POT-FOREK Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 (edytowane) Witam Forum, Przychodzę z problemem, który frapuje mnie od jakiegoś czasu a moje konsekwentne usuwanie usterek i tak nie prowadzi do radosnego finału. Po krotce: FORESTER SG 2.0 XT PRZEBIEG 250 tys GAZ 20 TYS(Proszę nie pisać, ze będę w piekle jeździł skoda fabia HTP bo to na mnie nie działa) grzechy: Przegrzałem mojego przyjaciela uszkodzona chłodnica ogromne zużycie oleju naprawa: wymiana pierścieni(po rozłożeniu silnika okazało się ze nic poza pierścieniami nie trzeba wymieniać, nie licząc wszystkich uszczelniaczy itd) wymiana i planowanie uszczelek pod głowica rozrząd(przy okazji) PROBLEM: BRAK MOCY NA NISKICH OBROTACH(BENZYNA GAZ BEZ RÓŻNICY) wymiana przepływomierza(zginęły błędy silnika, trochę lepiej) wymiana świec wymiana filtra powietrza Aktualnie po wciśnięciu gazu w podłogę samochód długo zastanawia się co zrobić po czym ospale wskakuje na obroty. Niestety bez szalu okłada batem moje konie. Proszę o pomoc. Turbina, zapchany katalizator?? Edytowane 29 Lipca 2014 przez POT-FOREK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Proponuję się na początek przywitać w odpowiednim dziale. Potem nieco dokładniej opisać problem i objawy. A już tak na koniec,poprosić modów o przeniesienie wątku do odpowiedniego działu,zwanego Technicznym. I tak będziesz jeździł po piekle,tylko nie Fabią a innym wynalazkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POT-FOREK Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Dzięki za instrukcje, Jestem tu pierwszy raz i nie widzę opcji do przeniesienia tematu do innego działu.. Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 A silnik sam naprawiałeś czy w warsztacie? Rozrząd po wymianie ustawiony poprawnie?Może został przestawiony? Wszystkie wężyki od turbo i solenoidu podłączone poprawnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POT-FOREK Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Wszystkie prace u zaufanego mechanika, jeśli taki termin w ogóle funkcjonuje. Po krótkim czasie paski zaczęły piszczeć przy maksymalnym skręcie, ale tylko w jedno stronę (kola skręcone w lewo). Co do turbo i cewki nie mam niestety wiedzy. Jak najprościej sprawdzić ustawienia rozrządu?? Chciałbym odcinać wszystko punkt po punktcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Wszystkie prace u zaufanego mechanika, Powinieneś zgłosić problemy mechanikowi,który powinien to ogarnąć w ramach gwarancji na wykonane prace.Demontaż i montaż silnika oraz wymianę rozrządu też wykonał? Rozumiem,że auto przed naprawą jeździło normalnie,tylko brało nadmiernie olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Jak najprościej sprawdzić ustawienia rozrządu?? Dać to zrobić komuś, kto się na tym zna. A jak z konsumpcją oleju po naprawie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Wszystkie prace u zaufanego mechanika, jeśli taki termin w ogóle funkcjonuje zaufany to jedno, ogarnięty w Subaru to drugie. czy Twój mechanik ogarnia Subaru turbo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POT-FOREK Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Wcześniej hulał bez różnicy na czym. Bral 1l/350km. Po rozłożeniu silnika pierścienie były tylko poklejone, po zdjęciu tego całego syfu nawet średnica była normatywna. Wszystko robił jeden człowiek. Teraz nie bierze nic. Wszystkie prace u zaufanego mechanika, jeśli taki termin w ogóle funkcjonuje zaufany to jedno, ogarnięty w Subaru to drugie. czy Twój mechanik ogarnia Subaru turbo? Dobry, kumaty mechanik, Raczej nieogarnięty w Subaru, wiem bo płakał kiedy miał wyjąc silnik razem z automatem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forekfan Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 (edytowane) Co do mechanika... Sorry brachu ale jesli koles nie wiedzial jak podejsc do tematu to nie jest to dobry mechanik. Subaru to inny swiat i tu trzeba kogos kto siedzi tylko w tej marce i zglebial jej tajniki przez dlugie lata.... Jest kilka dobrych warsztatow co robia subaru w wawie...... Co do gazu hmmm fakt kara na pewno bedzie bo subaru w gazie to profanacja ale juz nic nie komentuje.... Edytowane 29 Lipca 2014 przez Forekfan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Dobry, kumaty mechanik, Raczej nieogarnięty w Subaru jedno nie wyklucza drugiego. może być dobry i kumaty, ale jeśli nigdy nie robił subaru i dopiero się uczy tej marki, to nie powinien zaczynać od naprawy silnika. a rozrząd w subaru turbo można łatwo pomylić. szedłbym w tym kierunku, na początek. ale z mechanikiem, który wie o co chodzi w rozrządzie w subarowym boxerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 stawiam na pomylone wezyki WG , lub nieszczelność na kol. wydech. