Jump to content

S-turbo 170 vs 177 KM


stalker

Recommended Posts

witam,

wkrótce kupie forestera i interesuje mnie kwestia różnic w silnikach s-turbo my99 i poliftowego my01 czyli czym rózni się motor 170 KM od 177 KM?

słyszałem różne rzeczy od różnych ludzi, nie wiem jak jest na 100% więc zapytam Was czy w ostatnim roku produkcji o dawali ponoć wiele lepszy (elastyczniejszy, ekonomiczniejszy, bardziej podatny na modyfikacje turbo) silnik z drugiej generacji(?) 

Czy to prawda z tymi zmiennymi fazami rozrządu, lepszym komputerem i turbosprężarką etc i czy te 7 koni różnicy to jakiś detal czy większa modyfikacja silnika.

Będę wdzięczny za odpowiedz, nigdzie jej nie znalazłem.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

wielkie dzięki Hefty,
czyli poza innym ECU nie ma istotnej róznicy do w silniku 2.0 turbo Forestera do 2004r. w którym wprowadzili zmienne fazy rozrządu i większe zmiany w komputerze.
Odnotowałem kwestie odczuwalnego usztywnienia zawieszenia i wzmocnienia hamulcow w (rożne w x i xt) ale to juz w 2 generacji, ktoramnie nie interesuje.
Nie doczytałem sie czy coś zmieniono w przeniesieniu napędu (sprzęgło, skrzynia, dyferencjały).
Bardzo ciekawe są kwestie forester a impreza i legacy ale to sie pokombinuje jak będzie na czym;) 

strzała!
ps. wersji hubertus albo jakiejś lepszej europejskiej (oprocz tych stb i sti..) nie było przed liftingiem mkI?

Edited by stalker
Link to comment
Share on other sites

stalker - forek przedliftowy posiadał przede wszystkim inna turbosprężarkę - TF035HM, a model po lifcie miał już montowaną turbinę TD04 - inny był także komputer sterujący. Nie było jeszcze zastosowanych zmiennych faz rozrządu.

Inne różnice - to inny intercooler i zawór upustowy. Nieco inna jest charakterystyka silnika w wersji po lifcie, zwłaszcza w kategoriach elastyczności - na plus. Nie było zmian w przeniesieniu napędu.
 

Link to comment
Share on other sites

stalker - forek przedliftowy posiadał przede wszystkim inna turbosprężarkę - TF035HM,

a model po lifcie miał już montowaną turbinę TD04 - inny był także komputer sterujący.

Nie było jeszcze zastosowanych zmiennych faz rozrządu.

Inne różnice - to inny intercooler i zawór upustowy.

Nieco inna jest charakterystyka silnika w wersji po lifcie, zwłaszcza w kategoriach elastyczności - na plus.

Nie było zmian w przeniesieniu napędu.

 

i to jest odpowiedz na moje pytanie dot. różnic "170 vs 177".

dzięki Yaro.

rozumiem, że zmiana w MY99 turbo/komp/intcooler w celu uzyskania mocy pod 200 KM to zabawa w koszty (wiecej niz 6 tyś?);

wiecie czym rózniły sie moze wersje s-tb i sti w MY99? i czy można taki oryginalny pakiet wyciągnąć z jakiejś imprezy?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm- ale ja jestem siekla ;)

 

Yaro - niewykluczone ze masz wersje poliftowa ale jeszcze ze starym silnikiem i komputerem. BYly silniki z TF035 i TD04.

 

stalker - ponowne zestrojenie fabrycznego auta 170 KM da CI przyrost ok 20 KM. Jezeli celujesz w 200 - to czeka Cię wymiana wydechu /tłumik/ , downpipe, przeprogramowanie.  Mysle ze jestes sie w stanie w zalozonym budzecie zmiescic.

 

Nie bylo wersji STI w modelu MY 99 - byly jedynie s/tb i t/tb  - wersja S/Tb - miala silnik z imprezy i moc 250 KM, przednie hamulce takze z imprezy. Wystepowala jedynie na rynku japonskim. Różniła się także wnętrzem - tapicerka, fotele, nagłośnienie, automatyczna klimatyzacja.

 

Pakietu - nie bardzo wyciągniesz - bo potrzebujesz silnika, komputera i wiązki elektrycznej / była inna/.

Link to comment
Share on other sites

wg najważniejsze to:

170km stare ecu nic się nie da logować poprawiac itp

177km nowe ecu działa romraider itd

 

zdecydowanie bardziej bym brał wersje 177km.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie jest jak pisze AdaSch - ja mam 170KM i choć nie zamieniłbym na inny egzemplarz to trochę żałuję, że nie można pogrzebać swobodnie w ecu czyt. zrobić remap. A można do wersji 170km włożyć/podmienić ecu od 177km?

Link to comment
Share on other sites

wg najważniejsze to:

170km stare ecu nic się nie da logować poprawiac itp

177km nowe ecu działa romraider itd

 

zdecydowanie bardziej bym brał wersje 177km.

Mam polifta 170km i romraider działa :).

Link to comment
Share on other sites

ale 2,5 to US spec

to lepiej: nie ma tych amortyzatorów samopoziomujących i innych głupot typu spryskiwacze reflektorów

łatwo się zawory reguluje i rozrząd się rzadziej zmienia :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...