Lele Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Witam. Dostałem od rodziny subaru legacy 2.2 96kw w automacie z lpg sekwencja. niestety auto ma jakies problem. mianowicie auto jezdzi do 100km\h normalnie. dobrze przyspiesza dobrze znienia biegi ale gdy przekraczamy 100km\h to auto jakby dostawalo zadyszki traci moc i rozpedza sie dosc slabo. zauwazyłem tez ze jesli uzyskam ta predkosc i bardzo delikatnie wciskam gaz to subaru delikatnie poszarpuje. Odrazu zaznacze ze jestem kompletnym laikiem, ale zakochalem sie w tym aucie. prosze o pomoc odczego zaczac aby auto jezdzilo normalnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Dzieje się tak na obu paliwach? Stawiam na problemy z LPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Dokładnie jak przedmówca pisze: sprawdź najpierw czy na benzynie masz to samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugo Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Tylko sekwencja przełączyłaby na pb jeśli lpg niedomaga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lele Posted September 4, 2014 Author Share Posted September 4, 2014 Dokładnie jak przedmówca pisze: sprawdź najpierw czy na benzynie masz to samo. na benzynie czasem tez wystepuje ten problem . zauwazylem ze jesli powoli wciskam gaz i robie to plynnie auto rozpedza sie ale jesli zrobie to gwaltownie to dusi sie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Jeżeli występują również poszarpywania trzeba sprawdzić świece, kable/cewki, czy nie mają przebić uszkodzeń. Sugeruję sprawdzenie instalacji LPG. Jej nie domagania mogły rozregulować mapy ECU Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lele Posted September 4, 2014 Author Share Posted September 4, 2014 Jeżeli występują również poszarpywania trzeba sprawdzić świece, kable/cewki, czy nie mają przebić uszkodzeń. Sugeruję sprawdzenie instalacji LPG. Jej nie domagania mogły rozregulować mapy ECU swiece zamowilem oraz kablem. dzis odepne akumulator alby resetowac ECU i zabacze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Odpięcie ECU nie zresetuje map. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lele Posted September 4, 2014 Author Share Posted September 4, 2014 Odpięcie ECU nie zresetuje map. jesli faktycznie bedzie przestawiona mapa to co mnie ratuje a bardziej co ratuje subaru? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Zazwyczaj: upewnienie się czy LPG nie przepuszcza gazu w czasie pracy na benzynie, doprowadzenie do ładu mechanicznego samochodu (zapłon, szczelność kolektora, itp.) Jazda wyłącznie na benzynie kilka baków, ale nie chodzi o jednorazowe machnięcie kilkuset kilometrów, tylko normalną eksploatację. Korekty zapisywane są na mapie przy wyłączaniu zapłonu, ale w sposób następujący; jeżeli wartość korekty szybkiej jest na poziomie kilkudziesięciu procent, korekta wolna jest zapisywana na poziomie kilku procent, zatem potrzeba kilkudziesięciu wyłączeń samochodu by powrócić do wartości pierwotnych. Alternatywa; ASO. Jeszcze jedno; słabej klasy kable typu Janmor zazwyczaj od razu nadają się do kosza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lele Posted September 4, 2014 Author Share Posted September 4, 2014 Zazwyczaj: upewnienie się czy LPG nie przepuszcza gazu w czasie pracy na benzynie, doprowadzenie do ładu mechanicznego samochodu (zapłon, szczelność kolektora, itp.) Jazda wyłącznie na benzynie kilka baków, ale nie chodzi o jednorazowe machnięcie kilkuset kilometrów, tylko normalną eksploatację. Korekty zapisywane są na mapie przy wyłączaniu zapłonu, ale w sposób następujący; jeżeli wartość korekty szybkiej jest na poziomie kilkudziesięciu procent, korekta wolna jest zapisywana na poziomie kilku procent, zatem potrzeba kilkudziesięciu wyłączeń samochodu by powrócić do wartości pierwotnych. Alternatywa; ASO. Jeszcze jedno; słabej klasy kable typu Janmor zazwyczaj od razu nadają się do kosza. dziekuje za objasnienie zrobie jak napisales ps. kable zamowilem bosch oraz swiece tej marki. jutro zadzonie do aso i zorjetuje sie jaki byl by koszt ale znajac zycie dosc wysoki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Świece bosh to zło. Wyłącznie ngk, zwłaszcza na LPG - zwykłe wymiana co 25 tys platyna co 100 tys Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lele Posted September 8, 2014 Author Share Posted September 8, 2014 Witam. Dostałem od rodziny subaru legacy 2.2 96kw w automacie z lpg sekwencja. niestety auto ma jakies problem. mianowicie auto jezdzi do 100km\h normalnie. dobrze przyspiesza dobrze znienia biegi ale gdy przekraczamy 100km\h to auto jakby dostawalo zadyszki traci moc i rozpedza sie dosc slabo. zauwazyłem tez ze jesli uzyskam ta predkosc i bardzo delikatnie wciskam gaz