Jump to content

GF MY99 Season----->RX---->RS?


Bo_Lo

Recommended Posts

Witam,prawie rok temu zakupiłem moją pierwszą ''świnkę''.Była to brardzo zadbana sztuka,z pełną historią serwisową itp.

Wersja season ,czyli klima,elektryka i tyle.Mimo że to wersja już 125hp,to niestety nie posiadała pakietu RX jak sedany(dokładki i zderzaki z GT)

Ponieważ przytrafiła mi się ostatnio stłuczka,postanowiłem zrobić lift/konwersję do RX ,z tym że zamiast zderzaka z GT jest maska z GT bo to ona ucierpiała :rolleyes:

Z dotychczasowych zmian

-Pakiet dokładek,spoilerów i maska z GT

-Felgi 16''

-kolektor bulgot

-back box WRX

-hamulce z GT dwutłoczek(czekają na montaż)

-sprężyny z GT/WRX + amorki kayaba excelG

-tylny stab z GT(czeka na montaż)

-chlapacze(czekają na montaż)

-dach pomalowany na czarną perłę

-Delikatne oklejenie w motywy subarowe(czekają na montaż)

-skórzane fotele podgrzewane i kanapa

-kiera momo z GT

-wskażnik ciśnienia oleju Depo(czeka na wkręcenie czujnika w blok ;) )

Plany? jeśli mi nie przejdzie- za rok 2.5 sohc lub jakiś soft T

post-16888-0-67174200-1424730485_thumb.jpg

post-16888-0-43239900-1424730495_thumb.jpg

post-16888-0-46108300-1424730502_thumb.jpg

post-16888-0-22062400-1424730512_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

O i to jest niezła myśl :D .Zderzak zostawiłem też troszkę celowo,żeby nie było wątpliwości że to NIE GT.Wolałbym sytuację odwrotną- zderzak z GT a maskę z N/A,ale cóż,tak wyszło :) .

Zresztą fajnie się jedzie mając przed oczami ten kurnik,przypominają mi się czasy jak na widoku miałem  otwierane lampy w mażdzie.Poza tym chłodzi się filtr powietrza  :biglol:

Link to comment
Share on other sites

Widzę, że kolega przymierza się do podobnej operacji jak ja w swojej Wanience :D  Z tym, że ja jednak byłbym bardziej skłonny na ten swap 2.5 SOHC - tylko niestety nadal nie wiem, czy jest to tak proste jak mi się wydaje (czyli zostawiamy wszystkie graty z 2.0 i zmienamy sam silnik :P). Jeśli będzie to dla mnie osiągalne finansowo w przyszłym roku to ustawiam się drugi w kolejce po ten silnik 2.5 :D  Tym bardziej, że to jeszcze większy zastrzyk mocy, niż w przypadku silnika z Legacy (156KM) :)

A sama wanna elegancka, z tym zestawem ssakowy zderzak + maska z turbo jest... oryginalnie :D Ale nieźle się to komponuje :)  A sama lista modów i planów - bardzo słuszna, praktycznie zbieżna z moją :D

Link to comment
Share on other sites

Nawrt myślałem przez chwilę o takim malowaniu ala outback.Albo iść na całość i zrobić Gravel Express z kołem zapasowym na klapie :D

Ale zostaje jak jest.Wizualnie już nic nie robię zbytnio.

Link to comment
Share on other sites

Nawrt myślałem przez chwilę o takim malowaniu ala outback.Albo iść na całość i zrobić Gravel Express z kołem zapasowym na klapie :D

Ale zostaje jak jest.Wizualnie już nic nie robię zbytnio.

 

Mógłbyś dorwać z czasem tylne lampy z JDM-a ;)

Link to comment
Share on other sites

Lampy JDM to troszkę cena poza zasięgiem,ale kto wie w przyszlosci.Zastanawiam sie nad lekkim przydymieniem obecnych.

Co do kół to we wtorek montaż :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dzisiaj przyszła paczuszka od Otoczaka,umyłem paskuda i wleciała świnka na lusterko.Robią się już też rozpórki na przód i tył zeby.GIF

post-16888-0-47997600-1426093233_thumb.jpg

post-16888-0-13684900-1426093247_thumb.jpg

post-16888-0-54683600-1426093262_thumb.jpg

post-16888-0-27058900-1426093274_thumb.jpg

post-16888-0-98870100-1426093289_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Był na HRach -50 i stał niżej,ale beton był straszny,a mam 4tygodniową córkę i z lekka podskakiwała w nosidełku ;-)Poza tym nie dało się szybko jechać bo co rusz trzeba było  chamować przez jakieś tory czy inne nierówności na drodze.Teraz są z przodu springi z GT a z tyłu z GC WRX(podobno) i jest w miarę komfortowo,prowadzi się jak trzeba.

