plichta Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 (edytowane) Witam. Przymierzam się do zakupu busa (dużego - Master, Sprinter itd). Ma to być nowy bus max. roczny. Miałem styczność tylko ze sprinterem używanym (mam od 3 lat takiego 2002r - 311CDI). O nowych zasłyszałem jedynie kilku opinii a sprzedawcy w salonach oczywiście nie widzą w swoich produktach wad Jestem ciekaw co polecicie/odradzicie Wy. Mile widziane w skrócie plusy i minusy. Auto ma robić ok.250km dziennie po raczej dziurawych drogach. Z góry dziękuje za opinie Edytowane 27 Lutego 2014 przez plichta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 Mam doświadczenie na Sprinterze 2007 313CDI 129KM, przebieg 360000km i Transitach 2010-11 2.5CDDTi 140KM przebiegi 120000 i 180000km. Obydwa blaszaki. Nie wiem do czego Ci auto (twarowe czy osobowe), ale... Na trasy przelotowe, autostrady, tam gdzie można rozwinąć prędkość brałbym Transita z tym motorem i skrzynią 6 biegów, prędkości przelotowe 120 nie męczą auta i jest komfortowo pod względem głośności. Do miasta wybrałbym Sprintera, motor na dwóch turbinach zapewnia elastyczność na niskich obrotach nieporównywalną z motorem Transita. Sprinter na trasie przy 120km/h jest głośny czuć że to nie dla niego - może przebieg, może za mały motor. Sprinter jest wygodniejszy w kabinie (więcej miejsca, nie zawadzam przy wysiadaniu z auta o nadkole, deskę rozdzielczą (mam tylko 175cm wzrostu), lepsze fotele, regulacja fotela i kierownicy we wszystkich płaszczyznach). Boczne drzwi w furgonie Sprintera sa do całej wysokości auta a w Transicie tylko do końca pierwszej wysokości, auto jest max wysokie więc wsadzając wysoką paletę tyłem, bokiem już jej nie wyjmiemy bo trzeba zdjąć trochę towaru. Z eksploatacji to Sprinter z pierwszej produkcji modelowej - problemy z pompom wtryskową (przedostawanie się ropy do oleju silnikowego, korozja nagminna, modele po 2010 już tego nie miały), przy 300000km zerwany łańcuch rozrządu, wcześniej wymieniana pompa paliwa bo szwankował wskaźnik poziomu paliwa a występuje razem przy pompie, regeneracja obu turbin (w jednej urwany wałek wirnika). Raczej delikatne zawieszenie przednie, też jeżdżę po dziurach i często sworznie i końcówki drążków do wymiany. Regenerowany już był magiel. Transity na razie tylko w tym z większym przebiegiem zawór EGR się odzywa, a ten świeższy zaczeło huczeć łozysko. Ogólnie na szybsze trasy wolę Transita ale tylko przez charakterystykę silnika. Bez tego, lepszy Sprinter. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plichta Opublikowano 28 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 Konkretna odpowiedz. Auto do kurierki czyli ladunki max.600-800kg. Osobiscie rozwazalem Sprintera i Mastera. Jesli chodzi o nowe to master 89.900 fajnie wyposazony a Sprinter 136.000 totalnie goly. No pomysle jeszcze... PS. W Masterze skret jak w autosanie i straszne plastiki. Sprintera biore na test w poniedzialek. Dzieki za opinie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subar_u Opublikowano 28 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 Ja mam u siebie w firmie dwa Peugeoty Boxery 3.0 Hdi oba 2009 rok. Jeden przebieg 260 000km drugi ponad 300 000km. Od nowosci u mnie i bardzo polecam. Zero problemow, silnik mocy ma pod dostatkiem. Cicho, komfortowo ogolnie przyjemnie. Przy 120-130km/h przy pelnym zaladunku bez problemu spalanie ponizej 10l/100km. Na pusto kiedys z trasy 1500km srednia wyszla 7,2/100km. A jak ktos lubi szybko to zegar wyskalowany jest do 180km/h i na maxa wychodzi ze jedzie 185 na zegarze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 1 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 Peugeot citroen fiat 3.0 nie wytrzymują skrzynie biegów jeśli ktoś będzie dawał w palnik padają nawet co 40tkm. Jeśli te auta to z mniejszymi silnikami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 1 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 Ducato 2,3. Nowe tanie. Niedrogie w utrzymaniu. Peugeot citroen fiat 3.0 nie wytrzymują skrzynie biegów jeśli ktoś będzie dawał w palnik padają nawet co 40tkm 5 i 6 bieg to nadbiegi. Nagminnie użytkownicy jeżdżą załadowani na 6 biegu i to jest błąd prowadzący do awarii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Auto do kurierki czyli ladunki max.600-800kg. Do kurierki wziąłbym Sprintera, tylko ta cena... A może da się jeszcze starszy model kupić z 2013 po taniości? Sprinter z nich wszystkich cztero paletowy będzie najlepiej skręcał. Takim latam po miescie i nie ma problemu ze zwrotnością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subar_u Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Peugeot citroen fiat 3.0 nie wytrzymują skrzynie biegów jeśli ktoś będzie dawał w palnik padają nawet co 40tkm. Jeśli te auta to z mniejszymi silnikami. Bzdura.Ciagle dostaja w palnik i skrzynie dzialaja bez zarzutu. Z mnijszym silnikiem to dopiero beda problemy. Padaja uszczelki pod glowica Auto do kurierki czyli ladunki max.600-800kg. Do kurierki wziąłbym Sprintera, tylko ta cena... A może da się jeszcze starszy model kupić z 2013 po taniości? Sprinter z nich wszystkich cztero paletowy będzie najlepiej skręcał. Takim latam po miescie i nie ma problemu ze zwrotnością. Sprinter to juz troche przereklamowane auto.... Placisz za gwiazde na masce. A z dawnej jakosci i wytrzymalosci zostalo niewiele... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 Ducato 3.0 jest podobno ok, chociaż kolega ma nowego Ducato 2.3 i też nie narzeka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się