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POT-FOREK Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 (edytowane) Każdy pastwi się nad biednym mechanikiem a ja uważam ze to nie fizyka kwantowa. Bylem w serwisie [...] na diagnozie. Nie było mowy o rozrządzie co najwyżej o uszkodzonym przepływomierzu. Bylem w tym samym czasie serwisie Subaru pod pretekstem uszkodzonej sondy Lambda pierwszej(założyłem nowa). Dostałem info ze są nieszczelności nie wlocie(171). Wymieniłem przepływomierz błędy zniknęły. Zaznaczam ze przepływka jest używana, nie chciałem dużych kosztów nie wiedząc czy to pomoże. Chciałbym o merytoryczna odpowiedz na pytanie: Czy w przypadku ponadnormatywnego zużycia oleju: można zapchać katalizator?? można uszkodzić turbo?? Chętnie skorzystam na terenie Warszawy z przełożenie przepływomierza. Edytowane 29 Lipca 2014 przez tzd nazwa serwisu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Czy w przypadku ponadnormatywnego zużycia oleju: można zapchać katalizator?? można uszkodzić turbo?? Można przytkać katalizator,ale zatkany wywalałby check na desce. Turbo uszkodzisz,jeśli przez branie oleju ubędzie go na tyle,żeby spadło ciśnienie oleju,też miałbyś sygnał na desce w postaci kontrolki. Ewentualne rzeczy do sprawdzenia w aucie,wymienione zostały wyżej,przepływkę już wymieniłeś,błąd zniknął,trzeba przyjąć że jest sprawna.Teraz przyczyn trzeba szukać głębiej,bo wyeliminowano oczywiste błędy odczytane z Ecu auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POT-FOREK Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Dzięki za wiedzę, Dam znać kiedy konie szarpną z kopyta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 stawiam na pomylone wezyki WG , lub nieszczelność na kol. wydech. jak nic btw nie wyobrazam sobie mechanika subaru który składa silnik ale nie zrobi logów aby sprawdzić czy wszystko się zgadza po tym jak klient reklamuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POT-FOREK Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Witam Po przerwie, Zwracam honor po uwagi co do różnicy między mechanikiem Subaru a tym któremu wydaje się, że umie. Różnice są odczuwalne dla portfela i zdrowia. Co się stało: Chłop przymocował podstawę od napinacza ile pary w łapie(koszt nowej 150 zł). Każdy kto zakłada rozrząd w Subaru zna ten problem i ma zawsze zapasową. Śruba się wyrwała problem zauważyłem i dałem Asowi do naprawy. Jak teraz to wygląda : Samochód buja na postoju jak łajba przy białym szkwale. Grające panewki- Chłop nie zajrzał głębiej i stwierdził, że panewki są git. Brak mocy Diagnoza: Rozrząd przeskoczył o parę ząbków i dostały zawory Koszt diagnozy i dochodzenia co nie gra jest nieopłacalny bo i tak panewki są do roboty. Potrzebuje nowy silnik i wskazówki jaki to silnik dla mojego Forka. Do kiedy były produkowane EJ205 ze zmiennymi fazami rozrządu? Zaufanego mechanika Subaru już się dorobiłem więc potrzebuje tylko pomocy w zakupie. Jest ktoś godny polecenia na rynku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 A remont Twojego motoru nie jest lepszym wyjściem?W dłuższej eksploatacji auto powinien być opłacalną decyzją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POT-FOREK Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Mechanik mówi otwarcie, że koszt ten przekroczy zakup silnika:panewki, zawory, głowica+ wszystko to co wyskoczy po drodze. Koszt silnika: 4 tys Robocizna :1 tys Miesięczna Gwarancja rozruchowa ma mnie uchronić od wtopy. Z tego motoru przerzucę rozrząd(który i tak mimo 10 tysięcy po tej awarii wygląda jak po westernie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Wybacz, ale jednak wolałbym się skusić na remont silnika obecnego niż kupienie w ciemno nowego Po remoncie wiesz co masz (pod warunkiem, że nie oszczędzasz na częściach i mechaniku w sensie ma pojęcie co robi, a piszesz, że takiego masz więc git) ,a kupując silnik używany pewnie też ok 2-3 tyś trzeba dać za silnik i tak naprawdę loteria Takie przynajmniej jest moje zdanie Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Krzychu91 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POT-FOREK Opublikowano 15 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 NA OSZCZĘDNOŚCI MNIE NIE STAĆ Mechanik mówi, ze tak będzie lepiej, nie forsuje wersji finansowej tylko lepszą. Takich cen jak przedstawiłeś ja nie widzę. 3,5-4 tys. to cena jaką mogę znaleźć na allegro. Ile kosztuje taki remont według Was? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 3,5-4 tys. to cena jaką mogę znaleźć na allegro. + przekładka,płyny,oleje a nie wiesz co kupisz .. i może się okazać że za jakiś czas panewki zaczną stukać, piston slap, itp itd ...Jeżeli taka jest opinia twojego mechanika to delikatnie zaczynam wątpić w jego "ogarnianie Subaru" Jeżeli planujesz sprzedać samochód w najbliższym czasie to faktycznie jest to opcja lepszą. ale jeżeli zamierzasz użytkować go przez najbliższe 2-3 lata zrobił bym remont ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POT-FOREK Opublikowano 16 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Klasa mechanika nie podlega dyskusji. Nie zauważyłem żeby ktoś pracował charytatywnie albo chciał pozbyć się klienta na dłużej. Zrobić przekładkę za tysiąc złotych a później uszczelkę pod głowicą za kolejny tysiąc to prosta szybka robota zamiast babrać się z silnikiem parę dni. Ja naprawdę chcę zrobić ten remont, tylko kto zrobi to w Warszawie i okolicach w rozsądnej cenie? Jak najbardziej pesymistycznie oszacować koszty części? Panewki+uszczelki+zawory+uszczelka pod głowice+planowanie+regulacja zaworów+wszystko to co zazwyczaj się pojawi po drodze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Jest jeden z najlepszych w Wawie, dawniej w ASO. Jeżeli chcesz- PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POT-FOREK Opublikowano 16 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Potrzebuje przybliżonej ceny za taki remont: robocizna+części. Przy przekładce stawiam, że jest to rzędu 5.5 tys(plus ryzyko) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się