Jump to content

cyrk z rozrządem...


saszynski

Recommended Posts

Witam.

 

Mam nie mały cyrk, bo raczej to nie problem...

składam swój silnik i nadszedł czas na rozrząd... 

graty doszły... i ZONK.

 

mam wrażenie, że dostałem pasek, który jest za długi... niby ta sama ilość zebów co zawsze (281 o ile sie nie myle)... ale juz po założeniu na koła wydawał sie lużny.. za luźny... napinacz założyłem bez zadnego oporu.

Zawsze mam zasade, że najpierw składam rozrzad, robie 2 obroty wałem, sprawdzam czy pokrywają sie znaki i wtedy puszczam napinacz...

tym razem bez puszczenia napinacza pasek by przeskoczył...

 

druga rzecz, bardziej obrazowa, żeby naswietlić sprawe...

 

znaki na pasku vs znaki na kołach:

8ung.jpg

ikyo.jpg

9cjs.jpg

v0h5.jpg

4ewo.jpg

 

koła wzgledem siebie...

 

wnnb.jpg

 

75yp.jpg

 

 

a po 2 obrotach wału i ustawieniu znaków mniej wiecej..

 

66p3.jpg

 

reszta świruje....

 

496j.jpg

f2ex.jpg

 

rozjechany na całego...

 

dla mnie ewidentnie rozciągniety pasek... 

 

ale poczekam na odpowiedź ekspertów...

 

btw. pasek Gatesa 

g34l.jpg

Edited by saszynski
Link to comment
Share on other sites

mialem ten sam problem po splanowaniu bloku i głowic : ) musiałem zastosować wiekszą o 2 mm rolkę prowadzącą umieściłem ja po drugiej stronie napinacza zaraz obok wału, napinacz pieknie napinał z znaki sie pokrywały. Na pw Ci napisze z czego dopasowałem roklę, aa była ona na śróbe 10 a oryginalnie jest na 8 wiec zrobiłem do niej mimośrodową podkładkę przez co dał sie pieknie wszystko wyregulować : )

Link to comment
Share on other sites

Swego czasu pojawiały się fejki z Gatesa, może na taki trafiłeś, tak czy siak warto zadzwonić do przedstawiciela Gatesa i pogadać. Wpadła mi kiedyś w łapki pompa wody od SKFa, która nie miała żadnych oznaczeń, ale po wielu telefonach i przesłanych fotkach okazała się, jak to często bywa, "przepakowaną", a SKF to potwierdził.

Link to comment
Share on other sites

tutaj filmik z luźnym paskiem:

 


a tutaj z juz normalnie luzno-napiętym paskiem.

 

 

 

 

po 2 obrotach znaki się pieknie pokryły, i te na kołach względem siebie jak i z obudową... po wyjęciu zawleczki napinacza, wszystko idealnie :D

 

 

 

Swego czasu pojawiały się fejki z Gatesa, może na taki trafiłeś,

 

tez mi sie tak wydaje.

 

 

 

tak czy siak warto zadzwonić do przedstawiciela Gatesa i pogadać

jak tylko bede miał chwile to podzwonie ;) nie odpuszcze.


 

 

pompa wody od SKFa, która nie miała żadnych oznaczeń, ale po wielu telefonach i przesłanych fotkach okazała się, jak to często bywa, "przepakowaną", a SKF to potwierdził.

tylko, że tutaj oba paski były w fabrycznych pudełkach z hologramami i lepami na paskach.

jedyna różnica to  znaki na pasku... ten luźny miał cieniutkie znaki + podwójny na wale a ten drugi pojedyncze kropkowane na wale i grube pozostałe znaki co z resztą widać na filmach.

Link to comment
Share on other sites

Nie. Luzny dostalem z zestawem z uk. Ten dobry mam z miejscowego sklepu.

update:

 

zadzwoniłem do sklepu, z którego zamawiałem zestaw... koleś niedowierzająco podszedł do sprawy ale powiedziałem mu, ze mam filmy i zdjęcia, które mu wyśle na maila. 

Powiedział, ze mam mu odesłać pasek, oni odeślą do Gatesa i jeśli faktycznie cos z tym paskiem jest nie tak (a jest) to dostane zwrot kasy...

 

zobaczymy.

Edited by saszynski
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

To samo miałem z Dayco w foresterze 2.0 t. Auto dziś odpaliło bez problemów (uszczelka pod głowicą była robiona i sprawdzałem, czy gada), ale jutro zakładam inny.

Edited by Kovalsky
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...