Skocz do zawartości

Ludziska!! prośbe mam. Jak wyciągnąć rure dolotową z forka...


kamilwro

Rekomendowane odpowiedzi

Forester 2.0XT chcę wyjąć samą rurę bez koniecznosći zdejmowania kolektora ssącego. Co trzeba odkręcić zeby wyszła i w ktorą strone wychodzi? Z przodu blokuje mi pompa od wspomagania zeby wyszła, dzieki :)


oczywiscie turbina jest zdemontowana jak widac ale mimo tego miejsca i tak malo zeby ja wyjac, chce ją wymienic dlatego, ze przy wejsciu do turbo jest porozrywana i nowe turbo szlag trafi jak cos zassa, dzieki :)

post-13112-0-53456000-1418058438_thumb.jpg

post-13112-0-70943900-1418058454_thumb.jpg

post-13112-0-92892000-1418058470_thumb.jpg

post-13112-0-16263900-1418058480_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki nie ściągniesz kolektora ssącego to jej nie zdejmiesz ;] Wynika to z różnicy średnic samej rury i kształtu kolektora. Ewentualnie jak masz sprawne i małe ręcę to nie musisz go demontować całkowicie tylko wystarczy odkręcić zbiornik płynu chłodzącego, odczepić czujniki: położenia wału, wałka, temperatury cieczy, spalania stukowego, rozpiąć wiązki. Następnie go unieść w górę i kombinować chociaż już w sumie daleko nie będzie do jego kompletnego demontażu :) Przerabiany temat kiedyś u Witka no i u mnie jak jakiś czas temu zmieniałem tą rurę na silikon.

Edytowane przez Shabat
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze kolega Shabat bez ruszenia kolektora nie da rady, wiem bo wymieniałem u siebie przy okazji montażu LPG. Zresztą po zdjęciu i tak trzeba trochę pokręcić rurą aby wyszła spod kolektora, co przy założonym jest niemożliwe.

 

Ps. u mnie też rura była porozrywana i podczas jazdy miałem efekty jak z blow off'a :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi, tak własnie zrobiłem. Kolektor wyjety razem z rura. Kiedys tez tak wyjmowalem z WRX-a ale myslałem ze mozna jakos na skroty. Jednak szybciej i łatwiej jest zdjac kolektor i niech nikt nie mówi nawet ze mozna to zrobic bez sciagania bo to kompletna bzdura jest! moze i mozna ale po co?? a do tego nawet jak sie da wyjac pompe od wspomagania i turbo nawet to i tak jest "zonk" bo rura ma tyle roznych wejsc na odme itp, ze sama z siebie sie blokuje nawet jak jest kolektor na wierzchu a grube wejscie tzn. powrot z DV do ssacej własnie, ociera dołem o rurki paliwowe i jest zajeb...iscie ciezko zeby jej nie połamac. Sumujac wszystko: łatwiej i wyłacznie jest wyjąc cały kolektor ssacy niz sie piepszyc na okolo a i tak nic nie zdziałamy. Temat przerobiony i mozna zamykac, dzieki wielkie (pomuki jak zwykle rozdane) Kamil. :)


Shabat jak jesteś na FB to wyslij mi zapro :) pozdrowienia z krainy tysiąca turbin :) https://www.facebook.com/falekkamil


 

 

Następnie go unieść w górę i kombinować chociaż już w sumie daleko nie będzie do jego kompletnego demontażu
a do tego od razu trzeba wymienic uszczelki pod kolektorem własnie, bo po ponownym zalozeniu na te same bedzie efekt 0,5bara na booscie :) dlatego nie warto tak sie wygłupiac i lepiej zdjac cały i z bani bedzie. Duzym plusem po sciagnieciu jest to ,ze mozna sobie prowadnice poogladac jak wygladają itp. :D a dla bardziej wymagajacych, mozna od razu wywalic TGV przy jednej robocie :) takze, nie ma tego złego.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim WRX wyjalem ta rure bez zdejmowania kolektora, ale to dlatego ze poucinalem te "newygodne rurki" - zamiennik Perrina wszedl bez problemu, dodam ze robilem to na mrozie i te rurki bardzo latwo sie urywaly  :P.  U mnie fabryczna rura dolotu rowniez zostala poszarpana w trakcie nieumiejetnego montowania... mlody bylem wtedy.  Ale perrin wygladal ladnie i dzialal jak trzeba.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj wyjmowałem ta rurę w wrx, podniosłem kolektor około 2-3 cm i odkręciłem przewody paliwowe od kolektora ( dojście fatalne ) potem przekręcam w prawo około 90 st. rura od zaworu blow-off w dol. I manewry tak długo aż sama wyszła, dobrze jest wykorzystać to ze w połowie ma harmonijkę.

post-11464-0-80308700-1419885940_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...