to subaru delikatnie poszarpuje. Odrazu zaznacze ze jestem kompletnym laikiem, ale zakochalem sie w tym aucie. prosze o pomoc odczego zaczac aby auto jezdzilo normalnie. czy ten problem moze wynikac z bledu 32 czyli sondy. poniewaz gdy zaczyna tracic moc wlasnie wyswietla sie ten blad Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzikus7 Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Witam. Dostałem od rodziny subaru legacy 2.2 96kw w automacie z lpg sekwencja. niestety auto ma jakies problem. mianowicie auto jezdzi do 100km\h normalnie. dobrze przyspiesza dobrze znienia biegi ale gdy przekraczamy 100km\h to auto jakby dostawalo zadyszki traci moc i rozpedza sie dosc slabo. zauwazyłem tez ze jesli uzyskam ta predkosc i bardzo delikatnie wciskam gaz to subaru delikatnie poszarpuje. Odrazu zaznacze ze jestem kompletnym laikiem, ale zakochalem sie w tym aucie. prosze o pomoc odczego zaczac aby auto jezdzilo normalnie.czy ten problem moze wynikac z bledu 32 czyli sondy. poniewaz gdy zaczyna tracic moc wlasnie wyswietla sie ten bladOd tego powinieneś zacząć w pierwszym poście. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lele Posted September 9, 2014 Author Share Posted September 9, 2014 Witam. Dostałem od rodziny subaru legacy 2.2 96kw w automacie z lpg sekwencja. niestety auto ma jakies problem. mianowicie auto jezdzi do 100km\h normalnie. dobrze przyspiesza dobrze znienia biegi ale gdy przekraczamy 100km\h to auto jakby dostawalo zadyszki traci moc i rozpedza sie dosc slabo. zauwazyłem tez ze jesli uzyskam ta predkosc i bardzo delikatnie wciskam gaz to subaru delikatnie poszarpuje. Odrazu zaznacze ze jestem kompletnym laikiem, ale zakochalem sie w tym aucie. prosze o pomoc odczego zaczac aby auto jezdzilo normalnie.czy ten problem moze wynikac z bledu 32 czyli sondy. poniewaz gdy zaczyna tracic moc wlasnie wyswietla sie ten bladOd tego powinieneś zacząć w pierwszym poście. a co z ta sonda mozna zrobic, czy ja sie jakos sprawdza czy odrazu wymienia. jak ja dobra do tego auta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 platyna co 100 tys Muszę dokonać autokorekty, popełniłem błądPlatyna co 50 tys na LPG Co do sondy (napięciowej): sprawdzamy obwód i opór grzałki oraz falowanie napięcia w trakcie pracy. PS W legacy zdarza się, że system nie akceptuje zamienników sond, choć denso wygląda jak oryginał i w oryginale też jest denso. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lele Posted September 9, 2014 Author Share Posted September 9, 2014 platyna co 100 tysMuszę dokonać autokorekty, popełniłem błądPlatyna co 50 tys na LPG Co do sondy (napięciowej): sprawdzamy obwód i opór grzałki oraz falowanie napięcia w trakcie pracy. PS W legacy zdarza się, że system nie akceptuje zamienników sond, choć denso wygląda jak oryginał i w oryginale też jest den to jaka sonde polecasz boscha? czy w tym aucie jest tylko jedna sonda? i moze ktos wiek jak wyglada sprawa z regulacja zaworow w tym silniku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Polecam denso oryginał. Powinny być dwie sondy. Regulacja zaworów na LPG może być wymagana nawet co 20 tys km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 na benzynie czasem tez wystepuje ten problem . zauwazylem ze jesli powoli wciskam gaz i robie to plynnie auto rozpedza sie ale jesli zrobie to gwaltownie to dusi sie Mi to troszkę zalatuje przepływomierzem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lele Posted September 9, 2014 Author Share Posted September 9, 2014 Polecam denso oryginał. Powinny być dwie sondy. Regulacja zaworów na LPG może być wymagana nawet co 20 tys km. czyli w tym silniku niema samoregulujacych zaworów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Nie wiem, daj VIN na PW to sprawdzę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugo Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 W silnikach ej22 regulacja luzów zaworowych jest hydrauliczna lub na śrubki. Z tym drugim sposobem spotkał się qbutek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeanonim Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 W silnikach ej22 regulacja luzów zaworowych jest hydrauliczna lub na śrubki. Z tym drugim sposobem spotkał się qbutek. a jest jakaś reguła kiedy były takie, a kiedy inne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Tu jest regulacja śrubkami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 W silnikach ej22 regulacja luzów zaworowych jest hydrauliczna lub na śrubki. Z tym drugim sposobem spotkał się qbutek. a jest jakaś reguła kiedy były takie, a kiedy inne? Reguła ogólna: jeżeli przy przepustnicy jest puszka, to śrubki, a jeżeli tylko kolanko, to hydro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now