Lookash Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 Witam Dzisiaj zrobiłem pierwszą "zalecaną" wymianę oleju w FXT, a ponieważ nauczony jestem doświadczeniem z serwisów poprzednich marek poleciłem o sprawdzenie poziomu oleju po wymianie. Nawet nie byłem specjalnie zdziwiony gdy okazało się że wlali mi za dużo, poziom był jakieś 0,5 cm powyżej max. Szef serwisu próbował mnie przekonać że tak ma być i to nawet lepiej dla silnika bo i tak mi wypali nadwyżkę ale uparłem się i poleciłem odessać nadwyżkę. Czy mieliście podobne sytuację ? Z moich doświadczeń wynika że najlepiej jest wlać 5l i wtedy jest ok. Czy może nadwyżka oleju nie ma większego znaczenia w boxerach i można zlekceważyć gdy jest troszkę zbyt dużo? Z tego co mi wiadomo to spotkałem się nawet z opiniami że lepiej za mało niż za dużo i przy nadwyżce jest zbyt duże ciśnienie które jest niekorzystne dla silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 0,5 cm powyżej max na zimno czy gorąco? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lookash Opublikowano 18 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 Silnik był ciepły a olej jak zalali to zimny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 Ja miałe kilkakrotnie podobną sytuację, teraz od razu zastrzegam żeby lali poniżej max. Nie znam się na silnikach ale myśle, że w fabryce po coś to jest oznaczonę i nazwanę max (pewnie z jakąś tam tolerancją ) ale jednak. Nie rozumiem po co kombinować, jak można nalać normalnie i uniknąć sytuacji że klient się niepokoi, coś padnie i będą podejrzenia że może od nadmioaru oleju. A tak świety spokój. Ale moim zdaniem wynika to bardziej z niedbalstwa niż celowści -a później się dorabia teorię, chociaz pewnie niewielkie przelanie silnikowi nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 (edytowane) Zbyt duza ilosc oleju jest szkodliwa, uszczelniacze moga nie wytrzymac cisnienia, a rozchlapywany olej wewnatrz silnika tworzy mgielke olejowa ktora przez odme moze dostawac sie do dolotu i zanieczyszczac czujniki tam umieszczone. Ale zbyt maly poziom oleju jest zdecydowanie bardziej szkodliwy. Edytowane 19 Września 2014 przez Legacy96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lookash Opublikowano 19 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Czyli wniosek że poziom ma być pomiędzy znacznikami a wszystko co powyżej trzeba upuścić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Ale trzeba pamietać, że olej wlany zimny do poziomu F po rozgrzaniu moze dosięgnąć wcięcia czyli ok 0.5 cm powyżej F. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lookash Opublikowano 19 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Stąd wniosek że nawet w Subaru trzeba patrzeć mechanikom na ręce ,szkoda ,pierwszy kontakt z ASO i od razu rozczarowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Stąd wniosek że nawet w Subaru trzeba patrzeć mechanikom na ręce ,szkoda ,pierwszy kontakt z ASO i od razu rozczarowanie Ale objaw rozszerzalności temperaturowej oleju jest normalnym zjawiskiem. Dopuszczalny maksymalny poziom oleju rozgrzanego to wcięcie na bagnecie powyżej F. Tak jest napisane również w manualu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lookash Opublikowano 19 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 W FXT nie ma wcięć ani F tylko otworki w bagnecie poza tym jeśli poziom byl zbyt wysoki przy ciepłym silniku to zwykle przy zimnym jest jeszcze wyższy gdyż cały olej scieka do miski zresztą poziom oleju chyba powinno się sprawdzać przy zimnym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 W FXT nie ma wcięć ani F tylko otworki w bagnecie poza tym jeśli poziom byl zbyt wysoki przy ciepłym silniku to zwykle przy zimnym jest jeszcze wyższy gdyż cały olej scieka do miski zresztą poziom oleju chyba powinno się sprawdzać przy zimnym silniku Poziom na ciepło jest zawsze wyższy niż na zimno. Tak też jest napisane w manualu. Może bagnet "łapał" olej ze ścianek otworu. Najlepiej wykonać trzykrotny pomiar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamski Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Stąd wniosek że nawet w Subaru trzeba patrzeć mechanikom na ręce ,szkoda ,pierwszy kontakt z ASO i od razu rozczarowanie Bardzo smutna i przerażająca konkluzja, ale taka prawda! Coraz więcej słychać o takich "babolach" i to tam, gdzie klient spodziewa się 100% profeski (czyt. ASO)! Żeby nawet wymianę oleju zje... SZOK! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się