...też przy redukcji reduktor się załączał ale u mnie akurat przestawiał się całkowicie i mozna było odrazu go wyłączyć.. W ogarniętym warsztacie ogarneli to w pare chwil - jakaś pierdołka, linka czy też jakiś element mechanizmu wymagał poprawki. Ale nie pamiętam już (słaba pamięć ;p) co to dokładnie było. W każdym razie u mnie nie było to nic stasznego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
markus22100 Posted March 20, 2015 Share Posted March 20, 2015 A te zgrzyty są przy wciśnięty sprzęgle czy bez sprzęgła próbowałeś wyłączyć reduktor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted March 21, 2015 Share Posted March 21, 2015 Sprawdzić linkę. Wystarczy rozebrać deskę Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniooo Posted March 21, 2015 Share Posted March 21, 2015 Witaj. Na razie bez paniki, zajrzyj tam i zobacz co się dzieje, może to jakaś pierdółka: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/76938-forester-zaci%C4%85%C5%82-si%C4%99-reduktor-na-lo-help/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drillp Posted March 22, 2015 Author Share Posted March 22, 2015 A te zgrzyty są przy wciśnięty sprzęgle czy bez sprzęgła próbowałeś wyłączyć reduktor. Zgrzyty przy próbie zmiany z powrotem na Hi są nawet przy wcisnięty sprzęgle ponoć tak sie nie powinno dziać i z pozycji lo-hi zmieniać można w czasie jazdy bez żadnego problemu zgrzytu Witaj. Na razie bez paniki, zajrzyj tam i zobacz co się dzieje, może to jakaś pierdółka: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/76938-forester-zaci%C4%85%C5%82-si%C4%99-reduktor-na-lo-help/ obadam temat.. boje sie żeby całej skrzyni przez tą pierdole nie 3ba było wymieniać po oprócz tego problemu który teraz w sumie rzadko się zdarza chodzi wzorowo.. ( chyba dlatego ze przez to musze jezdzić delikatnie bez gwałtownych redukcji.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted March 22, 2015 Share Posted March 22, 2015 (edited) A te zgrzyty są przy wciśnięty sprzęgle czy bez sprzęgła próbowałeś wyłączyć reduktor. Zgrzyty przy próbie zmiany z powrotem na Hi są nawet przy wcisnięty sprzęgle ponoć tak sie nie powinno dziać i z pozycji lo-hi zmieniać można w czasie jazdy bez żadnego problemu zgrzytu Witaj. Na razie bez paniki, zajrzyj tam i zobacz co się dzieje, może to jakaś pierdółka: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/76938-forester-zaci%C4%85%C5%82-si%C4%99-reduktor-na-lo-help/ obadam temat.. boje sie żeby całej skrzyni przez tą pierdole nie 3ba było wymieniać po oprócz tego problemu który teraz w sumie rzadko się zdarza chodzi wzorowo.. ( chyba dlatego ze przez to musze jezdzić delikatnie bez gwałtownych redukcji.. Sprawdź czy masz poduszki zawieszenia skrzyni i silnika całe. Przy nagłych redukcjach i puszczeniu sprzęgła tak może się dziać Edited March 22, 2015 by lojszczyk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now