Szuwaru89 Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Witam serdecznie. Proszę o poradę... Jestem właścicielem Forestera 2.0 125 KM z 2004 roku ( 185 tyś przebiegu), kupiłem Go za pośrednictwem niemieckiego salonu Subaru od pierwszego właściciela, z pełną dokumentacją, historią i fakturami. Autko sprawdziłem w kolejnym niezależnym ASO Subaru, po oględzinach stwierdzili, że silnik, napędy , skrzynia i blacha w idealnym stanie, nic tylko kupować, tankować,jezdzic i zmieniać olej. Tak też uczyniłem, przyjechałem nim do Polski. Samochodem przejechałem póki co 4,5 tyś km, wedle pomiaru nie spalił "ani grama" oleju. Olej był wymieniany przez niemiecki serwis przy 180 tyś, postanowiłem go jednak profilaktycznie zmienić. Tutaj pojawiła się zagadka! Olej jaki ostatnio wlali to Total. Quarz 7000, 10w40 czyli już półsyntetyk - niby zaczęli go lać przy 110 tyś, na dziś spodziewałem się jeszcze full syntetyka w stylu Motula, Eneosa czy Millera... Ciekawość nie dała mi spać, przewertowałem wszystkie papiery, rachunki. Okazuje się, że wedle faktur i dokumentacji prowadzonej przez ASO subaru.de , każdy olej od nowości jaki był zalewany to właśnie 10W40, aczkolwiek do 110tyś przy 10w40 czasem widnieje skrót SAE , później pojawia się półsyntetyk TOTALA.... 1.-czy jest możliwe aby wlewali do samochodu olej pół syntetyczny od nowości? Czy może wlewali 10w40 full syntetyczny?? 2. - Czy jeśli auto jezdziło od nowosci na 100% syntetyk 10w40, następnie przy 110tyś zmienili na półsyntetyka 10w40 Total Quarz, to czy dziś przy 190 tyś mogę zalać znowu fullsyntetycznego MOTULA 5w30 8100 ????? 3. -Jeśli Forester jeździ od nowości na półsyntetycznym oleju 10w40 i nie spala go ani grama, chodzi bez zarzutów, wycieków nie ma, płynu nie przybywa ani nie ubywa, to czy mogę zmienić mu olej na MOTULA 5w30 8100 full synth bez większych obaw?? Bardzo proszę o względne zapoznanie się z tematem i jakąś konkretną odpowiedź. Dzięki, pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 1.-czy jest możliwe aby wlewali do samochodu olej pół syntetyczny od nowości? Czy może wlewali 10w40 full syntetyczny?? Niemcy są skąpi, wlewają co najtańsze można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Skoro jeżdzi od nowości na takim oleju, to tego się trzymać, zresztą to silnik nie wysilony bez turbo, także spał bym spokojnie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 SAE to skrót, jego obecność przy parametrach oleju nic w tym przypadku nie znaczy - ew może wskazywać na olej z beczki, ale to tylko moja interpretacja 10w40 to raczej półsyntetyki, nie sądzę aby ktoś lał i szukał syntetyka w tych parametrach. Jeżeli chcesz zmieniać olej na syntetyk to ja bym raczej przeszedł stopniowo i obserwował i celował w oleje z wyższym TBN. 10w40 > 5w40 > 5w30. W teorii na syntetyk możesz przejść kiedy chcesz i nic się dziać nie powinno. Do normalnej jazdy w naszym klimacie do tego silnika IMHO wystarcza dobre 5w40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szuwaru89 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 (edytowane) ... 10w40 to raczej półsyntetyki, nie sądzę aby ktoś lał i szukał syntetyka w tych parametrach. Znalazłem niby jakieś oleje 10w40 z przyzwoitych firm, które są niby fully synt.... Doczytałem się w tych niemieckich notatkach, że niby od 50 do 100 tyś na 4 wymianach wlewany był olej 5w30, ale na fakturach wczesniejszych widnjeje 10w40, więc może rzeczywiście lali 10w40 w jakiejś dziwnej fullsyntetycznej odsłonie albo poprostu na fakturach wpisywali 10w40, a lali jakiś inny...? Edytowane 10 Sierpnia 2014 przez Szuwaru89 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 zmień, pojeździj, zobacz jak będzie wyglądała