soupie2 Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Witam, ostatnio kupiłem Subaru Legacy 2.0 137 KM , 2005r z gazem od dwóch lat, samochód serwisowany tuż przed kupnem samochód miał przegląd gdzie wymieniono filtry oraz olej.Przebieg 150 tys km. Wszystko było pięknie po kupnie, odpalał od razu nie ważne czy był mróz. W obecnej chwili ,rano gdy silnik jest zimny odpala dopiero za drugim , trzecim razie, nie ważne czy jest ustawiony na gazie czy na benzynie. Po odpaleniu trzyma obroty (1000obr/min) nie faluję, gdy już się nagrzeje nie ma żadnych problemów. Czym to może być spowodowane ,że nie łapie za 1 razem??? Proszę o waszą pomoc Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Kiedy był regulowane zawory ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soupie2 Opublikowano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Przy wymianie rozrzadu , czyli ok 30tys km temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba-epp11 Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Na gazie nie odpali bo sie nie da. A kręci normalnie czy z trudem. Może aku już do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Na gazie może odpalić jest taka opcja jak awaryjne odpalanie. Nie wiem jak się zachowuje przy tym auto ale wiem że jest taka. Jeżeli chodzi o odpalanie na benzynie to szukałbym problemu albo w zasilaniu paliwem albo z zapłonem. 1. Czy nie zapowietrza się układ zasilania paliwem albo ma za niskie ciśnienie musisz sprawdzić ciśnienie. Najlepiej zanim zgasisz auto przełącz na benzynę zgaś auto i zobacz jak odpala zimny dla wszelkiego możesz jeszcze przed odpaleniem przekręcić 3 razy kluczyk żeby pompka przegoniła trochę paliwa. Może też być winny często terkoczący zaworek zwrotny paliwa. 2. Trzeba sprawdzić zapłon, świece, kable - może czujnik położenia wałku itp itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antikos Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 no ale jak były regulowane zawory około 30 tyś temu, to znaczy że powienieneś jest już sprawdzić, czas od regulacji do regulacji to coś koło 25 - 30 tyś km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soupie2 Opublikowano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 (edytowane) Dzięki za rady, jutro spróbuje odpalić na wyłączonej instalacji gazowej, na samej benzynie....zobaczymy jaki będzie efekt(samochód wyłączyłem na benzynie). Co do regulacji zaworów to się zastanawiam jaki jest efekt rozregulowania, samochód trzyma obroty, nie trzęsie na luzie ogólnie jest ok, więc skąd podstawy do regulacji?? Czy nie odpalania za pierwszym razem może być tym spowodowany?? Bzikus7 jak mam sprawdzić ciśnienie w układzie paliwowym?? Jest to chyba nie wykonalne. Antikos skąd masz informację ,że regulację zaworów trzeba robić co 25- 30 tys km?? Edytowane 12 Lutego 2014 przez soupie2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antikos Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Tak mi zasze powtarzano ze subaru na gazie co 25 30 tys km kontrola zaworów, kontrola nie mylić z regulacja, bo moze nie będzie trzeba, sprawdź tez czujnik temp moze zwyczajnie zimno mu i dlatego tak sie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Wpinasz manometr i sprawdzasz. Podjedz do jakiegoś zakładu gdzie zajmują się regeneracja wtryskiwaczy itp powinni mieć. Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof0430 Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Może wtryski przepuszczają LPG co może powodować problemy z porannym rozruchem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soupie2 Opublikowano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Witam, mam nowe informację, dziś rano odpaliłem samochód na wyłączonej instalacji gazowej(wczoraj wyłączałem na benzynie) bez żadnego problemu za pierwszym razem. Czyli co?? Coś nie tak z instalacją gazową?? Przecież ona powinna nawet jak jest włączona odpalać na benzynie a później się przełączać na gaz.... Macie jakieś sugestie?? Krzysztof0430 tydzień temu byłem u gazownika , który sprawdzał szczelność instalacji i było ok:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 To masz dwie opcje. Albo gdzieś zapowietrza ci układ paliwowy przy jeździe na LPG albo LPG przepuszcza w kolektor. Przy LPG masz też