Jump to content

Zapchana chłodnica???


Minik
 Share

Recommended Posts

Witam, takie pytanie czy zapchana/uszkodzona chłodniczy może być przyczyna wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia silnika? Problemem jest wywalanie płynu i wzrost temperatury na postoju po ostrej jezdnie, przy normalnej wszystko jest git. Jak temperatura po takiej jeździe wzrasta muszę go podnieść na obroty ok 3000tyś i temperatura znów momentalnie wraca do normy. Dodam ze termostat nowy, pompa tez ,korki ciśnieniowe wymienione, wycieków brak.

Link to comment
Share on other sites

Test był już robiony 2 razy. W obu przypadkach kolor czynnika zmienił się na lekko zielony a ponoć przy benzynie i uszkodzonej uszczelce powinien być żółty

Link to comment
Share on other sites

Test na Co2 robiłeś autem które stało w miejscu i było tylko gazowane, czy ktoś przejechał się z podpiętym urządzeniem i depnął mocniej choć raz żeby turbo dmuchło?

Przedmuch pojawia się tylko podczas pracy turbo z pełnym ciśnieniem,na biegu jałowym nawet "gazująć" nie nabijesz takiego ciśnienia jak podczas jazdy szybkiej,więc test może wyjść kulawo. 

Edited by Mert82
Link to comment
Share on other sites

Ja ze swojego skromnego doświadczenia mogę powiedzieć, żę test na CO2 ktoś musi umieć robić. Mi w lokalnym ASO robili 2x i nic nie wyszło ... później robił Carfit i wyszło UPG.

Link to comment
Share on other sites

ok ale ponoć test powinien być jednoznaczny- żółty walnieta uszczelka ( jest co2 w układzie) inny kolor oznacz ze jest ok. Test był robiony w ten sposób że najpierw samochód był trochę poupalany na mieście i jak tylko samochód chwile postał tak aby dało się odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego to było nałożone urządzenie a 2 mechanik dodawał gazu.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy tak się robi jak mówisz, ale u mnie bez odkręcania korka robili. Musiałem pojeździć ostrzej i po tym bablowalo w zbiorniczku przelewowym.

Link to comment
Share on other sites

Ja nawet nie robiłem testu a miałem takie objawy jak Ty Minik. Jezdziłem tak i dolewałem płyn co jakiś czas,ale pewnego pięknego zimowego dnia w 2011r wąż dolny i chłodnica była zimna po upalaniu i mnie to przeraziło-zmobilizowało do naprawy. Zawiozłem do Carfita prosząć o wymiane UPG. Carfit spytał się mnie czy jestem pewien że to UPG, powiedziałem że jestem pewien bo byłem (patrząc z perspektywy czasu mogła to być również pęknięta głowica). Odebrałem auto i używam wóz do dziś i tylko do upalania. Zrobiłem od tego czasu 20 tys i nie dolałem ani kieliszka plynu od 3 lat. Nie ma ani jednego bąbelka w wyrównoważającym po depaniu i nie rzyga na podłużnice nic-sucho.

Edited by Mert82
Link to comment
Share on other sites

Ja nawet nie robiłem testu a miałem takie objawy jak Ty Minik. Jezdziłem tak i dolewałem płyn co jakiś czas,ale pewnego pięknego zimowego dnia w 2011r wąż dolny i chłodnica była zimna po upalaniu i mnie to przeraziło-zmobilizowało do naprawy. Zawiozłem do Carfita prosząć o wymiane UPG. Carfit spytał się mnie czy jestem pewien że to UPG, powiedziałem że jestem pewien bo byłem (patrząc z perspektywy czasu mogła to być również pęknięta głowica). Odebrałem auto i używam wóz do dziś i tylko do upalania. Zrobiłem od tego czasu 20 tys i nie dolałem ani kieliszka plynu od 3 lat. Nie ma ani jednego bąbelka w wyrównoważającym po depaniu i nie rzyga na podłużnice nic-sucho.

