bukaj Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Witam, W samochodzie słyszę cykanie z silnika. Diagnoza - któryś tam popychacz do wymiany. Pierwsze pytanie - jeździłem tak rok i nic z tym nie robiłem - ruszać to wogóle ? Jeśli tak to drugie pytanie - Wymieniać tylko jednej komplet uszkodzony (2 sztuki) , jedną stronę (8 sztuk) czy po dwóch stronach (16 sztuk). Cena jednego popychacza około 100 zł Do wymiany popychaczy potrzebuje wyjąć silnik (2.5XT) Co przy okazji wymienić żeby nie mieć z tym później problemu ? Samochodem będzie jeździła moja żona dla której raczej to jest obojętne czy stuka czy nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Wymieniać tylko jednej komplet uszkodzony (2 sztuki) A co jest w nim uszkodzone? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 A co jest w nim uszkodzone? Pewnie popychanie. W samochodzie słyszę cykanie z silnika. Diagnoza - któryś tam popychacz do wymiany. Pierwsze pytanie - jeździłem tak rok i nic z tym nie robiłem - ruszać to wogóle ? A cykanie się nasiliło,nasila czy ma od roku stały poziom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bukaj Posted May 16, 2014 Author Share Posted May 16, 2014 Ma stały poziom. Wysłane z mojego A1-810 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Jak dobrze rozumiem to chodzi o Forka 2.5xt. Szklanka popychacza w tym silniku to element regulujący luz zaworowy. Co mogło ci się w nim popsuć? Chyba że masz na myśli wykonanie regulacji zaworów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Skoro żonie bez różnicy , ja bym nic nie ruszał Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Skoro żonie bez różnicy , ja bym nic nie ruszał Wie co mówi. Może wystarczy Dr Marcusa wymienić ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bukaj Posted May 17, 2014 Author Share Posted May 17, 2014 Jak dobrze rozumiem to chodzi o Forka 2.5xt. Szklanka popychacza w tym silniku to element regulujący luz zaworowy. Co mogło ci się w nim popsuć? Chyba że masz na myśli wykonanie regulacji zaworów? Nie wiem co mogłoby się popsuc. Mechanik który do tej pory mnie nie zawiódł stwierdził ze popychacz do wymiany i to jest objawem cykania. Mi to ogólnie nie przeszkadza ale przy okazji innych napraw może warto to zrobić. Chyba ze cykanie to od nie w niewyregulowanych zaworow. Nie chciałbym słuchać później głupich uwag od zony ze czegoś nie dopilnowalem i zostaje remont silnika Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Jak dobrze rozumiem to chodzi o Forka 2.5xt. Szklanka popychacza w tym silniku to element regulujący luz zaworowy. Co mogło ci się w nim popsuć? Chyba że masz na myśli wykonanie regulacji zaworów? Nie wiem co mogłoby się popsuc. Mechanik który do tej pory mnie nie zawiódł stwierdził ze popychacz do wymiany i to jest objawem cykania. Mi to ogólnie nie przeszkadza ale przy okazji innych napraw może warto to zrobić. Chyba ze cykanie to od nie w niewyregulowanych zaworow. Nie chciałbym słuchać później głupich uwag od zony ze czegoś nie dopilnowalem i zostaje remont silnika Z powyższego sądzę, iż ów mechanik nie ma pojęcia o popychaczu zaworowym w Twoim aucie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bodzlo Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Może uświadomić mechanika ze tam nie ma hydraulicznej regulacji :-) a cykanie to pewnie od wtryskiwaczy jest ;-) bo w xt to one dość głośne są . Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 A przy okazji mam takie pytanie. Czy niewyregulowane zawory w 2.5T mogą się przyczyniać do nieco zwiększonego zużycia oleju?... Link to comment Share on other sites More sharing options...
