Skocz do zawartości

Subaru OUTBACK Outback bi-fuel -pytanie


Aruchna

Rekomendowane odpowiedzi

Mój bifuel ma instalacje piątej generacji gaz jest podawany w fazie ciekłej Na gazie jest bardziej dynamiczny co potwierdzają hamownie Gaz spala się w niższej temperaturze niż paliwo co zwiększa żywotność silnika

 

to w jakim kraju takie bi-fuel'e sprzedawali ?

Masz skany pomiaru z hamowni ?

 

W jaki sposób to niby zwiększa żywotność silnika ?

Edytowane przez sherif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obniża temperaturę, ale nie wiem czy na tyle by całkowicie zniwelować skutki wyższej temperatury spalania. Pompa w butli musi być bo paliwo gazowe jest podawane bezpośrednio do wtryskiwaczy benzynowych i coś musi zadbać o jego odpowiednie ciśnienie. Za to brak parownika i redaktora. Odpada ingerencja w układ chłodzenia silnika i elektronikę sterującą wtryskami.

 

Tyle teorii, choć nadal nie ma dowodów, że efekt rozprężenia powoduje obniżenie temp spalani, bo imho to tak nie jest. Praktycznie zbyt mało jest aut z tą generacją a już w szczególności Subaru, żeby wyciągać wnioski. Swego czasu była podobna dyskusja w wątku o lpg w kontekście m.in częstotliwości regulacji zaworów w H6. Jako się wypowiadał, że ma się to nijak, ja też nie znalazłem dowodów aby warto do takiej instalacji dopłacać. Mówimy tu oczywiście o nowej instalacji za kilka tyś zł a nie bifuel.

U mnie musi popracować 50 sekund na Pb za każdym uruchomieniem silnika

Samochodzik jest z Włoch

 

Dziwne, jestem niemal pewien, że widziałem OBK przed FL ze zwykłą instalacją sekwencyjną z Włoch. Czyżby tak zmieniali graty ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak weszła piąta generacja to zaczęli ją montować Dużo BMW i Audi ma tą instalacje

Moje autko jest z listopada 2006 r

Dodam tylko że na gazie lepiej mi się jeździ niż na benzynie A co chodzi o hamownie to wyczytałem gdzieś że auto z ciekłym wtryskiem gazu ma 2-3 KM więcej pod warunkiem że instalacja jest dobrze zamontowana

http://holenderskielpg.com.pl/serwisy,30.html

Powyższy link pokazuje reklamę instalacji Icom JTG piątej generacji na silniku subaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...