Skocz do zawartości

Jakiego busa doradzicie/odradzicie?


plichta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przymierzam się do zakupu busa (dużego - Master, Sprinter itd). Ma to być nowy bus max. roczny. Miałem styczność tylko ze sprinterem używanym (mam od 3 lat takiego 2002r - 311CDI). O nowych zasłyszałem jedynie kilku opinii a sprzedawcy w salonach oczywiście nie widzą w swoich produktach wad :) Jestem ciekaw co polecicie/odradzicie Wy. Mile widziane w skrócie plusy i minusy. Auto ma robić ok.250km dziennie po raczej dziurawych drogach.

 

Z góry dziękuje za opinie :)

Edytowane przez plichta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam doświadczenie na Sprinterze 2007 313CDI 129KM, przebieg 360000km i Transitach 2010-11 2.5CDDTi 140KM przebiegi 120000 i 180000km.

Obydwa blaszaki. Nie wiem do czego Ci auto (twarowe czy osobowe), ale... Na trasy przelotowe, autostrady, tam gdzie można rozwinąć prędkość brałbym Transita z tym motorem i skrzynią 6 biegów, prędkości przelotowe 120 nie męczą auta i jest komfortowo pod względem głośności. Do miasta wybrałbym Sprintera, motor na dwóch turbinach zapewnia elastyczność na niskich obrotach nieporównywalną z motorem Transita. Sprinter na trasie przy 120km/h jest głośny czuć że to nie dla niego - może przebieg, może za mały motor. Sprinter jest wygodniejszy w kabinie (więcej miejsca, nie zawadzam przy wysiadaniu z auta o nadkole, deskę rozdzielczą (mam tylko 175cm wzrostu), lepsze fotele, regulacja fotela i kierownicy we wszystkich płaszczyznach). Boczne drzwi w furgonie Sprintera sa do całej wysokości auta a w Transicie tylko do końca pierwszej wysokości, auto jest max wysokie więc wsadzając wysoką paletę tyłem, bokiem już jej nie wyjmiemy bo trzeba zdjąć trochę towaru. Z eksploatacji to Sprinter z pierwszej produkcji modelowej - problemy z pompom wtryskową (przedostawanie się ropy do oleju silnikowego, korozja nagminna, modele po 2010 już tego nie miały), przy 300000km zerwany łańcuch rozrządu, wcześniej wymieniana pompa paliwa bo szwankował wskaźnik poziomu paliwa a występuje razem przy pompie, regeneracja obu turbin (w jednej urwany wałek wirnika). Raczej delikatne zawieszenie przednie, też jeżdżę po dziurach i często sworznie i końcówki drążków do wymiany. Regenerowany już był magiel.

Transity na razie tylko w tym z większym przebiegiem zawór EGR się odzywa, a ten świeższy zaczeło huczeć łozysko.

 

Ogólnie na szybsze trasy wolę Transita ale tylko przez charakterystykę silnika. Bez tego, lepszy Sprinter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretna odpowiedz.

 

Auto do kurierki czyli ladunki max.600-800kg. Osobiscie rozwazalem Sprintera i Mastera. Jesli chodzi o nowe to master 89.900 fajnie wyposazony a Sprinter 136.000 totalnie goly. No pomysle jeszcze... :)

 

PS. W Masterze skret jak w autosanie i straszne plastiki. Sprintera biore na test w poniedzialek.

 

Dzieki za opinie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie w firmie dwa Peugeoty Boxery 3.0 Hdi oba 2009 rok. Jeden przebieg 260 000km drugi ponad 300 000km.

Od nowosci u mnie i bardzo polecam. Zero problemow, silnik mocy ma pod dostatkiem. Cicho, komfortowo ogolnie przyjemnie.

Przy 120-130km/h przy pelnym zaladunku bez problemu spalanie ponizej 10l/100km. Na pusto kiedys z trasy 1500km srednia wyszla 7,2/100km.

A jak ktos lubi szybko to zegar wyskalowany jest do 180km/h i na maxa wychodzi ze jedzie 185 na zegarze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ducato 2,3. Nowe tanie. Niedrogie w utrzymaniu.

Peugeot citroen fiat 3.0 nie wytrzymują skrzynie biegów jeśli ktoś będzie dawał w palnik padają nawet co 40tkm
5 i 6 bieg to nadbiegi. Nagminnie użytkownicy jeżdżą załadowani na 6 biegu i to jest błąd prowadzący do awarii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto do kurierki czyli ladunki max.600-800kg.

 

Do kurierki wziąłbym Sprintera, tylko ta cena... A może da się jeszcze starszy model kupić z 2013 po taniości? Sprinter z nich wszystkich cztero paletowy będzie najlepiej skręcał. Takim latam po miescie i nie ma problemu ze zwrotnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peugeot citroen fiat 3.0 nie wytrzymują skrzynie biegów jeśli ktoś będzie dawał w palnik padają nawet co 40tkm. Jeśli te auta to z mniejszymi silnikami.

 

Bzdura.Ciagle dostaja w palnik i skrzynie dzialaja bez zarzutu.

Z mnijszym silnikiem to dopiero beda problemy. Padaja uszczelki pod glowica

 

Auto do kurierki czyli ladunki max.600-800kg.

 

Do kurierki wziąłbym Sprintera, tylko ta cena... A może da się jeszcze starszy model kupić z 2013 po taniości? Sprinter z nich wszystkich cztero paletowy będzie najlepiej skręcał. Takim latam po miescie i nie ma problemu ze zwrotnością.

 

Sprinter to juz troche przereklamowane auto....

Placisz za gwiazde na masce. A z dawnej jakosci i wytrzymalosci zostalo niewiele...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...