Bo_Lo Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Witam,po zakupie imprezy zauważyłem kilka ''rzeczy'' z których niektóre mnie niepokoją i chciałbym dopytać o nie Ogólnie jestem zadowolony.Zauważyłem jednak 2 rzeczy -Ogrzewanie jest słabe(na tle np mazdy 323f) mimo że silnik dość szybko osiąga max temp(wskazówka pod ikoną temp) i wiatraki normalnie się włączają jak np stoję w kokrach lub jak jest gorąco -przybywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym.Tzn rano jak jest zimny to jest ok 2cm ponad max jak już jeżdze z temp roboczą i np stane zeby sprawdzić to jest o ok 3-4 cm płynu wyżej.jak ostygnie to wraca do poziomu jak na zimnym Zauważyłem też troszke kolorowego nalotu wokół węży na trójniku gdzie jest wpięty od LPG,ale nic nie cieknie.Poprzedni właściciel twierdził że jak auto sie mocniej nagrzewa to oddaje płyn do zbiorniczka,a jak wraca do norm temp to go pobiera z powrotem ,dlatego bardzo wazna jest uszczelka gumowa pod korkiem chłodnicy(w mazdzie miałem taki sam uklad -chłodnica plus zbiorniczek) ale nigdy nie zauwazylem takiego zachowania ukladu. Dzisiaj też zwróciłem uwage że rano jak odpale to przy ruszaniu lub przy dodawaniu gazu powolnym(na wolnych obrotach cisza) silnik w początkowej fazie nabierania obrotów delikatnie klekocze.Na wyższych obrotach cichnie.Po nagrzaniu pełnym to zanika w 90%,ale czasem idzie to usłyszeć.W mazdzie miałem tak samo tylko ze po nagrzaniu cichło szybciej i całkowicie.Słyszałem ze taki urok silników z regulowanymi zaworami(w mazdzie byly płytkowe)regulacja była ok 25-30tys temu,poprzedni właściciel mówił że ustawił troszeczke większe luzy ze wzgledu na LPG(pracownik serwisu,raczej dbał o auto) sprawdze jeszcze po wymianie oleju,bo ma juz 8,5 tyś nalatane(castrol magnatec proffesional 5w30) Czy z tym ogrzewaniem i płynem to UPG? Czy kiepskie ogrzewanie to TTTM? czy takie ciche klekotanie podczas początkowej fazy dodawania gazu to normalne? Poza tym wszystko jest oki(poza sporadycznym knock sensor,ale tu juz wiem co robic) auto jedzie i pali jak nalezy,nic nie kopci,oleju nie łyka,olej czysty,płyn też. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł.C Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 -przybywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym.Tzn rano jak jest zimny to jest ok 2cm ponad max jak już jeżdze z temp roboczą i np stane zeby sprawdzić to jest o ok 3-4 cm płynu wyżej.jak ostygnie to wraca do poziomu jak na zimnym Tak działa układ chłodzenia w każdym aucie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thearchitect Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 czy takie ciche klekotanie podczas początkowej fazy dodawania gazu to normalne? A to pewnie praca wtryskiwaczy gazu... Gdy stoisz na światłach to ten klekot też słychać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted June 24, 2014 Author Share Posted June 24, 2014 (edited) No wlasnie nie,ale wtryskiwacze na bank nie,bo one cykaja,poza tym na benzynie rano chodzi. Na postoju nawet na zimnym cisza,dopiero jak dodam gazu lub ruszam to przez chwile jak tdi tylko sporo ciszej Edited June 24, 2014 by Bo_Lo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Ten klekot (dzięcioł) to prawdopodobnie tzw. piston slap - nie ma się czym przejmować. Jeśli chodzi o słabe grzanie to coś jest nie tak, może zapowietrzony układ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted June 24, 2014 Author Share Posted June 24, 2014 W n/a tez pistonslap jest częsty? Jak najlepiej odpowietrzyc uklad?zasadniczo w tej chwili powietrze na full ogrzewanie leci lekko gorace w polowie skali na styku niebieskiego z czerwonym leci letnie.musialbym porownac z innym subaru,bo moze po prostu mazda miala lepsze grzanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Z tym grzaniem masz cos nie tak bo subarki dobrze grzeja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted June 25, 2014 Author Share Posted June 25, 2014 Dzisiaj sprawdzalem Na letnim nic nie babluje w chlodnicy,jak dodam gazu to delikatnie poziom podchodzi. Węże od nagrzewnicy oba rowno gorące jak pieklo.tak wiec albo nagrzewnica zapowietrzona\niedrożna,albo cos z tymi klapkami od nawiewów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Wymien jeszcze plyny powinno sie polepszyc 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted June 25, 2014 Author Share Posted June 25, 2014 (edited) Wymien jeszcze plyny płyn chłodniczy ma 2 lata więc raczej świeży. gdzie znajde te ''kierownice''.''klapki'' powietrza? czy to normalne ze jak na letnim silniku odkręcę korek na chłodnicy,i jak dodaje gazu to troszeczke przybywa płynu?(nie bąbluje,po prostu jak odkręciłem korek to było ze 2 cm ponizej korka,a jak chwile pochodził i dodałem gazu to podniosło sie do wysokości korka.ok 2 cm) Edited June 25, 2014 by Bo_Lo Link to comment Share on other sites More sharing options...
