Skocz do zawartości

Szpery w STI bugeye


koszykbb

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Premo według tego co mówisz wychodzi, że wszyscy inżynierowie w wyścigach idą w złym kierunku utwardzając i obniżając samochody no i audi niepotrzebnie zrezygnowało z quattro na rzecz rwd  w DTM :idea:

 

Miękki zawias jest lepszy tylko wtedy gdy jest nierówno,mokro itp. 

A żeby zrobić lepszy czas czasami lepiej odjąć gaz - tak mnie uczono ;)

 

Ps. większość evo nie ma szpery z przodu i ma sztywniejszy zawias i na asfalcie są szybsze od sti :idea:  - i teraz sie zacznie :mrgreen:

Edytowane przez MASTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Premo według tego co mówisz wychodzi, że wszyscy inżynierowie w wyścigach idą w złym kierunku utwardzając i obniżając samochody

Może raczej chodzi o to, że ludzie często bezsensu utwardzają i obniżają auto nieadekwatnie do warunków, w których jeżdżą. Gdzieś czytałem, że zwykle kierowcy którzy dopiero zaczynają "karierę" wybierają bardzo twarde zawieszenie, a ci bardziej doświadczeni jeżdżą na relatywnie bardziej miekkim.Rzecz była o rajdach, nie wyścigach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa była o torze typu kielce jak wnioskuję z filmu a nie o trasach rajdowych...chyba że o takim jak w Mikołajkach to wtedy rozumiem bo seryjny zawias w wrx spisywal się nie najgorzej na tych wyjebach po wrc :)

 

Też nie jestem zwolennikiem "betonu" na kjsy, ale na ułęż itp.tak, ogólnie to temat rzeka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masto mi bardziej chodziło o to, że tu koledzy bardziej skupiali się na zawiasie niż na tym co chciałem pokazać: co dają szpery. Nie wiem może ten filmik do końca tego nie oddaje, ale dla mnie przez te kilka lat zmian w napędzie stało się to oczywiste - co to daje, jakie są tego plusy i minusy. Tego dotyczy temat i na tym mieliśmy się skupić.

 

Co do samego zawiasu to można o tym sporo gadać, zaczynałem od jakiegoś betonowego gwintu LEDA a teraz jestem na AGX :). Najważniejsze żeby ten zawias działał, pracował a nie fruwał na byle wyboju, i działał zero-jedynkowo. Najważniejsze znaleźć swój kompromis, tyle ;)

Ps. większość evo nie ma szpery z przodu i ma sztywniejszy zawias i na asfalcie są szybsze od sti - i teraz sie zacznie

A za takie herezje możesz dostać bana na forum :D;)

 

To że Evo pierwsze przekracza metę wynika tylko i wyłącznie z grzeczności i dobrego wychowania użytkowników Subaru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

koledzy bardziej skupiali się na zawiasie niż na tym co chciałem pokazać: co dają szpery.

To ja w takim razie pociągnę jeszcze temat szper :) Jak te zmiany w "szperunku" wpływają na zachowanie auta na mniej przyczepnych nawierzchniach typu szuter, śnieg? Mieliście okazję potestować auta w takich warunkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im jest mniej przyczepnie tym bardziej czuć ( i widać po czasach) różnice na korzyść szper - zawsze masz 4x4, a nie 4x2 czy 4x3 bo zewnętrzne dociążone koła są (w zależności od spięcia) tak samo napędzane jak wewnętrzne odciążone i takie auto łatwiej jest ustawić w zakręcie czy pojechać boczurem. Chociaż na lodzie czy deszczu szpery powodują podsterowność i trzeba uważać - ja odpuszczam na dccd ...a na wyłączonym zamiata tyłem lepiej niż e30 z "elektro-szperą" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...