Skocz do zawartości

TrackDays/Treningi okolic Warszawy - ustawki i dyskusje


BladeRunner

Rekomendowane odpowiedzi

Na ostatnim treningu trafiłem dokładnie w to samo miejsce , obyło się bez strat (tylko zarysowana felga) , miałeś koła na powrót ?

Brat mi dowiózł ;)

 

A swoja drogą powinni tą dziurę zakleić, bo leży na idealnym torze jazdy :).

Edytowane przez Matsil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mazda RX7 1.1 silnik rotacyjny i moja to totalna seria tylko z podkręconym motorem na 130 koni z seryjnych 113 ( o ile można w ogóle mówić, że tyle zostało po upływie lat )

 

brak szpery niepozwala na dobre wyjście za zakrętu, mieli odciążonym kołem ;( na prostych też dostawałem baty ale Iwan potwierdzi na zakrętach Mazda trzyma się super i o zgrozo seria hebel też spokojnie wyrabiał...

 

tylko RX-7 w dobrym stanie i z sprawnym motorem który zniesie takie traktowanie to koszty powyżej 20-25K, sam remont wankla kosztował ponad 10 a trafienie na zdrową 30 letnią budę to już kwestia loterii...

 

Miata przygotowana troszkę ... moim zdaniem wyrobi się w 15K i to dość dobry setap

 

 

do zabawy RXem brakuje szpery i umiejętności... mocy pewnie i też by zabrakło jak by były umiejętności

 

nie jestem w stanie odpowiedzieć czym większy fan... RX drze japę do ponad 10000 obrotów, pierdzi marchewkami jak szalona i teraz jest w miarę cicha, zwraca uwagę na ulicy ale na tor nie taka moc :(

 

Legacem jechałem dopiero 2 track day więc też się nie wypowiem czym lepszy fun, pierwszy z Iwanem był na Jaszczombie z pół śniegiem

Mazdą tylko raz jechałem track day


mogę jeszcze wziąć leone turbo kombi na zawieszeniu pneumatycznym ale Iwan odradza, że będzie mi brakowało i mocy i hebli i będę pływał na tym zawieszeniu i w ogóle chyba trzęsie portkami, że jego Legaca spiorę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz jak mówiłem KU36 :P

No nie wiem czy to dobry wybór na Ułęż. To zwykła opona drogowa, więc boki zejdą dość szybko. O wiele lepiej zainwestować w semislicka ze wzmocnionymi bokami. Tu sprawdzi się super R888 czy 959 RSR, nawet RE070. Ja już nie pojadę więcej na pojeżdżawki na zwykłej oponie - nie trzyma i szybko sie niszczy :).

 

A na 12-go chyba się jednak nie wyrobię :( - impreza ale rodzinna :). Dodatkowo zaciski muszę zregenerować przed oddaniem auta do Edwina, więc na Ułężu ciężko byłoby bez hamulców :biglol:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale Iwan odradza, że będzie mi brakowało i mocy i hebli i będę pływał na tym zawieszeniu i w ogóle chyba trzęsie portkami, że jego Legaca spiorę :P

 

Obama-bitch-please.jpg

 

A mazda to cicha woda - mam dowody na to, że utrzymuje się za pugiem 205 S16 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czytałem trochę o tej KU36 i nigdzie nie spotkałem się z jej torowymi aspiracjami. Wszędzie piszą, że to opona drogowa i nie jest jakoś specjalnie wzmocniona. No, ale może słabo szukałem :)

Mniej więcej w tej samej cenie jest federal, który zbiera świetne opinie, więc ja raczej celuję tu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Macie wiedzę / opinie na temat Kumho KU36? Poważnie ją rozważam na lato/upalanie...

Jutro postaram się coś dowiedzieć, zaznaczam tylko, że testowali je w RWD i na torze Poznań.

 

Update

 

Jak ktoś chętny to wrażenia z jazdy Kumho Ku36 można znaleźć na profilu FB BMW Is Cup

 

https://facebook.com/bmwiscup

 

Jednak charakterystyka pucharu jest inna niż naszych pojeżdżawek, tam szuka się przede wszystkim wytrzymałej opony, jak najmniej zmieniającej charakterystykę po kilku okrążeniach TP. Dla mnie ważniejsze jest żeby opona potrzebowała jak najmniej czasu na dogrzanie, a to że zaczyna płynąc po 15 min. jazdy jest drugorzędne.

 

Niemniej jeśli to komuś pomoże, to pewne na 90% oponą dedykowaną na tegoroczny Is Cup będzie właśnie Kumho.

