Jump to content

Kilka pytań pozakupowych ,kilka wątpliwości GC 125 99rLPG


Bo_Lo

Recommended Posts

Witam,po zakupie imprezy zauważyłem kilka ''rzeczy'' z których niektóre mnie niepokoją i chciałbym dopytać  o nie

 

Ogólnie jestem zadowolony.Zauważyłem jednak 2 rzeczy

-Ogrzewanie jest słabe(na tle np mazdy 323f) mimo że silnik dość szybko osiąga max temp(wskazówka pod ikoną temp) i wiatraki normalnie się włączają jak np stoję w kokrach lub jak jest gorąco

-przybywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym.Tzn rano jak jest zimny to jest ok 2cm ponad max

jak już jeżdze z temp roboczą i np stane zeby sprawdzić to jest o ok 3-4 cm płynu wyżej.jak ostygnie to wraca do poziomu jak na zimnym

Zauważyłem też troszke kolorowego nalotu wokół węży na trójniku gdzie jest wpięty od LPG,ale nic nie cieknie.Poprzedni właściciel twierdził że jak auto sie mocniej nagrzewa to oddaje płyn do zbiorniczka,a jak wraca do norm temp to go pobiera z powrotem ,dlatego bardzo wazna jest uszczelka gumowa pod korkiem chłodnicy(w mazdzie miałem taki sam uklad -chłodnica plus zbiorniczek) ale nigdy nie zauwazylem takiego zachowania ukladu.

Dzisiaj też zwróciłem uwage że rano jak odpale to przy ruszaniu lub przy dodawaniu gazu powolnym(na wolnych obrotach cisza) silnik w początkowej fazie nabierania obrotów delikatnie klekocze.Na wyższych obrotach cichnie.Po nagrzaniu pełnym to zanika w 90%,ale czasem idzie to usłyszeć.W mazdzie miałem tak samo tylko ze po nagrzaniu cichło szybciej i całkowicie.Słyszałem ze taki urok silników z regulowanymi zaworami(w mazdzie byly płytkowe)regulacja była ok 25-30tys temu,poprzedni właściciel mówił że ustawił troszeczke większe luzy ze wzgledu na LPG(pracownik serwisu,raczej dbał o auto) sprawdze jeszcze po wymianie oleju,bo ma juz 8,5 tyś nalatane(castrol magnatec proffesional 5w30)

Czy z tym ogrzewaniem i płynem to UPG?

Czy kiepskie ogrzewanie to TTTM?

czy takie ciche klekotanie podczas początkowej fazy dodawania gazu to normalne?

Poza tym wszystko jest oki(poza sporadycznym knock sensor,ale tu juz wiem co robic)

auto jedzie i pali jak nalezy,nic nie kopci,oleju nie łyka,olej czysty,płyn też.

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

-przybywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym.Tzn rano jak jest zimny to jest ok 2cm ponad max jak już jeżdze z temp roboczą i np stane zeby sprawdzić to jest o ok 3-4 cm płynu wyżej.jak ostygnie to wraca do poziomu jak na zimnym
  Tak działa układ chłodzenia w każdym aucie.
Link to comment
Share on other sites

No wlasnie nie,ale wtryskiwacze na bank nie,bo one cykaja,poza tym na benzynie rano chodzi.

Na postoju nawet na zimnym cisza,dopiero jak dodam gazu lub ruszam to przez chwile jak tdi tylko sporo ciszej

Edited by Bo_Lo
Link to comment
Share on other sites

W n/a tez pistonslap jest częsty?

Jak najlepiej odpowietrzyc uklad?zasadniczo w tej chwili powietrze na full ogrzewanie leci lekko gorace w polowie skali na styku niebieskiego z czerwonym leci letnie.musialbym porownac z innym subaru,bo moze po prostu mazda miala lepsze grzanie

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj sprawdzalem

Na letnim nic nie babluje w chlodnicy,jak dodam gazu to delikatnie poziom podchodzi.

