Wiatrak Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Witam, jako, że piękną zimę mamy, przypominam: najpierw skrobiemy, potem odpalamy. Pa. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 (edytowane) Tak, a po 2-3 latach mamy porysowaną przednią szybę w takim stopniu że nadaje się do wymiany. Nigdy nie skrobię szyb i zawsze najpierw odpalam. Edytowane 28 Grudnia 2014 przez andre82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Zobacz sobie porysowania silnika i zmień skrobaczkę. O smrodzeniu i innch aspektach nie wspomnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 porysowania silnika? nie wytrzeźwiałem chyba bo nie rozumiem o co Ci chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Odpowiednie ciśnienie oleju jest przy odpowiednich obrotach. Najszybciej wyjaśniając. Szkoda, że na egzaminie na prawo jazdy też tych tematów nie wprowadzono. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 jaki związek ma skrobanie szyb do oleju w silniku? A przy wolnych obrotach nie ma ciśnienia? Szok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Dokładnie. Oprócz technikaliów, nie wspomniałem jeszcze o kwestiach prawnych, ekologicznych i ekonomicznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 (edytowane) Niby jest tak że silników z ''naszej ery'' już się nie powinno odpalać i rozgrzewać na postoju,ze względu na ciśnienie oleju i to że ich konstrukcja powoduje że o wiele szybciej rozgrzewają się pod lekkim obciążeniem(sprawdzone i tak jest).Jednak jakoś nie mogę się przemóc żeby osdpalić i od razu jechać(silnik pracuje wtedy twardo,lekko klekocze a mnie to boli ) Jednak odpalam i dosłownie po minucie juz ruszam delikatnie na reduktorze żeby silniki mia lżej.Inna sprawa że zastanawiające jest to że silniki starej daty które się rozgrzewało trochę na postoju kręciły przebiegi po 300tyś i więcej,a te nowsze coś nie bardzo.Ale to może nie mieć związku... Edytowane 28 Grudnia 2014 przez Bo_Lo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Już raz wymieniałem porysowaną szybę. Ekonomicznie uzasadnione dla mnie jest najpierw odpalanie. Co do ekologii: krowa jak pierdnie to robi większą szkodę dziurze ozonowej niż moje auto podczas rozgrzewania, a nikt krowom w odbyt katalizatorów nie wkłada. Dlaczego: bo krowa nie ZAPŁACI. Ot tyle nt ekologii. 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo76 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 ale ten temat już był raz chyba i jak pamiętam nie było miło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 (edytowane) pozatym nie wiem czy wiecie ale za wlaczony silnik podczas postoju sluzby porzadkowe ( straz miejska /policja) wlepiaja mandaty przynajmniej w wiekszych miastach http://www.motofakty.pl/artykul/mandat-za-wlaczony-silnik-podczas-postoju.html Edytowane 28 Grudnia 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 pozatym nie wiem czy wiecie ale za wlaczony silnik podczas postoju sluzby porzadkowe ( straz miejska /policja) wlepiaja mandaty przynajmniej w wiekszych miastach http://www.motofakty.pl/artykul/mandat-za-wlaczony-silnik-podczas-postoju.html Znamy ten przepis. Jednak najczęściej go łamiącym są funkcjonariusze. Oni nie dostają mandatów. Ja też jeszcze nie dostałem, choć rozmowę na ten temat miałem. Policjanci podjechali, jak rano rozgrzewałem i zaczęła się rozmowa. Przeciągnąłem ją ponad minutę i zapytałem czy przepis obowiązuje wszystkich. Oczywiście radiowóz miał włączony silnik i nie były włączone sygnały dźwiękowe i świetlne. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 najpierw skrobiemy, potem odpalamy. Mów za siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Witam, jako, że piękną zimę mamy, przypominam: najpierw skrobiemy, potem odpalamy. Pa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Widzę, że jest wielu leśnych dziadków jak w PKW na forum. Szkoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Odpowiednie ciśnienie oleju jest przy odpowiednich obrotach A co jak u mnie jest tak: Zminym silniku wolne obroty- olej 8st - 6,5vbara Ciepły silnik wolne obroty- olej 80st - 2,5 bara ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 A jakie masz ciśnienie przy jeździe w okolicach 2,5 - 3 tys. obrotów w temperaturze oleju ujemniej, po odpaleniu i natychmiastowym ruszeniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Widzę, że jest wielu leśnych dziadków jak w PKW na forum. Szkoda Widzę, że niektórzy bardziej wierzą mądrościom usłyszanym w telewizji niż doświadczeniu własnemu czy innych. Nie mój problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 (edytowane) A jakie masz ciśnienie przy jeździe w okolicach 2,5 - 3 tys. obrotów w temperaturze oleju ujemniej, po odpaleniu i natychmiastowym ruszeniu? niewiele więcej, około 7 barów to które ciśnienie jest dobre? Edytowane 28 Grudnia 2014 przez owad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 które ciśnienie jest dobre? Dobre jest to, które określą ekoterroryści. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 @leon ja piszę głównie z doświadczenia i wiedzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Od razu wiedziałem że zaraz będzie gorąco. Ja też czekam aż olej stanie się troszku rzadszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 @owad jak zmierzysz daj znać. Strzelasz teraz na maksa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakkz Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 (edytowane) to które ciśnienie jest dobre? To nie ciśnienie, lecz olej wszechmogący. Tu musi być jakieś drugie dno. Wiatrak, skoro twierdzisz, że mówisz z doświadczenia, to podziel się wiedzą, a nie wstawiaj jakieś enigmatyczne przytyki. Krótko, rzeczowo i na temat, bo wszyscy się nerwują, a może nie trzeba. Edytowane 28 Grudnia 2014 przez bakkz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Jeszcze ekonomia. Jak Wy jeszcze skrobiecie jak już jestem po przejechaniu 7-10km. Czyli jakby skrobać codziennie 2 razy przy zapalnym silniku, miesięcznie w kieszeni zostaje jakieś 100 - 150 zł i znacznie lepsza kondycja silnika. Potem tylko czytam na grupie, że Subaru bierze mi olej... a reszta pisze, że ma brać a ja się z tego śmieję @bakzz najlepsze smarowanie jest pod lekkim obciążeniem. Olej szybko wypełnia przestrzenie. To jak gra wstępna z partnerką a nie wsad bez smarowania. Jak chcecie skrobać po odpaleniu - proszę bardzo ale lekka cegiełka na pedał gazu, tak na 2,5 tys. obrotów. Uciekam na obiad. Pa. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi