Jump to content

Problem hamulcowo-nie wiadomo jaki ... pomocy


bency

Recommended Posts

Witam

 

Pomóżcie Panowie bo już tracę nadzieję ;-)

 

Problem dotyczy Forka '05 2.5XT US.

 

Opis problemu: Auto parkowane pod chmurą. Gdy temperatury spadaj poniżej +5 (nie koniecznie mróz) po ok. minucie po porannym odpaleniu i przejechaniu ok 500 metrów odczuwam wyraźne zmulenie auta (wyczuwalny brak reakcji na pedał gazu) oraz twardniejący pedał hamulca. Przy próbie zhamowania do ~0 km/h obroty spadają i auto gaśnie. Jeżeli nie hamuję i jadę dalej to po chwili problem ustępuję i auto zachowuje się już normalnie. Przez cały dzień niz złego się nie dzieje, auto zbiera się, hamuje normalnie i nie gaśnie. Problem wystepuję tylko po dłuższym postoju na zimnym silniku.

 

Co było robione do tej pory: Wymienione serwo z pompą hamulcową (używka), weżyk od podciśnienia z zaworkiem zwrotnym, czyjnik temperatury płynu chłodzącego, czyszczona przepustnica, sprawdzane zawory (podobno nie wymagały regulacji), nowe hamulce i płyny.

 

Ręce mi już opadają, a mechanikom kończa się pomysły.

 

Z góry dzięki za wszelkie wskazówki, które mogły by mnie doprowadzić do rozwiązania problemu. Żona się boi jeździć autem (zgasło i straciłą wspomaganie, nie wiele brakowało a było by kuku)

 

pozdrawiam

 

Jacek

Link to comment
Share on other sites

tak. standardowy 4 biegowy automat


arnoldpe: widzisz jakiś związek pomiędzy przykrym zachowaniem mojego forka, a skrzynką ? Pomóżcie Panowie proszę ... Skończyły mi się pomysły. Może macie chociaz jakieś podejrzenia co może być na rzeczy ....
Link to comment
Share on other sites

 

 

odczuwam wyraźne zmulenie auta (wyczuwalny brak reakcji na pedał gazu) oraz twardniejący pedał hamulca
Jeśli to występuje równocześnie , to szykaj w serwie , albo wężu z zaworkiem. Serwo może nieszczelne, albo węzyk, albo zaworek lub on jakoś w węży przepuszcza i po rozgrzaniu rozszerza sie i uszczelnia.
Link to comment
Share on other sites

dzięki za sugestię, ale ....no właśnie od tego zacząłem. mój mechanior pierwsze co zrobił to wymnienił serwo z pompką (wprawdzie używka, ale musiał bym mieć mega pecha, żeby w drugim było to samo)  i podmienił przewód łączący serwo z kolektorem i dał inny zaworek. nic to niestety nie zmieniło dlatego proszę was, bardziej doświadczonych o pomoc, jakiś punkt zaczepienia. hilfe !!!! ;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...