Nie ukrywam że jak nadarzy się okazja na jakiś ''szuter'' to chciałbym polatać,a na HRach było to średnio możliwe.Jedyne co to teraz dupka siedzi ok 1,5-2 cm niżej niż przód,ale to może być kwestia sprężyn z sedana.Prawdopodobnie dorobię jakiś Lift kit żeby tył podnieść o te 2 cm.


Hamulce z GT i chlapacze on board  :P

post-16888-0-15983800-1426245851_thumb.jpg

post-16888-0-69324400-1426245862_thumb.jpg

post-16888-0-54910900-1426245877_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Up

Wlecialy tylne chlapacze.

 

Sprzęgło zmienione(valeo) i lekki zamach założony.

Wrażenia?jeździ sie inaczej,bardziej "rasowo" ;)trzeba pilnować obrotów,szybciej/sprawniej zmieniać biegi itp

Z plusów:

-szybciej odpala/kreci rozrusznikiem

-szybciej/chetniej wchodzi na obroty

Z minusów:

-gorzej/slabiej hamuje silnikiem

-łatwiej zdusić silnik(trzeba ruszac z większy gazem)

-przy redukcji w zakręcie trzeba dać lekko gazu inaczej czuć lekkie uuderzenie.

Resztę wrażeń poznam pewnie niedługo na malej pojezdzawce na "OeSie" ;) to dam znac cos więcej.

Oczywiście zeby nie było za różowo -na zamachu były mikropęknięcia i Otoczak lekko podtoczył powierzchnię styku z tarcza sprzęgła,co skutkuje tum ze mimo nowego sprzegla linka jest juz przy końcu zakresu regulacji i nie przejedzie tylu km do wymiany co powinno.Po prostu wczesniej będę musial zdjąć skrzynie i dać tarcze do obicia ciut grubiej niż oryginał. No i żeby bylo śmieszniej sprzęgło sobie "ćwierka" na puszczonym sprzegle jak jest zimny,a jak jest cieply to podczas jazdy i jak hamuje silnikiem.Dotkniecie sprzęgła "wyłącza" ćwierkanie.Miał ktos tak?może to wina tego zamachu ze jest splanowany?

Edited by Bo_Lo
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za propsy,ale ostatnio paskud mnie wnerwia.NIe dość że sprzęgło(nowe) ćwierka,to tydzień po tym jak było wszystko rozebrane zaczęło rzygac olejem z uszczelniacza w skrzyni(wyjście na wał) i znowu rozbiórka( w piątek działam).W dodatku zlokalizowałem wyciek z pod korka spustowego silnika i delkatnie spod kap(rok temu wymieniane). Ogólnie autko śmiga aż miło,ale pomału staje się za ciasne dla 2+2 i rozważam sprzedaż na jesień :wacko: .

Za niecałe 2 tyg jadę na zlot mazdaspeed polatać po OeSie i zobaczymy co te wszystkie mody zawiasowo hamulcowe dały :rolleyes: .

Generalnie to chyba się starzeję- zaczyna mi brakować komfortu,ciszy w aucie itd.Rozglądam się za volvo V70 R5  :biglol:  lub e39 2.8i B)

Na razie zamówiłem do świniaka bagażnik dachowy ... Bo jakos nie mogę sobie wyobrazić braku bulgotu i tej świadomości 4x4 mimo że pewnie ani razu z tego dobrodziejstwa nie skorzystałem  :biglol:

Dzisiaj dzięki mojemu 6 zmysłowi zapobiegłem tragedii- Ostatnnio mialem dwa razy sytuacje ze cos mi stawialo opór na sprzegle-nie moglem wcisnać,był jakiś taki dziwny opór,po którymś razie znikał,mysle sobie kurza twarz sprzegło kijowe albo zle założone-trza bedzie motyla noga skrzynie sciagać,albo łapa pęka...Dzisiaj zajrzalem pod filtr powietrza i pa co znalazłem-łapa od sprzęgła chaczyła sonie o wąż od ''wody'' od parownika.Już go prawie przetarła ...


Foty z chlpaczami zrobie w weekend jak umyje paskuda :P

post-16888-0-68326200-1430250311_thumb.jpg

post-16888-0-62199500-1430250319_thumb.jpg

post-16888-0-71843800-1430250327_thumb.jpg

Edited by Bo_Lo
Link to comment
Share on other sites

Kurczę nie zauważyłem jak przeklejałem :'(

Dzięki,już poprawione

Edited by Bo_Lo
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...