Skocz do zawartości

Kilka pytań pozakupowych ,kilka wątpliwości GC 125 99rLPG


Bo_Lo

Rekomendowane odpowiedzi

No to mnie uspokoiliście :P

To jak już pytam to dopytam czy ktoś jeszcze tak ma- przy odpalaniu na zimnym kontrolka oleju gaśnie od razu ale po sekundzie jeszcze mrugnie i póżniej już jest ok.(w innym aucie tez tak mialem i nic sie nie działo z tego powodu,na filtrach jednej marki tak robiło ,na filtrach innej nie) Olej i filtr nowe(olej Eneos,filtr jakis japoński zamiennik.Dzisiaj wrzuce filmik jak mój na zimnym odpala i chodzi.

BTW czy w 2.0 N/A występuje problem z pękającym smokiem olejowym?


Tak gaśnie kontrolka na zimnym rano i tak brzmi motor 

a tak gaśnie kontrolka oleju jak po chwili zgasiłem(ok 2 minut) i ponownie odpaliłem

Jest się czym martwić?

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo_Lo niema się czym martwić, czytając ten temat mam wrażenie że czytam o swoim aucie :D

Płyn w zbiorniczku jak pałujesz się podnosi jak już wczesniej powiedziano.

Taki piston to nie piston, posłuchał byś u mnie to byś zwątpił :P przelotu już 308000km.

Słabszy nadmuch może być spowodowany zapchaniem nagrzewnicy tylko troche roboty z tym żeby ją wyjąć i oczyścić.

Nalot na trójnikach jest spowodowany nieszczelnością i jest koloru zielonkawego od chłodziwa. Polecam metalowe trójniki bo pewnie masz plastik i dobrze skręcić.

Kontrolka oleju gaśnie tak jak u Ciebie że czasem mrygnie po dłuższym postoju. Ja zmieniałem czujnik i wydaje mi się że to przez niego bo wcześniej tak nie miałem. Zakładałem używkę z WRXa.

Stuknięcie przy zmienie biegu lub puszczeniu gazu i dodaniu spowodowane albo zużytym dyfrem (luz na wałku i talerzu) albo gumy zawieszenia dyfra. Dodaj jeszcze do tego dudnienie z tyłu przy hamowaniu i mamy komplet bolączek ;)

Edytowane przez dodo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MY99 ma 220tys i smiga,ze lol mlodsze nawet nie daja rady :) oczywiscie nie masz wplywu na to jak eksploatowali ja poprzednicy ,natomiast jesli sam powoli wszystko doprowadzisz to bedzie super stan i sie nia nacieszysz ,zacznij od wymiany wszystkich plynow hamulcowy,ukladu kierowniczego,skrzyni,dyfry,chlodnicy, olej+filtry nastepnie posprawdzaj i powymienial swiece,kable,itd da to bardzo duza roznice w uzytkowaniu ,nastepnie jedz do zaufanej kontroli pojazdow ktora ci go sprawdzi na szarpakach i bedziesz wiedzial co z zawiasem masz itd. masz co robic :P ale jak to ogarniesz to naprawde bedzie spoko i notoryczny baban z jazdy :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko Panowie,dzięki za słowa otuchy ;-) co do wymian to jestem spokojny-wszystkie płyny,oleje,kable,świece i filtry są w miarę świeże-poprzedni właściciel jest pracownikiem serwisu volvo i dbał o te auto aż do przesady,z trzech lat jego użytkowania ma faktur na kilka tysięcy.Z tym że ja jestem jeszcze większym ''pedantem'' i mimo to np wymieniłem juz olej i filtry  mimo że olej miał 8tyś nakulane :biglol:

Jedyne co tak naprawde musze zrobic to czujnik stuku wymienic i powinno być wsio.Na wszystkie wymiany /naprawy mam faktury i są prawdziwe-opony,amortyzatory(kayaba excelG)  kable i inne rzeczy które widać gołym okiem pokrywają się z fakturami.Po prostu za dużo zacząłem czytac o remontach GTeków ;)

Z tym ogrzewaniem to jeszcze musze znależć info gdzie się znajdują klapki nawiewów i sprawdze czy się domykają,jak nie to wyczyszcze układ jakąś płukanką i wymienię płyn żeby się porządnie odpowietrzyła nagrzewnica,ale to na jesień dopiero,teraz ciepło jest  ;)

Po urlopie wymienię ten czujnik oleju.Co do tegu szrpnięcia to w jakimś wątku czytałem że właśnie ten stukowy może być winny bo powoduje opóżnienie w reakcji na gaz i faktycznie na postoju jak kopne w pedał gazu to chilke trwa zanim zareaguje.Poza tym orientujecie się czy w N/A 125 był dwumas?bo w książce jak jeszcze właścicielem był gość który prowadzi nieautoryzowany serwis subaru mam wpis wymiana sprzedła na jednomas <_<

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Poza tym orientujecie się czy w N/A 125 był dwumas?bo w książce jak jeszcze właścicielem był gość który prowadzi nieautoryzowany serwis subaru mam wpis wymiana sprzedła na jednomas

 

Jednomas w sensie zwykłe sprzęgło i zamach. 

Z nagrzewnicą to chodzi o to że nie w srodku gdzie płynie ciecz jest zabita tylko te żeberka z blaszkami sa zasyfione bo zazwyczaj nie ma filtra kabinowego i nie oddaje ciepła. A z klapkmi to i jak sprawdze u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytanko,jestem zmuszony przejechać ok 200km na oponach innego producenta z przodu i innego z tylu.(rozmiar jak i stopień zużycia identyczny na wszystkich czterech.)beda to odcinki ok40km z prędkością ok 100\h

W poniedzialek odbieram komplet 4takich samych opon.

Cos sie stanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zastanawiam się czy to normalne że po otwarciu okna jak jadę koło innego auta czy np między budynkami to słyszę dżwięk jakbym jechał...garbusem :biglol:

Tzn silnik niby chodzi cichutko,ale słychać charakterystyczne delikatne cykanie zaworów(poprzedni właściciel mówił że ustawił odrobinkę większy luz zaworowy ze względu na LPG)

Dodatkowo zaczynam się doktoryzować ze słynnej miarki oleju subaru :biglol:

co pomiar to inny stan :huh:

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...