 

Tu info z wątku oponiarskiego. Gadałem też z kilkoma osobami co na tym jeździły i potwierdzają ;)

 

A tu opis z profilu FB:

TESTY OPON DO PUCHARU

Dzięki uprzejmości AW w niedzielę udało nam się przeprowadzić pierwsze przedsezonowe testy opony pucharowej. W przerwach między treningami koła Youngtimer przy AW na tor ruszała "nasza testówka" użyczona przez Roberta Boruszaka. Próby rozpoczęliśmy o godzinie 11:00 przy temp. zewnętrznej 9 stopni i asfaltu 6 stopni celsjusza. Mistrz sezonu 2014 Mateusz Bartkowiak zatwierdził warunki atmosferyczne, jako wystarczająco miarodajne.

Jako oponę referencyjną użyliśmy oczywiście Federala FZ-201 (opona I) w rozmiarze 195/50r15, czyli dotychczasowe ogumienie pucharowe.

Jak druga (opona II) w naszym teście wystartowała nalewka Extreme VR1 w rozmiarze 195/50r15.

(Opona III) to Kumho Ecsta Ku36 w rozmiarze 205/50r15.

(Opona IV) Achilles 123 w rozmiarze 195/50r15.

W przypadku wszystkich opon staraliśmy się wykonać test w tej samej metodyce:

- rozgrzewka

- kontrola ciśnienia

- uzyskanie najlepszego czasu okrążenia

- i utrzymanie go do momentu, gdy opona zacznie zdradzać oznaki zmęczenia.

Za każdym razem auto było tak samo obciążone, ze zbliżoną ilością paliwa, a na pokładzie, oprócz kierowcy znajdował się pilot, który komunikował się z bazą przez radio. Czasy były mierzone za pomocą GPS na pokładzie auta i przez nas ręcznie z bazy.

Orientacyjnie mogę napisać, że opona II uzyskała czasy zbliżone do opony I, czyli referencyjnej. Opona III uzyskała czasy średnio o 1 s. gorsze od opony I. Opona IV uzyskała czasy od 2-3 s. gorsze od opony referencyjnej. Myślę, że jednak bardziej obrazowe będzie dla Was podsumowanie Mateusza Bartkowiaka:

Opona I (referencyjna) – standardowo – dobrze

Opona II - szybka ale prawdopodobnie ze względu na niski profil. Z założenia omijałbym nalewki ze względów zbyt wysokiego ryzyka. Na teście po 6 okrążeniu opona nie nadawała się do bezpiecznej jazdy.

Opona III – Kumho - nie za szybka, trakcja gorsza od FZ i ogólnie nie najlepsza ale za to bardzo równa. 12 okrążeń zrobionych równo mieszcząc się w 0,5 sek. Na plus równe trzymanie, na minus trakcja. Biorąc pod uwagę warunki pucharowego równego ścigania – na razie poza Fz to jest faworyt

Opona IV – drogówka - bardzo fajnie skręcała i szybko trzymała, a zatem jak będzie cieplej to nie ma szans aby wytrzymała wyścig co było widać po zużyciu po kilku kółkach. Do tego bardzo wolna.

Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w przeprowadzenie niedzielnych testów. Do podjęcia ostatecznej decyzji w sprawie opon na sezon 2015 jeszcze nie doszło, być może poprzedzimy ją dodatkowymi testami, o czym z pewnością dowiecie się o niej jako pierwsi.

Edytowane przez Marcin BladeRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Macie wiedzę / opinie na temat Kumho KU36? Poważnie ją rozważam na lato/upalanie...

Jutro postaram się coś dowiedzieć, zaznaczam tylko, że testowali je w RWD i na torze Poznań.

 

Update

 

Jak ktoś chętny to wrażenia z jazdy Kumho Ku36 można znaleźć na profilu FB BMW Is Cup

 

https://facebook.com/bmwiscup

 

Jednak charakterystyka pucharu jest inna niż naszych pojeżdżawek, tam szuka się przede wszystkim wytrzymałej opony, jak najmniej zmieniającej charakterystykę po kilku okrążeniach TP. Dla mnie ważniejsze jest żeby opona potrzebowała jak najmniej czasu na dogrzanie, a to że zaczyna płynąc po 15 min. jazdy jest drugorzędne.

 

Niemniej jeśli to komuś pomoże, to pewne na 90% oponą dedykowaną na tegoroczny Is Cup będzie właśnie Kumho.

 

Tu info z wątku oponiarskiego. Gadałem też z kilkoma osobami co na tym jeździły i potwierdzają ;)

Poczytałem różne wątki, testy i fora, w tym zagraniczne i... generalnie federale lepsze ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...