Jump to content

Klimatyzacja


wojo02
 Share

Recommended Posts

Słabo chłodzi.

Przy ustawieniach dmuchawy na 2-kę leci w czasie jazdy ok 12 C, (na zewnątrz było 25) a w czasie postoju 16-17.

To są najniższe temp, na innych biegach dmuchawy jest gorzej- jaka powinna być? W domowym splicie mam ok 4 C.

Czynnik chłodniczy sprawdzony i jest ok, chłodnica klimatyzacji czysta.

Mierzyłem termometrem do piekarnika, takim co się wbija w pieczeń :)

Edited by wojo02
Link to comment
Share on other sites

Poniżej 12 stopni to raczej nie zejdzie.

W korku mam jak jest upał to leci ponad 20C, normalne to jest że jak auto jedzie to dmuch zimniejszym?

W starej primierze jak włączyłem klime to trzeba było swetry ubierać

Link to comment
Share on other sites

a ten zawór to gdzie jest? przy sprężarce?

aha, zapomniałem napisać że to jest 2,5na US-spec,

wydawało mi się że na amerykę dają dobrą klimatyzację,

bo w takim teksasie nikt by nie kupił :)

 

edit

już znalazłem

https://www.google.pl/search?client=firefox-a&hs=5Qe&rls=org.mozilla%3Apl%3Aofficial&channel=sb&biw=1280&bih=637&tbm=isch&q=zaw%C3%B3r%20rozpr%C4%99%C5%BCny%20zasada%20dzia%C5%82ania&revid=1278879756&ei=Y3WJU6aeOuPQ0QWxrYGIAg&ved=0CCEQsyU

Edited by wojo02
Link to comment
Share on other sites

ile schłodzisz na skraplaczu tyle samo uzyskasz na parowniku - zasada termodynamiki , sprawdź wentylatory na skraplaczu bo możliwe ze nie schładzają go dostatecznie i czy aby na pewno jesteś pewien ze skraplacz nie jest zapchany ? sprawdź temperatury skraplacza na wejściu i na wyjściu różnica musi być około 20 c najmniej . A objawy które podałeś wskazują na źle działające wiatraki bo jak jedziesz to pęd powietrza schładza skraplacz a na postoju to robi wiatrak . następnie sprawdź różnice temperatur przy osuszaczu jeśli jest więcej niż 2 c to osuszacz do wymiany i na końcu sprawdź różnice temperatur rurek przy zaworze rozprężnym to będzie na grodzi komory silnika z kabiną po stronie pasażera. Jak możesz użyj cyfrowego termometru z zakresem od  0 do +75 minimum

Link to comment
Share on other sites

sprawa rozwiązana, pojechałem do warsztatu tylko od klimatyzacji

spuścili to co miałem i się okazało, że było 100 g czynnika chłodniczego -powinno być 600-700g.

po nabiciu 600 g (z barwnikiem) klima działa idealnie

poprzedni gość to był jakiś dobijacz- naciągacz, który sprawdził tylko ciśnienie, ale nie spuścił czynnika z układu i nie zważył.

teraz z kratki na dwójce dmucha 5 C :)

sorry za zawracanie głowy

pozdrawiam

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mam taki problem z klimą:

Forek 2,5 na US

Podczas jazdy potrafi sama się wyłączyć, wyłączam wtedy ją ręcznie(daje odpocząć), załączam i znowu chłodzi jak trzeba.

Czynnik dobijałem, jakieś śladowe ilości weszły. Wiatraki obydwa chodzą, po włączeniu klimy, na zimnym silniku. Ostatnio był wymieniany pasek+kółko.

 

Jakieś sugestie?

Link to comment
Share on other sites

 

jak zaczyna jechać wolniej.

jak to rozkminiałem u siebie to mi kazali wyczyścić chłodniczkę klimatyzacji

 

 

Czyli chłodnicę tą zaraz za atrapą/grillem?

Link to comment
Share on other sites

Forek trafił do warsztatu i zostało stwierdzone że sprzęgło w sprężarce jest padnięte.

Samo sprzęgło nie występuje więc cała sprężarka do wymiany- zaczynam szukać pomału ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...