antikos Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 a skąd masz info że płyn ma dwa lata ? jak samochód dopiero kupiłeś ? wymień płyn jak Ci radzą, odpowietrz układ i wtedy sprawdź czy pomogło Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted June 25, 2014 Author Share Posted June 25, 2014 Mam fakture na zakup pompy wody i rozrządu,oraz wpis w książce serw. o ich wymianie(jak i wiele innych) oczywiście wiemże wierzyć na 100% nikomu nie można,ale kupiłem auto od pracownika serwisu,i wszystkie faktury mają pokrycie w częściach zamontowanych na aucie(przynajmniej te które można stwierdzić organoleptycznie,jak np amorki excelG,2 komplety opon,filtry,wymienione nadkola itp,pasek rozrządu,kable zapłonowe itp) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Bo_Lo plyn to nie majatek a moze pomoc,papier wszystko przyjmie pamietaj o tym jak zmieniam samochod to zawsze wymieniam wszystkie plyny aby miec stan zerowy i wiem od czego zaczynam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted June 25, 2014 Author Share Posted June 25, 2014 Spoko,tak tez zrobie.w piątek olej na eneos 5w40,filtry,sprężyny,kontrola zaworow.plyn nawet mam,wymienię po urlopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 U mnie grzanie jest wręcz masakryczne Jak się da na max ciepło to nawiewy działają jak suszarka do włosów W żadnym innym aucie, aż tak gorącego powietrza nie doświadczyłem hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonnt Posted June 27, 2014 Share Posted June 27, 2014 No wlasnie grzeją jak glupie także zmien plyn i moze sie odpowietrzy i będzie ok. A klekot to na 99% piston slap.u mnie w n,a mialem to od początku do końca przez 3 lata i bylo ok.poprostu chwile jak byl zimny to udawal dizla;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted June 30, 2014 Author Share Posted June 30, 2014 (edited) Ten klekot (dzięcioł) to prawdopodobnie tzw. piston slap - nie ma się czym przejmować. Jeśli chodzi o słabe grzanie to coś jest nie tak, może zapowietrzony układ? No wiec olej wymieniony i dalej jest tak że na zimnym na wolnych jest cichutki,jak dodaje lekko gazu i podczas ruszania to przez moment taki lekki klekocik,na wyzszych obrotach cichnie.Im cieplejszy tym ciszej,jak nagrzany to czasem ledwo co słychać ,czasem wcale.Dżwięk taki jak w tym filmiku,tylko sporo ciszej i u niego na wolnych słychac, u mnie nie. Poza tym wykręciłem czujnik stuku i ...ma popękaną obudowę:-( wyczyściłem powierzchnie,dałem Contact na wtyczki i przez pare dni było oki,check nie zapalał sie a błedów chyba nie było- po zwarciu kostek check mrugał ciągle co chyba oznacza brak błędów.niestety chwile po tej diagnozie jak odpaliłem auto check sie zapalil i po ponownej diagnostyce błąd 22. A może ten dzwięk silnika to włanie spalanie stukowe?Ale podejrzewam że nie,co do czujnika stuku-czy jka pojezdze tak z miesiąc to szkodzi to silnikowi? W dodatku pojawiło sie takie ''uderzenie'' jak na piatce jade spokojnie 80/h ,puszcze gaz i dodam to w tym momencie czuc takie uderzenie.Pewnie krzyzak wału,ale doczytałem na forum że to może być też spowolniona reakcja na wciśnięcie gazu właśnie przez ten czujnik . I tu moje pytanie czy czujnik do N/A jest taki sam ja do turbo/GT? Z dobrych rzeczy to imprezka siadła -50mm :-) Edited June 30, 2014 by Bo_Lo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Wymien kable wysokiego napiecia,moze byc gdzies przebicie i czujnik stukowy odrazu go wychwyci i masz blad, ja tak mialem w swloim i po zmianie kabli jak reka odjac Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted June 30, 2014 Author Share Posted June 30, 2014 Kable i świece mają 10tyś przelatane,ale zrobię test ''w ciemnościach'' ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Wiesz czasami maja nawet przebicie od nowosci a to jest problem w subarce Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted June 30, 2014 Author Share Posted June 30, 2014 Spoko sprawdze w nocy czy nie ma choinki.Ale powiem szczerze że nie spodziewałem się tylu problemów,TTTMów i bolączek w japońskim aucie...7 lat z mazdą przyzwyczaiło mnie do czegoś innego ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 No wiec olej wymieniony i dalej jest tak że na zimnym na wolnych jest cichutki,jak dodaje lekko gazu i podczas ruszania to przez moment taki lekki klekocik,na wyzszych obrotach cichnie Świeży olej nie pomoże na piston slap. A może ten dzwięk silnika to włanie spalanie stukowe? Na pewno nie W dodatku pojawiło sie takie ''uderzenie'' jak na piatce jade spokojnie 80/h ,puszcze gaz i dodam to w tym momencie czuc takie uderzenie. A to mogą być wyrobione poduszki silnika/skrzyni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted June 30, 2014 Share Posted June 30, 2014 Niestety z subaryna tak jest jak sie dba to sie ma a jak nie to wychodza kwiatki i sa problemy ale ogarniesz to spokojnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted July 1, 2014 Author Share Posted July 1, 2014 a jak wygląda sprawa z panewkami w N/A?jakie przebiegi wytrzymują te silniki(oczywiście odpowiednio dbane) Poczytałem trochę o panewkach w turbo i kosztach remontu i sie przerazilem mój ma rzekomo 207tys i sie zastanawiam jaki to etap jego ''życia'' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czlapus Posted July 1, 2014 Share Posted July 1, 2014 Ja w swojej imprezie 97r 115Km mam jak narazie 242tys okolo i jak narazie wszystko jak w zegarku odpukac w niemalowane Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now