Jump to content

Wymiana popychaczy - wyjęcie silnika


bukaj

Recommended Posts

Witam,

 

W samochodzie słyszę cykanie z silnika. Diagnoza - któryś tam popychacz do wymiany.

Pierwsze pytanie - jeździłem tak rok i nic z tym nie robiłem - ruszać to wogóle ?

Jeśli tak to drugie pytanie -  Wymieniać tylko jednej komplet uszkodzony (2 sztuki) , jedną stronę (8 sztuk) czy po dwóch stronach (16 sztuk).

Cena jednego popychacza około 100 zł 

Do wymiany popychaczy potrzebuje wyjąć silnik (2.5XT)

Co przy okazji wymienić żeby nie mieć z tym później problemu ?

Samochodem będzie jeździła  moja żona dla której raczej to jest obojętne czy stuka czy nie. 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

A co jest w nim uszkodzone?

Pewnie popychanie. :mrgreen: 

 

 

W samochodzie słyszę cykanie z silnika. Diagnoza - któryś tam popychacz do wymiany. Pierwsze pytanie - jeździłem tak rok i nic z tym nie robiłem - ruszać to wogóle ?

A cykanie się nasiliło,nasila czy ma od roku stały poziom? 

Link to comment
Share on other sites

Jak dobrze rozumiem to chodzi o Forka 2.5xt. Szklanka popychacza w tym silniku to element regulujący luz zaworowy. Co mogło ci się w nim popsuć?

Chyba że masz na myśli wykonanie regulacji zaworów?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jak dobrze rozumiem to chodzi o Forka 2.5xt. Szklanka popychacza w tym silniku to element regulujący luz zaworowy. Co mogło ci się w nim popsuć?

Chyba że masz na myśli wykonanie regulacji zaworów?

Nie wiem co mogłoby się popsuc. Mechanik który do tej pory mnie nie zawiódł stwierdził ze popychacz do wymiany i to jest objawem cykania. Mi to ogólnie nie przeszkadza ale przy okazji innych napraw może warto to zrobić. Chyba ze cykanie to od nie w niewyregulowanych zaworow. Nie chciałbym słuchać później głupich uwag od zony ze czegoś nie dopilnowalem i zostaje remont silnika

Link to comment
Share on other sites

 

Jak dobrze rozumiem to chodzi o Forka 2.5xt. Szklanka popychacza w tym silniku to element regulujący luz zaworowy. Co mogło ci się w nim popsuć?

Chyba że masz na myśli wykonanie regulacji zaworów?

Nie wiem co mogłoby się popsuc. Mechanik który do tej pory mnie nie zawiódł stwierdził ze popychacz do wymiany i to jest objawem cykania. Mi to ogólnie nie przeszkadza ale przy okazji innych napraw może warto to zrobić. Chyba ze cykanie to od nie w niewyregulowanych zaworow. Nie chciałbym słuchać później głupich uwag od zony ze czegoś nie dopilnowalem i zostaje remont silnika

 

Z powyższego sądzę, iż ów mechanik nie ma pojęcia o popychaczu zaworowym w Twoim aucie.

Link to comment
Share on other sites

A przy okazji mam takie pytanie. Czy niewyregulowane zawory w 2.5T mogą się przyczyniać do nieco zwiększonego zużycia oleju?... :idea:

 

Nie. Olej w tych rejonach nie krąży. Przynajmniej nie powinien.

Link to comment
Share on other sites

bukaj, przyłóż ucho do sprężarki klimy, czy to aby nie ona Ci hałasuje, możesz pomóc sobie kijaszkiem od miotły.

Sprężarka to nie jest na pewno , dźwięk dobiega od strony kierowcy mniej więcej na wysokości puszki bezpieczników.

 

Jedno juz wiem w takim razie to nie popychacze :-)

Link to comment
Share on other sites

 

bukaj, przyłóż ucho do sprężarki klimy, czy to aby nie ona Ci hałasuje, możesz pomóc sobie kijaszkiem od miotły.

Sprężarka to nie jest na pewno , dźwięk dobiega od strony kierowcy mniej więcej na wysokości puszki bezpieczników.

 

Jedno juz wiem w takim razie to nie popychacze :-)

 

Daj to do osłuchania komuś, kto się zna na subaru. Najprościej - najtaniej.

Link to comment
Share on other sites

 

 

bukaj, przyłóż ucho do sprężarki klimy, czy to aby nie ona Ci hałasuje, możesz pomóc sobie kijaszkiem od miotły.

Sprężarka to nie jest na pewno , dźwięk dobiega od strony kierowcy mniej więcej na wysokości puszki bezpieczników.

 

Jedno juz wiem w takim razie to nie popychacze :-)

Daj to do osłuchania komuś, kto się zna na subaru. Najprościej - najtaniej.

 

Jak byś chciał to możemy sie spotkac to ci go posłucham ;)

Daj znać kiedy Tobie pasuje i gdzie to podjade. Dzieki

 

Wysłane z mojego A1-810 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

 

A przy okazji mam takie pytanie. Czy niewyregulowane zawory w 2.5T mogą się przyczyniać do nieco zwiększonego zużycia oleju?... :idea:

 

Nie. Olej w tych rejonach nie krąży. Przynajmniej nie powinien.

 

 

Ze się wtrącę: olej smaruje cały układ rozrządu i MUSI tam być :) Natomiast jedyną mozliwością aby zwiększone zużycie oleju bvło związane z zaworami, to zużyte/stwardniałe uszczelniacze trzonków zaworów, ew. luz prowadnic zaworowych (ale to już w Subaru przypadek ekstremalny).

Link to comment
Share on other sites

 

 

A przy okazji mam takie pytanie. Czy niewyregulowane zawory w 2.5T mogą się przyczyniać do nieco zwiększonego zużycia oleju?... :idea:

 

Nie. Olej w tych rejonach nie krąży. Przynajmniej nie powinien.

 

 

Ze się wtrącę: olej smaruje cały układ rozrządu i MUSI tam być :) Natomiast jedyną mozliwością aby zwiększone zużycie oleju bvło związane z zaworami, to zużyte/stwardniałe uszczelniacze trzonków zaworów, ew. luz prowadnic zaworowych (ale to już w Subaru przypadek ekstremalny).

 

 

 

To był skrót myślowy, którego nie udało Ci się zrozumieć. A zamysł myśli był taki, iż oleum nie krąży w szklance mechanicznej tak jak w popychaczu hydraulicznym.

Link to comment
Share on other sites

 

 

oleum nie krąży w szklance mechanicznej tak jak w popychaczu hydraulicznym.

 

A w popychaczu hydro olej krąży, czy tam po prostu jest ? Bo o ile pamiętam, tam jest tylko jedna dziura.

Link to comment
Share on other sites

 

oleum nie krąży w szklance mechanicznej tak jak w popychaczu hydraulicznym.

 

A w popychaczu hydro olej krąży, czy tam po prostu jest ? Bo o ile pamiętam, tam jest tylko jedna dziura.

 

 

 

Dobrze pamiętasz. Wlotowa czy wylotowa?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...