Jump to content

Sonda lambda


Johny2310
 Share

Recommended Posts

Czy z odłączoną pierwsza  sonda lambda auto będzie się zachowywac tak samo jak z podłączoną ? Na komputerze wykazuje ze sonda jest dużo poza normą czy jeżeli ją odłącze auto będzie chodzić dobrze czy niekoniecznie ?

Edited by Johny2310
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam, ze jesli odczyty wypadly poza norme, to ecu i tak ja ignoruje. Wypiac w sumie mozesz - auto bedzie jezdzilo wg. mapy tylko, ale pewnie jakis blad wywali. Najlepiej   wymienic na sprawna.

Link to comment
Share on other sites

Jedz na jakas diagnostyke sensowna, to Ci powiedza, czy sonda jest sprawna.

A jesli jest cos innego zepsute, to pewnie moze nadal jezdzic zle - a byc moze nawet jeszcze gorzej, bo odpieta/niesprawna sonda pozbawia komputer jednej z mozliwosci korekt.

Link to comment
Share on other sites

Byłem dzisiaj w MTS Dzierżoniów no i tam stwierdzili ze sonda pracuje źle a co za tym idzie to krokowiec wariuje. Objawy jakie mam szczególnie na zimnym to :

 

 

 

* Falujące obroty

* brak mocy 

* zamulony do 2.5 tyś jakby ciągnoł 10 ton 

* czasem zdaza się poszarpać

* jak dodam gazu to jest przez chwile muł a nagle wyrywa (gaz w deche) zdejmę noge z gazu, dodam znów i dobrze jest przez sekundę a potem to samo  

 

Czy może być to jedna z przyczyn odłaczonej/ zepsutej cewki ?

Edited by Johny2310
Link to comment
Share on other sites

Sonda jest zepsuta ale nie calkiem bo pokazuje zle parametry ale chodzi mi o to czy samochód po odlaczeniu będzie chodził lepiej niż z zepsuta sonda bo może to też coś innego niż ona bo gdy ja odacze jest nadal zle ale komputer nie wykrywa bedu ze jej nie ma

Link to comment
Share on other sites

Czy z odłączoną pierwsza  sonda lambda auto będzie się zachowywac tak samo jak z podłączoną ? Na komputerze wykazuje ze sonda jest dużo poza normą czy jeżeli ją odłącze auto będzie chodzić dobrze czy niekoniecznie ?

Który rok tej imprezy i przebieg. Tam przecież jest sonda szerokopasmowa Bosch LSU 4.2 więc nie tak łatwo zczytać jej złe parametry pracy. Po odłączeniu powinien zapalić się kontrolka MIL. Była sprawdzana jej charakterystyka na podstawie wykresu oscyloskopu czy tylko podgląd sygnału napięcia po przeemulowaniu przez ECU silnika. To nie jest sonda napięciowa tylko działa na zasadzie pompy prądowej i mało ludzi potrafi popranie zdiagnozować jej stan.

Link to comment
Share on other sites

witam :) mam podobny problem swieci check engine .po podłaczeniu kompa bład 2 sondy zbyt bogata mieszanka auto jezdzi lecz obroty faluja i szarpie czasem myslicie ze to wina 2 sondy ?

Sonda za katalizatorem nie ma wpływu na skład mieszanki i pracę silnika - jest to tylko sonda która bada czy katalizator jest sprawny. Jak szarpie tylko w jakimś konkretnym zakresie obr. to sprawdzić charakterystykę pierwszej sondy i czujnik knock sensor ale jak by był niesprawny powinien zapalić lampkę chek engine.

Link to comment
Share on other sites

własnie pali check engine :) czasami gasła samo od siebie na jakis czas potem znowu paliła jak wykasowałem bład kompem to miesiac spokoju potem znowu paliła i wiecznie bład zbyt bogatej mieszanki  . co proponujesz sprawdzic?

Link to comment
Share on other sites

2001 145 tyś. przebieg no i sonda była sprawdzana tylko za pomocą komputera nie wiem czy napięcie czy co wniej było sprawdzane ale odczyt był - 27 nie wiem czego. 

-27 to pewnie Short Term Fuel trim co znaczy że auto pracuje na bogatej mieszance i sterownik próbuje zmniejszyć dawkowanie paliwa.

Czy auto nie pochłania za dużo benzyny ? W pierwszej kolejności trzebaby sprawdzić czy pierwsza sonda wogóle pracuje np. ściągając któryś z wężyków podciśnieniowych z kolektora dolotowego i obserwowwać reakcję sondy. Powinno być widoczne chwilowe zubożenie mieszanki i odczyt A/F powinien być poniżej 1.

Link to comment
Share on other sites

własnie pali check engine :) czasami gasła samo od siebie na jakis czas potem znowu paliła jak wykasowałem bład kompem to miesiac spokoju potem znowu paliła i wiecznie bład zbyt bogatej mieszanki  . co proponujesz sprawdzic?

Zaraz chwila - sygnalizowanie zbyt wysokiego poziomu sygnału tylko na tej sondzie za katalizatorem świadczy tylko i wyłącznie o słabym już katalizatorze lub nieszczelności na łączeniu ukł. wydechowego. Wtedy widać wyraźnie, że przebieg sygnału pusluje w takt znieniającej się mieszanki - jej sygnał jest jakby żbieżny z sygnałem pierwszej sondy - a powinien być w miarę stały.

U mnie w aucie też kilkukrotnie wyżuciło za wysoki odczyt 2 sondy - ale to wyrzuca odrazu konkretny błąd katalizator nie spełnia swojego zadania (catalist low efienfy). Błąd od 7 mieś. się nie pojawia więc trzeba z tym żyć lub szykować $$ na nowy kat. ; ewentualnie wstawić złączkę -dystans na sondę i po problemie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...