Skocz do zawartości

Trójmiejskie spoty


Bergen

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z licznymi spekulacjami na temat awarii mojego auta, oznajmiam co następuje:

- auto jest bezawaryjne - przechodzi konieczne modyfikacje i upgrade'y

- auto NIE jest użytkowane intensywnie, a doznania forumowicza sasiad sa zafałszowane przez niski poziom odporności na stres

- auto jeździ - nie jest unieruchomione

- białas jest obecnie najwolniejszym STI RA w kraju napędzanym przez silnik 2.0 N/A ze sterowaniem 2.0T

- teoretycznie w obecnej konfiguracji jestem w stanie dotoczyć się na ślub, co jednakowoż odradzają mi bardziej doświadczeni forumowicze

 

Dla zainteresowanych :arrow: SZCZEGÓŁY

 

Pocieszam się, że z drogich napraw zostanie mi już tylko skrzynia, bo sprzęgło wymieniam "przy okazji" na AP Racing (za radą Janka i nie tylko) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd mnie to wiedzieć? :roll:

Auto raczej użytkowane zgodnie z zaleceniami, torbo-timer jest, olej sprawdzany, rozgrzewane przed pałowaniem itp.

Podejrzewam, że zbyt świeża ta turbina już nie była. Prawie rok jeździłem z doładowaniem 0,7 z powodu braku przewodów podciśnienia i jakoś wiatrak dawał radę. Potem był remont silnika, a później ok 2 miesięcy jazdy z doładowaniem 1,1 - no i turbinka się wysypała. Czy w 15-letnim aucie można mówić, że turbina wcześniej już była trafiona - nie wiem. Będę się cieszył z nowej - mam nadzieję, że długo... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aloha, jako że moje pędzidło wystawione na otomłoto, wybierałem się na jakiegoś pożegnalnego spota do 3miasta, chociaż biorąc pod uwagę, że moje poprzednie doświadczenia z bracią trójmiejską, mieszczą się w okolicach ... 1'szej strony tego wątku to raczej "powitalnego spota".... ergo, rozumiem że bokserami się burczy w czwartki na pasie startowym? W godzinach raczej wieczornych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aloha, jako że moje pędzidło wystawione na otomłoto, wybierałem się na jakiegoś pożegnalnego spota do 3miasta, chociaż biorąc pod uwagę, że moje poprzednie doświadczenia z bracią trójmiejską, mieszczą się w okolicach ... 1'szej strony tego wątku to raczej "powitalnego spota".... ergo, rozumiem że bokserami się burczy w czwartki na pasie startowym? W godzinach raczej wieczornych ?

21 na Jana Pawła przed wiaduktem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj bardzo!

toż to bardzo przeciąża turbinę !!!

w normalnym aucie kiedy odpuszczasz gaz zamyka się przepustnica, powstaje podciśnienie w kolektorze dolotowym i to podciśnienie otwiera bova i powietrze z turbo leci drogą powrotną z powrotem do dolotu przed turbiną i powietrze wtedy krąży a turbina spokojnie wyhamowuje. Jak masz bowoff-a ciśnienie turbiny siłowo otwiera blowa gdy przepustnica jest zamknięta ale też tylko tyle na ile jest ustawiony bow, a turbina brutalnie wyhamowuje bo bo ma zamknięty wylot.

dlatego blowoff nie jest fajna opcją, bo skutecznie skraca życie turbiny.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłodnica wymieniona więć wygląda na to, że w sobotę doturlam się dziadkiem. :D mam nadzieję, że uszczelką to mnie tylko postraszyliście .....

 

Może i w tym roku jakieś grupowe hamowanko ? - jestem ciekaw co wypluje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch, ale mi zamięszałeś we głowie... :roll:

 

To po co się BOV'y wsadza? Tylko dla pssst? Ja myślałem, że to m.in. dla higieny turbiny właśnie...

 

w normalnym aucie kiedy odpuszczasz gaz zamyka się przepustnica, powstaje podciśnienie w kolektorze dolotowym i to podciśnienie otwiera bova

Tutaj chodziło Ci pewnie o DV?

 

 

 

Może i w tym roku jakieś grupowe hamowanko ? - jestem ciekaw co wypluje

 

Jak będę akurat miał wolny czas i sprawne auto, to bardzo chętnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co się BOV'y wsadza? Tylko dla pssst? Ja myślałem, że to m.in. dla higieny turbiny właśnie...

tylko i wyłącznie dla sssssyyyykkkk, gorzej dla ecu, bo gubi się ile jest powietrza w silniku, gorzej dla cata jeżeli jest bo robi się bardzo bogato i strzelanie w wydech, no i gorzej dla turbiny

Tutaj chodziło Ci pewnie o DV?

fakt, :oops:

 

oczywiście blowoff jeden drugiemu nie równy, i może mniej lub bardziej szkodzić ale nigdy nie będzie zaworem DV

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch, czyli najrozsądniej byłoby zmienić bov'a na seryjny DV wg Ciebie?

 

[edit] Czy taki od GT-ka by podszedł? :arrow: http://allegro.pl/bov-blow-off-zawor-upustowy-subaru-impreza-gt-i2331446524.html

I co jeszcze oprócz DV bym potrzebował?

Ktoś to ogarnia na tyle, żeby w razie czego pomóc mi to poprawnie podłączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz bowoff-a ciśnienie turbiny siłowo otwiera blowa gdy przepustnica jest zamknięta ale też tylko tyle na ile jest ustawiony bow, a turbina brutalnie wyhamowuje bo bo ma zamknięty wylot.

 

BZDURA. bov dla turbo jest obojętny!

nie jest to techniczny, ale takiej edukacji mówię stanowcze nie.

 

nikko, jeśli twój bov jest sensowny, sprawny i dobrze podłączony to na niego tej awarii nie sposób zrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz bowoff-a ciśnienie turbiny siłowo otwiera blowa gdy przepustnica jest zamknięta ale też tylko tyle na ile jest ustawiony bow, a turbina brutalnie wyhamowuje bo bo ma zamknięty wylot.

 

BZDURA. bov dla turbo jest obojętny!

nie jest to techniczny, ale takiej edukacji mówię stanowcze nie.

 

nikko, jeśli twój bov jest sensowny, sprawny i dobrze podłączony to na niego tej awarii nie sposób zrzucić.

 

Żeby nie mącić w "T.S.", to poruszę chyba temat w wątku o padniętej turbinie.

Dzięki za porady. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...