Jump to content

Spadek mocy powyżej 100km\h legacy 2.2 automat 1996 pomocy


Lele
 Share

Recommended Posts

Witam. Dostałem od rodziny subaru legacy 2.2 96kw w automacie z lpg sekwencja. niestety auto ma jakies problem. mianowicie auto jezdzi do 100km\h normalnie. dobrze przyspiesza dobrze znienia biegi  ale gdy przekraczamy 100km\h to auto jakby dostawalo zadyszki traci moc i rozpedza sie dosc slabo. zauwazyłem tez ze jesli uzyskam ta predkosc i bardzo delikatnie wciskam gaz to subaru delikatnie poszarpuje. Odrazu zaznacze ze jestem kompletnym laikiem, ale zakochalem sie w tym aucie. prosze o pomoc odczego zaczac aby auto jezdzilo normalnie.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie jak przedmówca pisze: sprawdź najpierw czy na benzynie masz to samo.

na benzynie czasem tez wystepuje ten problem . zauwazylem ze jesli powoli wciskam gaz i robie to plynnie auto rozpedza sie ale jesli zrobie to gwaltownie to dusi sie

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli występują również poszarpywania trzeba sprawdzić świece, kable/cewki, czy nie mają przebić uszkodzeń.

Sugeruję sprawdzenie instalacji LPG. Jej nie domagania mogły rozregulować mapy ECU

swiece zamowilem oraz kablem. dzis odepne akumulator alby resetowac ECU i zabacze

Link to comment
Share on other sites

Zazwyczaj: upewnienie się czy LPG nie przepuszcza gazu w czasie pracy na benzynie, doprowadzenie do ładu mechanicznego samochodu (zapłon, szczelność kolektora, itp.) Jazda wyłącznie na benzynie kilka baków, ale nie chodzi o jednorazowe machnięcie kilkuset kilometrów, tylko normalną eksploatację. Korekty zapisywane są na mapie przy wyłączaniu zapłonu, ale w sposób następujący; jeżeli wartość korekty szybkiej jest na poziomie kilkudziesięciu procent, korekta wolna jest zapisywana na poziomie kilku procent, zatem potrzeba kilkudziesięciu wyłączeń samochodu by powrócić do wartości pierwotnych.

Alternatywa; ASO.


Jeszcze jedno; słabej klasy kable typu Janmor zazwyczaj od razu nadają się do kosza.

Link to comment
Share on other sites

Zazwyczaj: upewnienie się czy LPG nie przepuszcza gazu w czasie pracy na benzynie, doprowadzenie do ładu mechanicznego samochodu (zapłon, szczelność kolektora, itp.) Jazda wyłącznie na benzynie kilka baków, ale nie chodzi o jednorazowe machnięcie kilkuset kilometrów, tylko normalną eksploatację. Korekty zapisywane są na mapie przy wyłączaniu zapłonu, ale w sposób następujący; jeżeli wartość korekty szybkiej jest na poziomie kilkudziesięciu procent, korekta wolna jest zapisywana na poziomie kilku procent, zatem potrzeba kilkudziesięciu wyłączeń samochodu by powrócić do wartości pierwotnych.

Alternatywa; ASO.

Jeszcze jedno; słabej klasy kable typu Janmor zazwyczaj od razu nadają się do kosza.

dziekuje za objasnienie zrobie jak napisales ps. kable zamowilem bosch oraz swiece tej marki. jutro zadzonie do aso i zorjetuje sie jaki byl by koszt ale znajac zycie dosc wysoki.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Dostałem od rodziny subaru legacy 2.2 96kw w automacie z lpg sekwencja. niestety auto ma jakies problem. mianowicie auto jezdzi do 100km\h normalnie. dobrze przyspiesza dobrze znienia biegi  ale gdy przekraczamy 100km\h to auto jakby dostawalo zadyszki traci moc i rozpedza sie dosc slabo. zauwazyłem tez ze jesli uzyskam ta predkosc i bardzo delikatnie wciskam gaz to subaru delikatnie poszarpuje. Odrazu zaznacze ze jestem kompletnym laikiem, ale zakochalem sie w tym aucie. prosze o pomoc odczego zaczac aby auto jezdzilo normalnie.

