Jump to content

Ludziska!! prośbe mam. Jak wyciągnąć rure dolotową z forka...


kamilwro

Recommended Posts

Forester 2.0XT chcę wyjąć samą rurę bez koniecznosći zdejmowania kolektora ssącego. Co trzeba odkręcić zeby wyszła i w ktorą strone wychodzi? Z przodu blokuje mi pompa od wspomagania zeby wyszła, dzieki :)


oczywiscie turbina jest zdemontowana jak widac ale mimo tego miejsca i tak malo zeby ja wyjac, chce ją wymienic dlatego, ze przy wejsciu do turbo jest porozrywana i nowe turbo szlag trafi jak cos zassa, dzieki :)

post-13112-0-53456000-1418058438_thumb.jpg

post-13112-0-70943900-1418058454_thumb.jpg

post-13112-0-92892000-1418058470_thumb.jpg

post-13112-0-16263900-1418058480_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dopóki nie ściągniesz kolektora ssącego to jej nie zdejmiesz ;] Wynika to z różnicy średnic samej rury i kształtu kolektora. Ewentualnie jak masz sprawne i małe ręcę to nie musisz go demontować całkowicie tylko wystarczy odkręcić zbiornik płynu chłodzącego, odczepić czujniki: położenia wału, wałka, temperatury cieczy, spalania stukowego, rozpiąć wiązki. Następnie go unieść w górę i kombinować chociaż już w sumie daleko nie będzie do jego kompletnego demontażu :) Przerabiany temat kiedyś u Witka no i u mnie jak jakiś czas temu zmieniałem tą rurę na silikon.

Edited by Shabat
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tak jak pisze kolega Shabat bez ruszenia kolektora nie da rady, wiem bo wymieniałem u siebie przy okazji montażu LPG. Zresztą po zdjęciu i tak trzeba trochę pokręcić rurą aby wyszła spod kolektora, co przy założonym jest niemożliwe.

 

Ps. u mnie też rura była porozrywana i podczas jazdy miałem efekty jak z blow off'a :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzieki za odpowiedzi, tak własnie zrobiłem. Kolektor wyjety razem z rura. Kiedys tez tak wyjmowalem z WRX-a ale myslałem ze mozna jakos na skroty. Jednak szybciej i łatwiej jest zdjac kolektor i niech nikt nie mówi nawet ze mozna to zrobic bez sciagania bo to kompletna bzdura jest! moze i mozna ale po co?? a do tego nawet jak sie da wyjac pompe od wspomagania i turbo nawet to i tak jest "zonk" bo rura ma tyle roznych wejsc na odme itp, ze sama z siebie sie blokuje nawet jak jest kolektor na wierzchu a grube wejscie tzn. powrot z DV do ssacej własnie, ociera dołem o rurki paliwowe i jest zajeb...iscie ciezko zeby jej nie połamac. Sumujac wszystko: łatwiej i wyłacznie jest wyjąc cały kolektor ssacy niz sie piepszyc na okolo a i tak nic nie zdziałamy. Temat przerobiony i mozna zamykac, dzieki wielkie (pomuki jak zwykle rozdane) Kamil. :)


Shabat jak jesteś na FB to wyslij mi zapro :) pozdrowienia z krainy tysiąca turbin :) https://www.facebook.com/falekkamil


 

 

Następnie go unieść w górę i kombinować chociaż już w sumie daleko nie będzie do jego kompletnego demontażu
a do tego od razu trzeba wymienic uszczelki pod kolektorem własnie, bo po ponownym zalozeniu na te same bedzie efekt 0,5bara na booscie :) dlatego nie warto tak sie wygłupiac i lepiej zdjac cały i z bani bedzie. Duzym plusem po sciagnieciu jest to ,ze mozna sobie prowadnice poogladac jak wygladają itp. :D a dla bardziej wymagajacych, mozna od razu wywalic TGV przy jednej robocie :) takze, nie ma tego złego.....
Link to comment
Share on other sites

W swoim WRX wyjalem ta rure bez zdejmowania kolektora, ale to dlatego ze poucinalem te "newygodne rurki" - zamiennik Perrina wszedl bez problemu, dodam ze robilem to na mrozie i te rurki bardzo latwo sie urywaly  :P.  U mnie fabryczna rura dolotu rowniez zostala poszarpana w trakcie nieumiejetnego montowania... mlody bylem wtedy.  Ale perrin wygladal ladnie i dzialal jak trzeba.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dzisiaj wyjmowałem ta rurę w wrx, podniosłem kolektor około 2-3 cm i odkręciłem przewody paliwowe od kolektora ( dojście fatalne ) potem przekręcam w prawo około 90 st. rura od zaworu blow-off w dol. I manewry tak długo aż sama wyszła, dobrze jest wykorzystać to ze w połowie ma harmonijkę.

post-11464-0-80308700-1419885940_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Odświeżam temat, chce wywalić ori rurę, tylko zastanawiam sie od czego jest ta kostka i ta biała "przepływka" ? Poniewaz nie bardzo mi pasuje tutaj do mojego zamiennika20220125_200451.thumb.jpg.036165854a34820563abfeab4d2939e2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...