stalker Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 witam, wkrótce kupie forestera i interesuje mnie kwestia różnic w silnikach s-turbo my99 i poliftowego my01 czyli czym rózni się motor 170 KM od 177 KM? słyszałem różne rzeczy od różnych ludzi, nie wiem jak jest na 100% więc zapytam Was czy w ostatnim roku produkcji o dawali ponoć wiele lepszy (elastyczniejszy, ekonomiczniejszy, bardziej podatny na modyfikacje turbo) silnik z drugiej generacji(?) Czy to prawda z tymi zmiennymi fazami rozrządu, lepszym komputerem i turbosprężarką etc i czy te 7 koni różnicy to jakiś detal czy większa modyfikacja silnika. Będę wdzięczny za odpowiedz, nigdzie jej nie znalazłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Wydaje mi sie ze zmienne fazy były dopiero w Forku 2.0 xt 2004 roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hefty Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Witaj. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/21542-s-turbo-xt-roznice/ Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stalker Opublikowano 20 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 (edytowane) wielkie dzięki Hefty,czyli poza innym ECU nie ma istotnej róznicy do w silniku 2.0 turbo Forestera do 2004r. w którym wprowadzili zmienne fazy rozrządu i większe zmiany w komputerze.Odnotowałem kwestie odczuwalnego usztywnienia zawieszenia i wzmocnienia hamulcow w (rożne w x i xt) ale to juz w 2 generacji, ktoramnie nie interesuje.Nie doczytałem sie czy coś zmieniono w przeniesieniu napędu (sprzęgło, skrzynia, dyferencjały).Bardzo ciekawe są kwestie forester a impreza i legacy ale to sie pokombinuje jak będzie na czym;) strzała!ps. wersji hubertus albo jakiejś lepszej europejskiej (oprocz tych stb i sti..) nie było przed liftingiem mkI? Edytowane 20 Czerwca 2014 przez stalker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 stalker - forek przedliftowy posiadał przede wszystkim inna turbosprężarkę - TF035HM, a model po lifcie miał już montowaną turbinę TD04 - inny był także komputer sterujący. Nie było jeszcze zastosowanych zmiennych faz rozrządu. Inne różnice - to inny intercooler i zawór upustowy. Nieco inna jest charakterystyka silnika w wersji po lifcie, zwłaszcza w kategoriach elastyczności - na plus. Nie było zmian w przeniesieniu napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaro Opublikowano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2014 Ja mam po liftowego S-turbo ( 2001 Rok ) i tam siedziało turbo TF035. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stalker Opublikowano 21 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2014 stalker - forek przedliftowy posiadał przede wszystkim inna turbosprężarkę - TF035HM, a model po lifcie miał już montowaną turbinę TD04 - inny był także komputer sterujący. Nie było jeszcze zastosowanych zmiennych faz rozrządu. Inne różnice - to inny intercooler i zawór upustowy. Nieco inna jest charakterystyka silnika w wersji po lifcie, zwłaszcza w kategoriach elastyczności - na plus. Nie było zmian w przeniesieniu napędu. i to jest odpowiedz na moje pytanie dot. różnic "170 vs 177". dzięki Yaro. rozumiem, że zmiana w MY99 turbo/komp/intcooler w celu uzyskania mocy pod 200 KM to zabawa w koszty (wiecej niz 6 tyś?); wiecie czym rózniły sie moze wersje s-tb i sti w MY99? i czy można taki oryginalny pakiet wyciągnąć z jakiejś imprezy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 21 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2014 Hmmm- ale ja jestem siekla Yaro - niewykluczone ze masz wersje poliftowa ale jeszcze ze starym silnikiem i komputerem. BYly silniki z TF035 i TD04. stalker - ponowne zestrojenie fabrycznego auta 170 KM da CI przyrost ok 20 KM. Jezeli celujesz w 200 - to czeka Cię wymiana wydechu /tłumik/ , downpipe, przeprogramowanie. Mysle ze jestes sie w stanie w zalozonym budzecie zmiescic. Nie bylo wersji STI w modelu MY 99 - byly jedynie s/tb i t/tb - wersja S/Tb - miala silnik z imprezy i moc 250 KM, przednie hamulce takze z imprezy. Wystepowala jedynie na rynku japonskim. Różniła się także wnętrzem - tapicerka, fotele, nagłośnienie, automatyczna klimatyzacja. Pakietu - nie bardzo wyciągniesz - bo potrzebujesz silnika, komputera i wiązki elektrycznej / była inna/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 wg najważniejsze to: 170km stare ecu nic się nie da logować poprawiac itp 177km nowe ecu działa romraider itd zdecydowanie bardziej bym brał wersje 177km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kretal Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Dokładnie jest jak pisze AdaSch - ja mam 170KM i choć nie zamieniłbym na inny egzemplarz to trochę żałuję, że nie można pogrzebać swobodnie w ecu czyt. zrobić remap. A można do wersji 170km włożyć/podmienić ecu od 177km? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bright Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 wg najważniejsze to: 170km stare ecu nic się nie da logować poprawiac itp 177km nowe ecu działa romraider itd zdecydowanie bardziej bym brał wersje 177km. Mam polifta 170km i romraider działa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 po co takie turbo jak 2,5 NA ma 165 km i jest święty spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 ale 2,5 to US spec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 ale 2,5 to US spec to lepiej: nie ma tych amortyzatorów samopoziomujących i innych głupot typu spryskiwacze reflektorów łatwo się zawory reguluje i rozrząd się rzadziej zmienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się