Węże od nagrzewnicy oba rowno gorące jak pieklo.tak wiec albo nagrzewnica zapowietrzona\niedrożna,albo cos z tymi klapkami od nawiewów

Link to comment
Share on other sites

Wymien jeszcze plyny

 

płyn chłodniczy ma 2 lata więc raczej świeży.

gdzie znajde te ''kierownice''.''klapki'' powietrza?

czy to normalne ze jak na letnim silniku odkręcę korek na chłodnicy,i jak dodaje gazu to troszeczke przybywa płynu?(nie bąbluje,po prostu jak odkręciłem korek to było ze 2 cm ponizej korka,a jak chwile pochodził i dodałem gazu to podniosło sie do wysokości korka.ok 2 cm) 

Edited by Bo_Lo
Link to comment
Share on other sites

Mam fakture na zakup pompy wody i rozrządu,oraz wpis w książce serw. o ich wymianie(jak i wiele innych) oczywiście wiemże wierzyć na 100% nikomu nie można,ale kupiłem auto od pracownika serwisu,i wszystkie faktury mają pokrycie w częściach zamontowanych na aucie(przynajmniej te które można stwierdzić organoleptycznie,jak np amorki excelG,2 komplety opon,filtry,wymienione nadkola itp,pasek rozrządu,kable zapłonowe itp)

Link to comment
Share on other sites

Spoko,tak tez zrobie.w piątek olej na eneos 5w40,filtry,sprężyny,kontrola zaworow.plyn nawet mam,wymienię po urlopie

Link to comment
Share on other sites

No wlasnie grzeją jak glupie także zmien plyn i moze sie odpowietrzy i będzie ok. A klekot to na 99% piston slap.u mnie w n,a mialem to od początku do końca przez 3 lata i bylo ok.poprostu chwile jak byl zimny to udawal dizla;)

Link to comment
Share on other sites

Ten klekot (dzięcioł) to prawdopodobnie tzw. piston slap - nie ma się czym przejmować.

Jeśli chodzi o słabe grzanie to coś jest nie tak, może zapowietrzony układ?

No wiec olej wymieniony i dalej jest tak że na zimnym na wolnych jest cichutki,jak dodaje lekko gazu i podczas ruszania to przez moment taki  lekki klekocik,na wyzszych obrotach cichnie.Im cieplejszy tym ciszej,jak nagrzany to czasem ledwo co słychać ,czasem wcale.Dżwięk taki jak w tym filmiku,tylko sporo ciszej i u niego na wolnych słychac,  u mnie nie.

Poza tym wykręciłem czujnik stuku i ...ma popękaną obudowę:-( wyczyściłem powierzchnie,dałem Contact na wtyczki i przez pare dni było oki,check nie zapalał sie a błedów chyba nie było- po zwarciu kostek check mrugał ciągle co chyba oznacza brak błędów.niestety chwile po tej diagnozie jak odpaliłem auto check sie zapalil i po ponownej diagnostyce błąd 22. A może ten dzwięk silnika to włanie spalanie stukowe?Ale podejrzewam że nie,co do czujnika stuku-czy jka pojezdze tak z miesiąc to szkodzi to silnikowi?

W dodatku pojawiło sie takie ''uderzenie'' jak na piatce jade spokojnie 80/h ,puszcze gaz i dodam to w tym momencie czuc takie uderzenie.Pewnie krzyzak wału,ale doczytałem na forum że to może być też spowolniona reakcja na wciśnięcie gazu właśnie przez ten czujnik .

I tu moje pytanie czy czujnik do N/A jest taki sam ja do turbo/GT?

Z dobrych rzeczy to imprezka siadła -50mm :-)

Edited by Bo_Lo
Link to comment
Share on other sites

Spoko sprawdze w nocy  czy nie ma choinki.Ale powiem szczerze że nie spodziewałem się tylu problemów,TTTMów i bolączek w japońskim aucie...7 lat z mazdą przyzwyczaiło mnie do czegoś innego ;-)

Link to comment
Share on other sites

 

 

No wiec olej wymieniony i dalej jest tak że na zimnym na wolnych jest cichutki,jak dodaje lekko gazu i podczas ruszania to przez moment taki lekki klekocik,na wyzszych obrotach cichnie

 

Świeży olej nie pomoże na piston slap.

 

A może ten dzwięk silnika to włanie spalanie stukowe?

Na pewno nie :)

 

W dodatku pojawiło sie takie ''uderzenie'' jak na piatce jade spokojnie 80/h ,puszcze gaz i dodam to w tym momencie czuc takie uderzenie.

A to mogą być wyrobione poduszki silnika/skrzyni

Link to comment
Share on other sites

a jak wygląda sprawa z panewkami w N/A?jakie przebiegi wytrzymują te silniki(oczywiście odpowiednio dbane)

Poczytałem trochę o panewkach  w turbo i kosztach remontu i sie przerazilem :wacko:

mój ma rzekomo 207tys i sie zastanawiam jaki to etap jego ''życia'' :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...