_ONE_ Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 bukaj, przyłóż ucho do sprężarki klimy, czy to aby nie ona Ci hałasuje, możesz pomóc sobie kijaszkiem od miotły. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 A przy okazji mam takie pytanie. Czy niewyregulowane zawory w 2.5T mogą się przyczyniać do nieco zwiększonego zużycia oleju?... Nie. Olej w tych rejonach nie krąży. Przynajmniej nie powinien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Nie. Olej w tych rejonach nie krąży. Przynajmniej nie powinien. Dzięki za info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bukaj Posted May 17, 2014 Author Share Posted May 17, 2014 bukaj, przyłóż ucho do sprężarki klimy, czy to aby nie ona Ci hałasuje, możesz pomóc sobie kijaszkiem od miotły. Sprężarka to nie jest na pewno , dźwięk dobiega od strony kierowcy mniej więcej na wysokości puszki bezpieczników. Jedno juz wiem w takim razie to nie popychacze :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 bukaj, przyłóż ucho do sprężarki klimy, czy to aby nie ona Ci hałasuje, możesz pomóc sobie kijaszkiem od miotły. Sprężarka to nie jest na pewno , dźwięk dobiega od strony kierowcy mniej więcej na wysokości puszki bezpieczników. Jedno juz wiem w takim razie to nie popychacze :-) Daj to do osłuchania komuś, kto się zna na subaru. Najprościej - najtaniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bukaj Posted May 17, 2014 Author Share Posted May 17, 2014 Jade i tak do ASO zobaczymy co powiedza, Wysłane z mojego A1-810 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bodzlo Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Jak byś chciał to możemy sie spotkac to ci go posłucham Link to comment Share on other sites More sharing options...
bukaj Posted May 18, 2014 Author Share Posted May 18, 2014 bukaj, przyłóż ucho do sprężarki klimy, czy to aby nie ona Ci hałasuje, możesz pomóc sobie kijaszkiem od miotły.Sprężarka to nie jest na pewno , dźwięk dobiega od strony kierowcy mniej więcej na wysokości puszki bezpieczników. Jedno juz wiem w takim razie to nie popychacze :-) Daj to do osłuchania komuś, kto się zna na subaru. Najprościej - najtaniej. Jak byś chciał to możemy sie spotkac to ci go posłucham Daj znać kiedy Tobie pasuje i gdzie to podjade. Dzieki Wysłane z mojego A1-810 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
tfrankie Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 A przy okazji mam takie pytanie. Czy niewyregulowane zawory w 2.5T mogą się przyczyniać do nieco zwiększonego zużycia oleju?... Nie. Olej w tych rejonach nie krąży. Przynajmniej nie powinien. Ze się wtrącę: olej smaruje cały układ rozrządu i MUSI tam być Natomiast jedyną mozliwością aby zwiększone zużycie oleju bvło związane z zaworami, to zużyte/stwardniałe uszczelniacze trzonków zaworów, ew. luz prowadnic zaworowych (ale to już w Subaru przypadek ekstremalny). Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 A przy okazji mam takie pytanie. Czy niewyregulowane zawory w 2.5T mogą się przyczyniać do nieco zwiększonego zużycia oleju?... Nie. Olej w tych rejonach nie krąży. Przynajmniej nie powinien. Ze się wtrącę: olej smaruje cały układ rozrządu i MUSI tam być Natomiast jedyną mozliwością aby zwiększone zużycie oleju bvło związane z zaworami, to zużyte/stwardniałe uszczelniacze trzonków zaworów, ew. luz prowadnic zaworowych (ale to już w Subaru przypadek ekstremalny). To był skrót myślowy, którego nie udało Ci się zrozumieć. A zamysł myśli był taki, iż oleum nie krąży w szklance mechanicznej tak jak w popychaczu hydraulicznym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 oleum nie krąży w szklance mechanicznej tak jak w popychaczu hydraulicznym. A w popychaczu hydro olej krąży, czy tam po prostu jest ? Bo o ile pamiętam, tam jest tylko jedna dziura. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 oleum nie krąży w szklance mechanicznej tak jak w popychaczu hydraulicznym. A w popychaczu hydro olej krąży, czy tam po prostu jest ? Bo o ile pamiętam, tam jest tylko jedna dziura. Dobrze pamiętasz. Wlotowa czy wylotowa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Wlotowa czy wylotowa? Taka z systemem "wte i we wte". Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Skoro Taka z systemem "wte i we wte". to raczej popychaczu hydro olej krąży niż tam po prostu jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now