praca silnika, spalanie i ewentualnie branie oleju. nie ma co dywagować. to tylko 125KM 2.0 bez turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szuwaru89 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Skoro jeżdzi od nowości na takim oleju, to tego się trzymać, zresztą to silnik nie wysilony bez turbo, także spał bym spokojnie! ...no właśnie jeden z lepszych zakładów Subaru w Polsce, cieszący się zaufaniem, zalecił mi bezwzględne przejście na olej fully synthetic dobrej marki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 (edytowane) Był bym z tym ostrożny, aby zmieniać mu na pełny syntetyk. Nie bierze ci nic oleju co standardem jest z 1,5litra na 10tyś Edytowane 10 Sierpnia 2014 przez akir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 10w40 > 5w40 > 5w30. Ja bym poszedł inną drogą. > 5w/40 > 0w/40, jest takie polecane tu dobre, oczywiście obserwując zachowanie silnika. Przydałaby się znajomość ciśnienia oleju tutaj, a jeżeli wszystko byłoby OK, poszedłbym nawet w grubsze 0w/30. Opcja druga, zalej przyzwoite 10w/40 i ciesz się samochodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Skoro jeżdzi od nowości na takim oleju, to tego się trzymać, zresztą to silnik nie wysilony bez turbo, także spał bym spokojnie! ...no właśnie jeden z lepszych zakładów Subaru w Polsce, cieszący się zaufaniem, zalecił mi bezwzględne przejście na olej fully synthetic dobrej marki. Zgadza się i pewnie najlepiej jakbyś to zmienił u nich w salonie to trick marketingowy, wszystkie salony, warsztaty mają jakiś podpisany układ z firmami naftowymi, i wierz mi im droższy olej Tobie wcisną tym mają większy profit ot cała tajemnica salonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Ja bym poszedł inną drogą. > 5w/40 > 0w/40 też można, chodziło mi o krok pośredni pomiędzy 10w40 a 5w30. Znalazłem niby jakieś oleje 10w40 z przyzwoitych firm, które są niby fully synt.... bo są, tylko nie tak dostępne ani popularne. IMHO 10w40 to zbyt konserwatywne podejście do tego silnika, 5w40/0w40 na nasz klimat są optymalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 (edytowane) ok, mnie też meches w jesieni zmienił na półsyntetyk 10/40, można zmienić z powrotem na syntetyczny 5/40? edit silnik 2,5 wolnossący Edytowane 10 Sierpnia 2014 przez wojo02 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 ENEOS PREMIUM HYPER 5W30 zalej takim i ciesz się jazdą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szuwaru89 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 (edytowane) Skoro jeżdzi od nowości na takim oleju, to tego się trzymać, zresztą to silnik nie wysilony bez turbo, także spał bym spokojnie! ...no właśnie jeden z lepszych zakładów Subaru w Polsce, cieszący się zaufaniem, zalecił mi bezwzględne przejście na olej fully synthetic dobrej marki. Zgadza się i pewnie najlepiej jakbyś to zmienił u nich w salonie to trick marketingowy, wszystkie salony, warsztaty mają jakiś podpisany układ z firmami naftowymi, i wierz mi im droższy olej Tobie wcisną tym mają większy profit ot cała tajemnica salonu Skoro jeżdzi od nowości na takim oleju, to tego się trzymać, zresztą to silnik nie wysilony bez turbo, także spał bym spokojnie! ...no właśnie jeden z lepszych zakładów Subaru w Polsce, cieszący się zaufaniem, zalecił mi bezwzględne przejście na olej fully synthetic dobrej marki. Zgadza się i pewnie najlepiej jakbyś to zmienił u nich w salonie to trick marketingowy, wszystkie salony, warsztaty mają jakiś podpisany układ z firmami naftowymi, i wierz mi im droższy olej Tobie wcisną tym mają większy profit ot cała tajemnica salonu Trick marketingowy trickiem marketingowym, zgadzam się, lecz nie proponowali mi tego w salonie