Skocz do zawartości

Impreza GT problem z hamulcem


fester1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z hamulcami w GT( bez ABS, przód tarcze zaciski STI new age, przewody w oplocie), jak robię parę agresywnych nawrotów to pedał hamulca wpada bardzo głęboko, zaskoczyło mnie to parę razy bo musiałem hamować na dwa razy. Przy jeździe na wprost wszystko ok, płynu nie ubywa. Co to może być?? Tylko jak ostro nawrócę na ręcznym i chcę dohamować to muszę szybko podpompować.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a co mają piasty i łożyska do wpadającego pedału hamulca??  

A to,że jak jedziesz po ostrym łuku,to luz z łożyska,piasty powoduje odchylenie tarczy i odepchnięcie klocków,tłoczków.Po wyprostowaniu kół masz luz między klockiem i tarczą który musisz wykasować naciskiem na pedał hamulca.

Chcesz wierz,nie chcesz - szukaj dalej. ;) 

Przerabiałem temat,znany zwłaszcza przy piastach i łożyskach 5x100. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a co mają piasty i łożyska do wpadającego pedału hamulca??  

A to,że jak jedziesz po ostrym łuku,to luz z łożyska,piasty powoduje odchylenie tarczy i odepchnięcie klocków,tłoczków.Po wyprostowaniu kół masz luz między klockiem i tarczą który musisz wykasować naciskiem na pedał hamulca.

Chcesz wierz,nie chcesz - szukaj dalej. ;)

Przerabiałem temat,znany zwłaszcza przy piastach i łożyskach 5x100. 

 

 

 

Dobrze prawi , polać mu :drunk:   miałem taki jeden przypadek.

Edytowane przez Grzesiek79
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Myślisz o przodzie czy tyle?

Przód idzie zawsze szybciej,szczególnie jeśli jeździsz na dobrej oponie i mocno hamujesz.Ale do tyłu też bym zajrzał. ;)

 

 

jak robię parę agresywnych nawrotów

A to wskazuje na sposób użycia auta.Jeśli używasz również slicków,to nie bawiłbym się w szukanie innej przyczyny. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem auto w górze brak jakiegokolwiek luzu na łożyskach - to da się wyczuć ręką? Czy dopiero jak zwrotnica z piasta będzie osobno na warsztacie?

Czy to po prostu objawia się przy zupełnie innych siłach? 

 

A tak poza tym to odpaliłem auto bez felg z przykręconymi tarczami i przy 120km/h cała buda wibruje, czy to może był jakieś łożysko na wale? I faktycznie też mi się to objawiało przy normalnej jeździe koło 120km/h, myślałem że to opony a to coś w napędzie, Cybel to może być? Jutro jeszcze zrobię test bez tarcz, bo może to te piasty krzywe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dzisiaj miałem auto w górze brak jakiegokolwiek luzu na łożyskach - to da się wyczuć ręką?

Czasem tych luzów nie wyczujesz,szczególnie bez obciążenia.

 

 

Czy to po prostu objawia się przy zupełnie innych siłach? 

Pojawia się przy sporych obciążeniach,lekkie łuki nie wywołują takich objawów.

Możesz mieć też kłopot ze zwrotnicami,zbyt długie używanie auta przy padniętych łożyskach,piastach powoduje ich uszkodzenie.

Mogą też mocno bić tarcze jeśli są pokrzywione,piasty też się krzywią i biją.Nie masz wibracji przy leciutkim hamowaniu ze sporych prędkości? 

Co do wibracji,to przyczyn może być całe mnóstwo.Przeguby,półosie,podpora wału,mocowania skrzyni,dyfra itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...