dwie opcje albo przepuszcza parownik przez podciśnienie albo wtryskiwacze. Rozumiem że instalacja jest IV generacji jeżeli tak to podłączasz kompa i sprawdzasz jakie masz ciśnienie w układzie po zgaszeniu auta (jak zgasiłeś auto to włączasz zapłon łączysz się z kompem instalacji i sprawdzasz jakie masz ciśnienie w układzie) i rano robisz dokładnie to samo bez odpalania powinno być jak najbardziej zbliżone do tego wieczorem. Druga opcja to problem z układem noPb a tutaj problemów może myć masa i niech może bardziej doświadczeniu użytkownicy się wypowiedzą. Ja jak wyciągałem silnik to przy zdjęciu przewodów zasilających benzynę wyleciało sporo powietrza wraz z paliwem co na logikę nie powinno mieć miejsca bo co robi powietrze w układzie paliwowym, powinno być samo paliwo tak mi się wydaje. Teraz po złożeniu wszystkiego nie sprawdzałem ale nie miałem problemu z odpalaniem wcześniej jak i teraz. Dlatego nie za bardzo mogę Ci pomóc w tej kwestii jeszcze głupot naopowiadam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IVAN Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 jeszcze może być przyczyna taka że komp gazu przestawia mieszankę paliwa w komputerze benzyny , bynajmniej nagminne to jest w oplach zafira co 3-4 miesiące trzeba resetować mapy bo komputer benzyny ma auto adaptacje odczytów i sam koryguje dawkę benzyny a przy lpg ta dawka jest zwiększana bo komputer lpg przekłamuje odczyty na pb . Odłącz akumulator na 10 min i powciskaj z 5 razy pedał hamulca by całkowicie zdjąć potencjał i zresetować komputer pb i zobacz jeszcze raz normalnie gasząc auto na gazie a następnego dnia odpal i powiedz czy pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soupie2 Opublikowano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Hej, byłem dziś u gazownika..... podejrzenie pada na reduktor lub listwę wtryskową, powodem nie odpalania z rana jest "zalewanie" silnika gazem przez co mieszanka jest zbyt bogata i nie może odpalić. Odłączyłem dziś na noc przewód od reduktor, jeśli rano go podłącze i nadal nie będzie mógł odpalić to znaczy,że nie trzymają wtryski:( a jak się okaże ,że odpali bez problemu to znaczy,że reduktor przy niskich temperaturach przepuszcza gaz do silnika. Najlepsze jest to,że przed kupnem były wymieniane wtryski na nowe :/ Reduktor: Zavoli Listwa wtryskowa : Magic Jett Pozdrawiam Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Magic jett to smabitutkie wtryski i listwy. Poszukał bym czegoś lepszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soupie2 Opublikowano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 czy możesz coś zaproponować?? zna ktoś dobre wtryski?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 (edytowane) Hej, byłem dziś u gazownika..... podejrzenie pada na reduktor lub listwę wtryskową, powodem nie odpalania z rana jest "zalewanie" silnika gazem przez co mieszanka jest zbyt bogata i nie może odpalić. Odłączyłem dziś na noc przewód od reduktor, jeśli rano go podłącze i nadal nie będzie mógł odpalić to znaczy,że nie trzymają wtryski:( a jak się okaże ,że odpali bez problemu to znaczy,że reduktor przy niskich temperaturach przepuszcza gaz do silnika. Najlepsze jest to,że przed kupnem były wymieniane wtryski na nowe :/ Reduktor: Zavoli Listwa wtryskowa : Magic Jett Pozdrawiam Wojtek Mam nadzieję że odłączając przewód od reduktora jakoś go zaślepiłeś. Żeby nie było że wszystko wyleci nawet jak wtryski przepuszczają chociaż jeżeli wkrętkę do podciśnienia reduktora masz na górze kolektora to LPG jest cięższe od powietrza i nie powinno wylecieć. EDIT: Jeżeli chodzi o wtryski to ja mogę polecić hana lub barracuda Edytowane 14 Lutego 2014 przez bzikus7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soupie2 Opublikowano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 po wczorajszym eksperymencie dziś samochód odpalił za pierwszym razem, trochę kręcił ale odpalił, więc chyba reduktor nie trzyma, jeszcze sprawdzę jutro czy będzie tak samo. Możecie polecić mi jakiś reduktor bo chyba czeka mnie wymiana??Czy Zavoli jest dobry?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 REDUKTOR ZAVOLI ZETA N DO 150KM lub do większych mocy i tak jak bzikus7 pisał hanah lub baracudy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się