Subaru, czy przypadkowym serwisie ale w serwisie u jednego z godnych zaufania użytkowników forum:) z małopolski:)' sądząc po ogromnej liczbie subaryn różnej maści na jego placu, nie sądze by ratowało go zarobienie 150zł na moim oleju hihi... , polityka polityką ale dobry olej nie jest zły hihi...Pozdro! I dzieki za oddzew! Edytowane 10 Sierpnia 2014 przez Szuwaru89 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 ENEOS PREMIUM HYPER 5W30 zalej takim i ciesz się jazdą. ten? już kupuję (4 litry starczy do 2,5?) http://eneos-sklep.pl/eneos-premium-hyper-multi-5w30-4-litry-o_l_47.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 ENEOS PREMIUM HYPER 5W30 zalej takim i ciesz się jazdą. ten? już kupuję (4 litry starczy do 2,5?) http://eneos-sklep.pl/eneos-premium-hyper-multi-5w30-4-litry-o_l_47.html Za te pieniądze znajdziesz coś lepszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 (edytowane) leon, nie zaczynaj bo się skończy na odesłaniu do wątku olejowego jaki olej mam zalać w jesieni do forka 2,5 N/A żeby było git ? budżet +- 2 stówki (bez wymiany= za sam olej) Edytowane 10 Sierpnia 2014 przez wojo02 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 (edytowane) Motul X-max lub na zimę X-lite. 5ltr za niecałe 2stówki. Ew. Millersa Trident 5w/40 lub 10w/40, to tak budżetowo, amen. Edytowane 10 Sierpnia 2014 przez leon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 wybierz wg własnego uznania. to nie forum marketingowe, by polecać jedną markę ponad drugą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 wybierz wg własnego uznania Kiedyś się po zapachu wybierało, ale to chyba się skończyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 amen. dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 (edytowane) kazdy olej syntetyczny spełniajacy norme producenta bedzie dobry . Wazne zeby wymieniac co 10-15k km. Kiedys modny był motul, valvoline, pózniej millers, liqui moly, teraz w modzie jest eneos. ( podobno dobra japonska marka wchodząca na nasz rynek ), lotos quazar itp. Temat ten powstał nie po to aby przekomazac sie która marka oleju jest najlepsza.... Edytowane 10 Sierpnia 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szuwaru89 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 (edytowane) Temat rzeczywiście zszedł trochę na olejowy,ale nie szkodzi. Dla zainteresowanych, zadzwoniłem do Subaru Aso, gdzie auto bylo kupowane, poinformowano mnie, że nie mogą mi podać przez telefon szczegółowych danych dot mojego samochodu, ale bardzo często zdarza się , że "klienci sami sobie życzą, aby wlewać tańszy olej, a procedury Subaru dopuszczają olej zarówno półsyntetyk 10w40 jak i 100% synt 5w30 w nowym samochodzie" Więc wychodzi na to, że tak jak napisał kolega Leon 1.-czy jest możliwe aby wlewali do samochodu olej pół syntetyczny od nowości? Czy może wlewali 10w40 full syntetyczny?? Niemcy są skąpi, wlewają co najtańsze można. zmień, pojeździj, zobacz jak będzie wyglądała praca silnika, spalanie i ewentualnie branie oleju. nie ma co dywagować. to tylko 125KM 2.0 bez turbo. Olej wymieniony na Motula 5w30 8100... Przejechałem dopiero 690 km , ale po mocno górzystym terenie, specjalnie starałem się "dać mu po garac", żeby w razie czego komplikacje wyszły jak najszybciej. Sprawdziłem przed chwilą olej, nie spalił "ani grama" , jeszcze zbyt mały dystans, aby ocenić, ale wygląda na to, że jest wszystko ok. Silnik pracuje równo i cicho. Jedyny mankament górskiego upalania, to rozszczelnienie wydechu przy katalizatorze, dzięki któremu silnik na światłach na jałowym buczy prawie jak WRX... Pzdr Edytowane 11 Sierpnia 2014 przez Szuwaru89 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się