Zakładając tak jak ty czyli najgorsze (choć nadal się lodzę ze to tylko chłodnica które jest zapchana) jakie to mogą być koszty? Ponoć przy tym najlepiej zakuć silnik?

Link to comment
Share on other sites

Ty masz 2.5 więc coś profilaktycznie możesz zrobić. Ja jestem przeciwnikiem "zakucia" nie fabrycznego,bo to zawsze pociąga za sobą wzrost mocy skoro zakułem to mogę:turbo , remap itp,itd. A póżniej i tak zrobisz mizerny przebieg nim Ci coś wyskoczy z silnika,a wyskoczy prędzej czy pózniej bo to Subaru :yahoo:  Najlepiej skontaktuj się z osobą która to będzie robić dla Ciebie i z nim dogaduj ramy finansowe.

To nie jest najtańsza naprawa jak się chce to zrobić porządnie, tak jak ogólna procedura naprawy UPG przewiduje.

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj zauważyłem jeszcze jedna dziwna sprawę a mianowicie po mocniejszej jeździe po mieście ale bez upalania staje na parkingu i słyszę ze chodzą cały czas wiatraki stałem tak przez 5 min a one cały czas chodziły, temperatura 98-99 , górny waz od chłodnicy gorący i twardy góra chłodnicy tez gorąca , w 3/4 chłodnica zimna, dolny wąż od chłodnicy tez zimny , płyn w wyrównawczym na max w tym plastikowym tez full ogrzewanie jest. O co chodzi?

Link to comment
Share on other sites

Też mi się tak działo. Jak nie schłodzi się samymi wiatrakami do pewnej wartości, to nie wyłączą się i będą pracować dopóki nie zgasisz auta. 

Od przedmuchu robi się poduszka powietrzna w układzie chłodzącym i przytyka chłodnice - duży obieg nie działa i silnik choć wie że się przegrzewa i włącza wiatraki ,to to nic nie pomaga bo chłodnica zimna. Żaden waż od chłodnicy nie powinien być twardy jak skała. Obydwa węże na rozgrzanym mają parzyć.Chłodnica ma parzyć. Oddaj auto do kogoś kto już nie raz robił UPG w subaru, nim Ci się zrobi większe kuku z braku chłodzenia ( pękają kanały wodne wewnątrz głowicy, da się przegrzać silnik tak,że już nigdy nie będzie dobrze jechać).

Link to comment
Share on other sites

Też mi się tak działo. Jak nie schłodzi się samymi wiatrakami do pewnej wartości, to nie wyłączą się i będą pracować dopóki nie zgasisz auta. 

Od przedmuchu robi się poduszka powietrzna w układzie chłodzącym i przytyka chłodnice - duży obieg nie działa i silnik choć wie że się przegrzewa i włącza wiatraki ,to to nic nie pomaga bo chłodnica zimna. Żaden waż od chłodnicy nie powinien być twardy jak skała. Obydwa węże na rozgrzanym mają parzyć.Chłodnica ma parzyć. Oddaj auto do kogoś kto już nie raz robił UPG w subaru, nim Ci się zrobi większe kuku z braku chłodzenia ( pękają kanały wodne wewnątrz głowicy, da się przegrzać silnik tak,że już nigdy nie będzie dobrze jechać).

czyli na 100% obstawiasz UPG?

Link to comment
Share on other sites

Obstawiam UPG , ale nie twierdzę na 100% , nie jestem mechanikiem, nie diagnozowałem na żywo Twojego auta. Piszę na co te objawy wyglądają w Subaru turbo używanym zgodnie z przeznaczeniem (depanie), gdzie nie liczni robią więcej niż 70k km na jednej uszczelce. Polecam oddanie auta do zakładu specjalizującego się w Subaru .... broń Cię Panie Boże do jakiegoś mechanika , co pierwszy raz widzi silnik typu boxer i z turbo na dodatek.  Jeśli to klasyczny przedmuch UPG z komory spalania do kanału wodnego to w 5minut Ci to ogarniająca osoba stwierdzi testem Co2 przeprowadzonym tak jak się powinno w aucie z turbo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...