Skocz do zawartości

Forester 2.0, niemieckie ASO Subaru, tylko półsyntetyk?


Szuwaru89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Proszę o poradę...

Jestem właścicielem Forestera 2.0 125 KM z 2004 roku ( 185 tyś przebiegu), kupiłem Go za pośrednictwem niemieckiego salonu Subaru od pierwszego właściciela, z pełną dokumentacją, historią i fakturami. Autko sprawdziłem w kolejnym niezależnym ASO Subaru, po oględzinach stwierdzili, że silnik, napędy , skrzynia i blacha w idealnym stanie, nic tylko kupować, tankować,jezdzic i zmieniać olej. Tak też uczyniłem, przyjechałem nim do Polski.

Samochodem przejechałem póki co 4,5 tyś km, wedle pomiaru nie spalił "ani grama" oleju.

Olej był wymieniany przez niemiecki serwis przy 180 tyś, postanowiłem go jednak profilaktycznie zmienić. Tutaj pojawiła się zagadka! Olej jaki ostatnio wlali to Total. Quarz 7000, 10w40 czyli już półsyntetyk - niby zaczęli go lać przy 110 tyś, na dziś spodziewałem się jeszcze full syntetyka w stylu Motula, Eneosa czy Millera... Ciekawość nie dała mi spać, przewertowałem wszystkie papiery, rachunki. Okazuje się, że wedle faktur i dokumentacji prowadzonej przez ASO subaru.de , każdy olej od nowości jaki był zalewany to właśnie 10W40, aczkolwiek do 110tyś przy 10w40 czasem widnieje skrót SAE , później pojawia się półsyntetyk TOTALA....

 

1.-czy jest możliwe aby wlewali do samochodu olej pół syntetyczny od nowości? Czy może wlewali 10w40 full syntetyczny??

2. - Czy jeśli auto jezdziło od nowosci na 100% syntetyk 10w40, następnie przy 110tyś zmienili na półsyntetyka 10w40 Total Quarz, to czy dziś przy 190 tyś mogę zalać znowu fullsyntetycznego MOTULA 5w30 8100 ?????

3. -Jeśli Forester jeździ od nowości na półsyntetycznym oleju 10w40 i nie spala go ani grama, chodzi bez zarzutów, wycieków nie ma, płynu nie przybywa ani nie ubywa, to czy mogę zmienić mu olej na MOTULA 5w30 8100 full synth bez większych obaw??

 

Bardzo proszę o względne zapoznanie się z tematem i jakąś konkretną odpowiedź.

Dzięki, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAE to skrót, jego obecność przy parametrach oleju nic w tym przypadku nie znaczy - ew może wskazywać na olej z beczki, ale to tylko moja interpretacja

10w40 to raczej półsyntetyki, nie sądzę aby ktoś lał i szukał syntetyka w tych parametrach.

Jeżeli chcesz zmieniać olej na syntetyk to ja bym raczej przeszedł stopniowo i obserwował i celował w oleje z wyższym TBN. 10w40 > 5w40 > 5w30.

 

W teorii na syntetyk możesz przejść kiedy chcesz i nic się dziać nie powinno. Do normalnej jazdy w naszym klimacie do tego silnika IMHO wystarcza dobre 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

10w40 to raczej półsyntetyki, nie sądzę aby ktoś lał i szukał syntetyka w tych parametrach.

Znalazłem niby jakieś oleje 10w40 z przyzwoitych firm, które są niby fully synt....

 

Doczytałem się w tych niemieckich notatkach, że niby od 50 do 100 tyś na 4 wymianach wlewany był olej 5w30, ale na fakturach wczesniejszych widnjeje 10w40, więc może rzeczywiście lali 10w40 w jakiejś dziwnej fullsyntetycznej odsłonie albo poprostu na fakturach wpisywali 10w40, a lali jakiś inny...?

Edytowane przez Szuwaru89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jeżdzi od nowości na takim oleju, to tego się trzymać, zresztą to silnik nie wysilony bez turbo, także spał bym spokojnie!

...no właśnie jeden z lepszych zakładów Subaru w Polsce, cieszący się zaufaniem, zalecił mi bezwzględne przejście na olej fully synthetic dobrej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

10w40 > 5w40 > 5w30.

 

Ja bym poszedł inną drogą. > 5w/40 > 0w/40, jest takie polecane tu dobre, oczywiście obserwując zachowanie silnika. Przydałaby się znajomość ciśnienia oleju tutaj, a jeżeli wszystko byłoby OK, poszedłbym nawet w grubsze 0w/30.

 

Opcja druga, zalej przyzwoite 10w/40 i ciesz się samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Skoro jeżdzi od nowości na takim oleju, to tego się trzymać, zresztą to silnik nie wysilony bez turbo, także spał bym spokojnie!

