Skocz do zawartości

Nie odpala rano na zimnym silniku


soupie2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio kupiłem Subaru Legacy 2.0 137 KM , 2005r z gazem od dwóch lat, samochód serwisowany tuż przed kupnem samochód miał przegląd gdzie wymieniono filtry oraz olej.Przebieg 150 tys km.

Wszystko było pięknie po kupnie, odpalał od razu nie ważne czy był mróz. W obecnej chwili ,rano gdy silnik jest zimny odpala dopiero za drugim , trzecim razie, nie ważne czy jest ustawiony na gazie czy na benzynie.

Po odpaleniu trzyma obroty (1000obr/min) nie faluję, gdy już się nagrzeje nie ma żadnych problemów.

Czym to może być spowodowane ,że nie łapie za 1 razem???

 

Proszę o waszą pomoc Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gazie może odpalić jest taka opcja jak awaryjne odpalanie. Nie wiem jak się zachowuje przy tym auto ale wiem że jest taka.

 

Jeżeli chodzi o odpalanie na benzynie to szukałbym problemu albo w zasilaniu paliwem albo z zapłonem.

 

1. Czy nie zapowietrza się układ zasilania paliwem albo ma za niskie ciśnienie musisz sprawdzić ciśnienie. Najlepiej zanim zgasisz auto przełącz na benzynę zgaś auto i zobacz jak odpala zimny dla wszelkiego możesz jeszcze przed odpaleniem przekręcić 3 razy kluczyk żeby pompka przegoniła trochę paliwa. Może też być winny często terkoczący zaworek zwrotny paliwa.

2. Trzeba sprawdzić zapłon, świece, kable - może czujnik położenia wałku itp itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady, jutro spróbuje odpalić na wyłączonej instalacji gazowej, na samej benzynie....zobaczymy jaki będzie efekt(samochód wyłączyłem na benzynie). Co do regulacji zaworów to się zastanawiam jaki jest efekt rozregulowania, samochód trzyma obroty, nie trzęsie na luzie ogólnie jest ok, więc skąd podstawy do regulacji?? Czy nie odpalania za pierwszym razem może być tym spowodowany??

Bzikus7 jak mam sprawdzić ciśnienie w układzie paliwowym?? Jest to chyba nie wykonalne.

Antikos skąd masz informację ,że regulację zaworów trzeba robić co 25- 30 tys km??

Edytowane przez soupie2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam nowe informację, dziś rano odpaliłem samochód na wyłączonej instalacji gazowej(wczoraj wyłączałem na benzynie) bez żadnego problemu za pierwszym razem. Czyli co?? Coś nie tak z instalacją gazową?? Przecież ona powinna nawet jak jest włączona odpalać na benzynie a później się przełączać na gaz....

Macie jakieś sugestie??

 

Krzysztof0430

 

tydzień temu byłem u gazownika , który sprawdzał szczelność instalacji i było ok:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz dwie opcje. Albo gdzieś zapowietrza ci układ paliwowy przy jeździe na LPG albo LPG przepuszcza w kolektor.

 

Przy LPG masz też dwie opcje albo przepuszcza parownik przez podciśnienie albo wtryskiwacze. Rozumiem że instalacja jest IV generacji jeżeli tak to podłączasz kompa i sprawdzasz jakie masz ciśnienie w układzie po zgaszeniu auta (jak zgasiłeś auto to włączasz zapłon łączysz się z kompem instalacji i sprawdzasz jakie masz ciśnienie w układzie) i rano robisz dokładnie to samo bez odpalania powinno być jak najbardziej zbliżone do tego wieczorem.

 

Druga opcja to problem z układem noPb a tutaj problemów może myć masa i niech może bardziej doświadczeniu użytkownicy się wypowiedzą. Ja jak wyciągałem silnik to przy zdjęciu przewodów zasilających benzynę wyleciało sporo powietrza wraz z paliwem co na logikę nie powinno mieć miejsca bo co robi powietrze w układzie paliwowym, powinno być samo paliwo tak mi się wydaje. Teraz po złożeniu wszystkiego nie sprawdzałem ale nie miałem problemu z odpalaniem wcześniej jak i teraz. Dlatego nie za bardzo mogę Ci pomóc w tej kwestii jeszcze głupot naopowiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze może być przyczyna taka że komp gazu przestawia mieszankę paliwa w komputerze benzyny , bynajmniej nagminne to jest w oplach zafira co 3-4 miesiące trzeba resetować mapy bo komputer benzyny ma auto adaptacje odczytów i sam koryguje dawkę benzyny a przy lpg ta dawka jest zwiększana bo komputer lpg przekłamuje odczyty na pb . Odłącz akumulator na 10 min i powciskaj z 5 razy pedał hamulca by całkowicie zdjąć potencjał i zresetować komputer pb i zobacz jeszcze raz normalnie gasząc auto na gazie a następnego dnia odpal i powiedz czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

byłem dziś u gazownika..... podejrzenie pada na reduktor lub listwę wtryskową, powodem nie odpalania z rana jest "zalewanie" silnika gazem przez co mieszanka jest zbyt bogata i nie może odpalić.

 

Odłączyłem dziś na noc przewód od reduktor, jeśli rano go podłącze i nadal nie będzie mógł odpalić to znaczy,że nie trzymają wtryski:(

a jak się okaże ,że odpali bez problemu to znaczy,że reduktor przy niskich temperaturach przepuszcza gaz do silnika.

 

Najlepsze jest to,że przed kupnem były wymieniane wtryski na nowe :/

 

Reduktor: Zavoli

Listwa wtryskowa : Magic Jett

 

Pozdrawiam Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

byłem dziś u gazownika..... podejrzenie pada na reduktor lub listwę wtryskową, powodem nie odpalania z rana jest "zalewanie" silnika gazem przez co mieszanka jest zbyt bogata i nie może odpalić.

 

Odłączyłem dziś na noc przewód od reduktor, jeśli rano go podłącze i nadal nie będzie mógł odpalić to znaczy,że nie trzymają wtryski:(

a jak się okaże ,że odpali bez problemu to znaczy,że reduktor przy niskich temperaturach przepuszcza gaz do silnika.

 

Najlepsze jest to,że przed kupnem były wymieniane wtryski na nowe :/

 

Reduktor: Zavoli

Listwa wtryskowa : Magic Jett

 

Pozdrawiam Wojtek

Mam nadzieję że odłączając przewód od reduktora jakoś go zaślepiłeś. Żeby nie było że wszystko wyleci nawet jak wtryski przepuszczają chociaż jeżeli wkrętkę do podciśnienia reduktora masz na górze kolektora to LPG jest cięższe od powietrza i nie powinno wylecieć.

 

EDIT:

Jeżeli chodzi o wtryski to ja mogę polecić hana lub barracuda

Edytowane przez bzikus7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wczorajszym eksperymencie dziś samochód odpalił za pierwszym razem, trochę kręcił ale odpalił, więc chyba reduktor nie trzyma, jeszcze sprawdzę jutro czy będzie tak samo.

Możecie polecić mi jakiś reduktor bo chyba czeka mnie wymiana??Czy Zavoli jest dobry??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...