Skocz do zawartości

Trójmiejskie spoty


Bergen

Rekomendowane odpowiedzi

Adamek był bardzo dzielny i ambitny, wytrzymały na ciosy, ale to po prostu nie ta kategoria wagowa - jak to jeden z Kliczków powiedział "niestety nie wystarczy 'przytyć' żeby być w wadze superciężkiej"...

 

Co nie zmienia faktu, że Adamek dał z siebie wszystko i wcale - przynajmniej mnie - nie zawiódł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mały do nawiewu na IC miał powietrze doprowadzone kibel-rurą z zewnątrz a ten wielki nawiewający na chłodnice zza ściany przed autem. :P Tam było jakieś małe pomieszczenie. Powietrze pewnie też z zewnątrz zasysane. (mam taką nadzieję) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto pożera ogromną ilość tlenu co wynika z samego stosunku AFR i w takim pomieszczeniu jak tam na bank jest go za mało po kilku pomiarach. Jak tam byłem to była sauna i duchota po kilku hamowaniach. Dlatego wiele hamowni ustawia auta nosem na zewnątrz razem z wentylatorami i to jest najlepsza opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk, nikt nie twierdzi, że Vtech ma to wszystko idealnie rozwiązane, niestety jest jak jest, to chyba jedyna hamownia 4x4 w okolicy i z braku laku korzystamy :)

a pomiary odbywają się w powtarzalnych (mimo, że może nieoptymalnych) warunkach i dzięki temu zachowana jest porównywalność :)

 

być może jakbym się zhamował w Poznaniu cz Warszawie, wyszły by mi inne wyniki, kto wie?! nie spędza mi to snu z powiek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzd, mi chodzi o co innego, widzę jak analizujecie te pomiary, lekki olej, itp. i zwracam uwagę na ten chyba najważniejszy czynnik. Byłem tam raz i był duży problem z nadmuchaniem się auta, było za ciepło, AFR kłamał. Uważam że macie na miejscu dużo lepszą i tańszą alternatywę sprawdzenia parametrów auta i że wyniki będą zdecydowanie bardziej wiarygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dużo lepszą i tańszą alternatywę sprawdzenia parametrów auta

jaką?

G-tech Kaszmira? :)

miał się pojawić i nas pomierzyć, ale się nie pojawił :evil:

 

poza tym ja analizuję to, jakie było doładowanie, i czy są oczekiwane przyrosty, wpływu oleju czy czystego filtra powietrza bym nie przeceniał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żaden G-tech tylko hamownia na koło DynoMet, pomiary bardzo dokładne porównywalne z hamownią obciążeniową ale pod jednym warunkiem: musi być podana bardzo dokładna waga więc trzeba przed pomiarem dokładnie zważyć auto. Pomiar odbywa się w warunkach naturalnych czyli na wolnym powietrzu więc nie ma problemów temperatury, nawiewów, zawartości tlenu, itp. Urządzenie proste i jak się dokładnie poda potrzebne dane to niech się schowa hamownia inercyjna którą ma V-Tech. Info sprawdzone bo znam wyniki wiarygodnych testów porównawczych hamowni na koło DynoMet z hamownią obciążeniową MAHA i wyniki były bardzo zbliżone czego nie można powiedzieć o hamowniach inercyjnych. Poza tym tak jak mówiłem warunki pomiarów w pomieszczeniu są sztuczne dla auta które w pomieszczeniu nie jeździ i zwłaszcza przy silnikach turbo mogą być bardzo nieprawdziwe.

 

Link na temat takiej hamowni przenośnej: http://hamownia.win.pl/h_przen.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy drobna korekta ustawień żeby klient był zadowolony i wrócił na kolejne pomiary :mrgreen: Trochę kąśliwy żart z mojej strony ale z pomiarami na hamowniach to się niezłe jaja robi i nie twierdzę że akurat w Kosakowie bo nie wiem ale ogólnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFR kłamał

ja mam tak od zawsze. w 2.0t wychodziło a w 2.5t nie. Podobno to chodzi o prędkość spalin.

 

co do samego tlenu to się u mnie nie sprawdziło, bo drugi run z mokrym ic wyszedł lepiej.

 

i tak najszczęśliwszy pojechał właściciel charade :twisted: coś pięknego, grzebać poprawiać i na pełnej nieświadomce jechać na hamownie żeby się dowiedzieć że ma aż o 33% więcej mocy :mrgreen: to daje niezłego kopa do dalszej pracy nad autem

 

Kropek też jest szczęśliwy po za kilka pln zyskał ponad 30KM :twisted:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy drobna korekta ustawień żeby klient był zadowolony i wrócił na kolejne pomiary :mrgreen: Trochę kąśliwy żart z mojej strony ale z pomiarami na hamowniach to się niezłe jaja robi i nie twierdzę że akurat w Kosakowie bo nie wiem ale ogólnie.
Kruk ja się na tym całym hamowaniu w ogóle nie znam :mrgreen: Pojechałem towarzysko, żeby 15 aut było :mrgreen:

Dla mnie ten wynik nie ma większego znaczenia, jakby wyszło -8,5 KM też byłoby OK :wink: , z tego co zaobserwowałem to takie pomiary mogą w pewnym sensie spełniać rolę "poprawiacza" humoru i nie ma w tym nic złego. Po prostu jakaś dodatkowa forma miłego spędzenia czasu :wink:

Pogoda dopisała, towarzystwo też, a wyniki każdy interpretuje jak mu pasuje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...