czy ten problem moze wynikac z bledu 32 czyli sondy. poniewaz gdy zaczyna tracic moc wlasnie wyswietla sie ten blad

Link to comment
Share on other sites

 

Witam. Dostałem od rodziny subaru legacy 2.2 96kw w automacie z lpg sekwencja. niestety auto ma jakies problem. mianowicie auto jezdzi do 100km\h normalnie. dobrze przyspiesza dobrze znienia biegi ale gdy przekraczamy 100km\h to auto jakby dostawalo zadyszki traci moc i rozpedza sie dosc slabo. zauwazyłem tez ze jesli uzyskam ta predkosc i bardzo delikatnie wciskam gaz to subaru delikatnie poszarpuje. Odrazu zaznacze ze jestem kompletnym laikiem, ale zakochalem sie w tym aucie. prosze o pomoc odczego zaczac aby auto jezdzilo normalnie.

czy ten problem moze wynikac z bledu 32 czyli sondy. poniewaz gdy zaczyna tracic moc wlasnie wyswietla sie ten blad
Od tego powinieneś zacząć w pierwszym poście.
Link to comment
Share on other sites

 

 

Witam. Dostałem od rodziny subaru legacy 2.2 96kw w automacie z lpg sekwencja. niestety auto ma jakies problem. mianowicie auto jezdzi do 100km\h normalnie. dobrze przyspiesza dobrze znienia biegi ale gdy przekraczamy 100km\h to auto jakby dostawalo zadyszki traci moc i rozpedza sie dosc slabo. zauwazyłem tez ze jesli uzyskam ta predkosc i bardzo delikatnie wciskam gaz to subaru delikatnie poszarpuje. Odrazu zaznacze ze jestem kompletnym laikiem, ale zakochalem sie w tym aucie. prosze o pomoc odczego zaczac aby auto jezdzilo normalnie.

czy ten problem moze wynikac z bledu 32 czyli sondy. poniewaz gdy zaczyna tracic moc wlasnie wyswietla sie ten blad
Od tego powinieneś zacząć w pierwszym poście.

a co z ta sonda mozna zrobic, czy ja sie jakos sprawdza czy odrazu wymienia. jak ja dobra do tego auta?

Link to comment
Share on other sites

 

 

platyna co 100 tys
Muszę dokonać autokorekty, popełniłem błąd

Platyna co 50 tys na LPG

Co do sondy (napięciowej): sprawdzamy obwód i opór grzałki oraz falowanie napięcia w trakcie pracy. 


PS

W legacy zdarza się, że system nie akceptuje zamienników sond, choć denso wygląda jak oryginał i w oryginale też jest denso. 

Link to comment
Share on other sites

 

platyna co 100 tys
Muszę dokonać autokorekty, popełniłem błąd

Platyna co 50 tys na LPG

Co do sondy (napięciowej): sprawdzamy obwód i opór grzałki oraz falowanie napięcia w trakcie pracy. 

PS

W legacy zdarza się, że system nie akceptuje zamienników sond, choć denso wygląda jak oryginał i w oryginale też jest den

  to jaka sonde polecasz boscha? czy w tym aucie jest tylko jedna sonda? i moze ktos wiek jak wyglada sprawa z regulacja zaworow w tym silniku

Link to comment
Share on other sites

Polecam denso oryginał. Powinny być dwie sondy. Regulacja zaworów na LPG może być wymagana nawet co 20 tys km.

czyli w tym silniku niema samoregulujacych zaworów?

Link to comment
Share on other sites

 

W silnikach ej22 regulacja luzów zaworowych jest hydrauliczna lub na śrubki.

Z tym drugim sposobem spotkał się qbutek.

 

a jest jakaś reguła kiedy były takie, a kiedy inne?

 

Reguła ogólna: jeżeli przy przepustnicy jest puszka, to śrubki, a jeżeli tylko  kolanko, to hydro.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...