...no właśnie jeden z lepszych zakładów Subaru w Polsce, cieszący się zaufaniem, zalecił mi bezwzględne przejście na olej fully synthetic dobrej marki.

 

Zgadza się i pewnie najlepiej jakbyś to zmienił u nich w salonie :) to trick marketingowy, wszystkie salony, warsztaty mają jakiś podpisany układ z firmami naftowymi, i wierz mi im droższy olej Tobie wcisną tym mają większy profit :) ot cała tajemnica salonu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja bym poszedł inną drogą. > 5w/40 > 0w/40

 

też można, chodziło mi o krok pośredni pomiędzy 10w40 a 5w30.

 

 

 

Znalazłem niby jakieś oleje 10w40 z przyzwoitych firm, które są niby fully synt....

 

bo są, tylko nie tak dostępne ani popularne. IMHO 10w40 to zbyt konserwatywne podejście do tego silnika, 5w40/0w40 na nasz klimat są optymalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Skoro jeżdzi od nowości na takim oleju, to tego się trzymać, zresztą to silnik nie wysilony bez turbo, także spał bym spokojnie!

 

...no właśnie jeden z lepszych zakładów Subaru w Polsce, cieszący się zaufaniem, zalecił mi bezwzględne przejście na olej fully synthetic dobrej marki.

Zgadza się i pewnie najlepiej jakbyś to zmienił u nich w salonie :) to trick marketingowy, wszystkie salony, warsztaty mają jakiś podpisany układ z firmami naftowymi, i wierz mi im droższy olej Tobie wcisną tym mają większy profit :) ot cała tajemnica salonu :)

 

 

Skoro jeżdzi od nowości na takim oleju, to tego się trzymać, zresztą to silnik nie wysilony bez turbo, także spał bym spokojnie!

 

...no właśnie jeden z lepszych zakładów Subaru w Polsce, cieszący się zaufaniem, zalecił mi bezwzględne przejście na olej fully synthetic dobrej marki.

Zgadza się i pewnie najlepiej jakbyś to zmienił u nich w salonie :) to trick marketingowy, wszystkie salony, warsztaty mają jakiś podpisany układ z firmami naftowymi, i wierz mi im droższy olej Tobie wcisną tym mają większy profit :) ot cała tajemnica salonu :)
Trick marketingowy trickiem marketingowym, zgadzam się, lecz nie proponowali mi tego w salonie Subaru, czy przypadkowym serwisie ale w serwisie u jednego z godnych zaufania użytkowników forum:) z małopolski:)' sądząc po ogromnej liczbie subaryn różnej maści na jego placu, nie sądze by ratowało go zarobienie 150zł na moim oleju hihi... , polityka polityką ale dobry olej nie jest zły hihi...

Pozdro! I dzieki za oddzew!

Edytowane przez Szuwaru89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy olej syntetyczny spełniajacy norme producenta bedzie dobry . Wazne zeby wymieniac co 10-15k km. Kiedys modny był motul, valvoline,  pózniej millers, liqui moly, teraz w modzie jest eneos.  ( podobno dobra japonska marka wchodząca na nasz rynek ), lotos quazar itp. Temat ten powstał nie po to aby przekomazac sie która marka oleju jest najlepsza....

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeczywiście zszedł trochę na olejowy,ale nie szkodzi.

Dla zainteresowanych, zadzwoniłem do Subaru Aso, gdzie auto bylo kupowane, poinformowano mnie, że nie mogą mi podać przez telefon szczegółowych danych dot mojego samochodu, ale bardzo często zdarza się , że "klienci sami sobie życzą, aby wlewać tańszy olej, a procedury Subaru dopuszczają olej zarówno półsyntetyk 10w40 jak i 100% synt 5w30 w nowym samochodzie"

Więc wychodzi na to, że tak jak napisał kolega Leon

 

1.-czy jest możliwe aby wlewali do samochodu olej pół syntetyczny od nowości? Czy może wlewali 10w40 full syntetyczny??

 

Niemcy są skąpi, wlewają co najtańsze można.

zmień, pojeździj, zobacz jak będzie wyglądała praca silnika, spalanie i ewentualnie branie oleju.

nie ma co dywagować. to tylko 125KM 2.0 bez turbo.

Olej wymieniony na Motula 5w30 8100...

Przejechałem dopiero 690 km , ale po mocno górzystym terenie, specjalnie starałem się "dać mu po garac", żeby w razie czego komplikacje wyszły jak najszybciej.

Sprawdziłem przed chwilą olej, nie spalił "ani grama" , jeszcze zbyt mały dystans, aby ocenić, ale wygląda na to, że jest wszystko ok.

Silnik pracuje równo i cicho. Jedyny mankament górskiego upalania, to rozszczelnienie wydechu przy katalizatorze, dzięki któremu silnik na światłach na jałowym buczy prawie jak WRX...

 

Pzdr

Edytowane przez Szuwaru89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...