kamilwro Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Forester 2.0XT chcę wyjąć samą rurę bez koniecznosći zdejmowania kolektora ssącego. Co trzeba odkręcić zeby wyszła i w ktorą strone wychodzi? Z przodu blokuje mi pompa od wspomagania zeby wyszła, dzieki oczywiscie turbina jest zdemontowana jak widac ale mimo tego miejsca i tak malo zeby ja wyjac, chce ją wymienic dlatego, ze przy wejsciu do turbo jest porozrywana i nowe turbo szlag trafi jak cos zassa, dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shabat Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 (edytowane) Dopóki nie ściągniesz kolektora ssącego to jej nie zdejmiesz ;] Wynika to z różnicy średnic samej rury i kształtu kolektora. Ewentualnie jak masz sprawne i małe ręcę to nie musisz go demontować całkowicie tylko wystarczy odkręcić zbiornik płynu chłodzącego, odczepić czujniki: położenia wału, wałka, temperatury cieczy, spalania stukowego, rozpiąć wiązki. Następnie go unieść w górę i kombinować chociaż już w sumie daleko nie będzie do jego kompletnego demontażu Przerabiany temat kiedyś u Witka no i u mnie jak jakiś czas temu zmieniałem tą rurę na silikon. Edytowane 8 Grudnia 2014 przez Shabat 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kretal Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Tak jak pisze kolega Shabat bez ruszenia kolektora nie da rady, wiem bo wymieniałem u siebie przy okazji montażu LPG. Zresztą po zdjęciu i tak trzeba trochę pokręcić rurą aby wyszła spod kolektora, co przy założonym jest niemożliwe. Ps. u mnie też rura była porozrywana i podczas jazdy miałem efekty jak z blow off'a 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilwro Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Dzieki za odpowiedzi, tak własnie zrobiłem. Kolektor wyjety razem z rura. Kiedys tez tak wyjmowalem z WRX-a ale myslałem ze mozna jakos na skroty. Jednak szybciej i łatwiej jest zdjac kolektor i niech nikt nie mówi nawet ze mozna to zrobic bez sciagania bo to kompletna bzdura jest! moze i mozna ale po co?? a do tego nawet jak sie da wyjac pompe od wspomagania i turbo nawet to i tak jest "zonk" bo rura ma tyle roznych wejsc na odme itp, ze sama z siebie sie blokuje nawet jak jest kolektor na wierzchu a grube wejscie tzn. powrot z DV do ssacej własnie, ociera dołem o rurki paliwowe i jest zajeb...iscie ciezko zeby jej nie połamac. Sumujac wszystko: łatwiej i wyłacznie jest wyjąc cały kolektor ssacy niz sie piepszyc na okolo a i tak nic nie zdziałamy. Temat przerobiony i mozna zamykac, dzieki wielkie (pomuki jak zwykle rozdane) Kamil. Shabat jak jesteś na FB to wyslij mi zapro pozdrowienia z krainy tysiąca turbin https://www.facebook.com/falekkamil Następnie go unieść w górę i kombinować chociaż już w sumie daleko nie będzie do jego kompletnego demontażu a do tego od razu trzeba wymienic uszczelki pod kolektorem własnie, bo po ponownym zalozeniu na te same bedzie efekt 0,5bara na booscie dlatego nie warto tak sie wygłupiac i lepiej zdjac cały i z bani bedzie. Duzym plusem po sciagnieciu jest to ,ze mozna sobie prowadnice poogladac jak wygladają itp. a dla bardziej wymagajacych, mozna od razu wywalic TGV przy jednej robocie takze, nie ma tego złego..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 W swoim WRX wyjalem ta rure bez zdejmowania kolektora, ale to dlatego ze poucinalem te "newygodne rurki" - zamiennik Perrina wszedl bez problemu, dodam ze robilem to na mrozie i te rurki bardzo latwo sie urywaly . U mnie fabryczna rura dolotu rowniez zostala poszarpana w trakcie nieumiejetnego montowania... mlody bylem wtedy. Ale perrin wygladal ladnie i dzialal jak trzeba. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejmalut Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 Dzisiaj wyjmowałem ta rurę w wrx, podniosłem kolektor około 2-3 cm i odkręciłem przewody paliwowe od kolektora ( dojście fatalne ) potem przekręcam w prawo około 90 st. rura od zaworu blow-off w dol. I manewry tak długo aż sama wyszła, dobrze jest wykorzystać to ze w połowie ma harmonijkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikooo11 Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 Odświeżam temat, chce wywalić ori rurę, tylko zastanawiam sie od czego jest ta kostka i ta biała "przepływka" ? Poniewaz nie bardzo mi pasuje tutaj do mojego zamiennika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się