Skocz do zawartości

Stuki przy ruszaniu i hamowaniu - OBK 2.5 AUT


l.k.3

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Niestety przygodę z nowymi postami na forum muszę zacząć od problemu technicznego.

 

Nabyłem nie tak dawno OBK z 2005 roku, w automacie w wersji US.

Problem zaczął się od sporadycznych, pojedynczych stuków przy ruszaniu, głównie przy skręconych kołach. Potem zaczęło pukać, strzelać przy wyprostowanych kołach, aktualnie strzela również przy hamowaniu. A także czasami przy zmianie z 1 na 2 bieg (nagłe obciążenie). Nic nie tłucze na wybojach. Pogarsza się przy skręconych kołach na małej prędkości. Dźwięki przy ruszaniu i hamowaniu są identyczne i dochodzą podobno z okolicy skrzyni biegów. Dźwięki są dosyć tępe, takie jakby metal tarł o siebie i przeskakiwał, bardziej "chrupanie" niż uderzenie.

 

Skrzynia wydaje się pracować OK, płynnie zmienia biegi.

 

Została wymieniona poduszka skrzyni biegów, problem się nie rozwiązał. Wymieniłem też gumy stabilizatora, koła są dokręcone, luzów na kołach nie ma.

 

Dodam tylko, że przy hamowaniu na dużych szybkościach (tylko wyłącznie na dużych, tj autostradowych) kierownica się trzęsie, pomimo tego, że tarcze hamulcowe podobno są proste.

 

Jakie macie sugestie dot. źródła usterki, tak żeby było wiadomo, gdzie szukać? Aktualnie problem stanął na właściwej diagnostyce.

 

 

Z góry dzięki za pomoc.

ps. jestem z Trójmiasta, gdyby to coś wnosiło:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak mam narazie puka tylko przy ruszaniu i to z kołami skręconymi w lewo i też szarpie mi kierownicą przy chamowaniu ale tylko na skręconych kołach np w zakrętach jeszcze nie doszedłem do tego co to jest tarcze klocki mam nowe i dalej to samo mechanik mówi że może to być przegub wewntrzny od skrzyni biegów że to on może się zacinać ale wątpię w to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mam imprezę, ale objawy miałem te same.

Chrupanie przy ruszaniu, bardziej wyczuwalne przy skręconych kołach.

Wymieniłem oba przeguby zewnętrzne (kiedyś miałem pęknięta osłonę i także została wymieniona, lecz przegub nazbierał piachu i pyłu co go bardziej zużyło).

 

Co do wibracji na kierownicy przy hamowaniu, to na początku warto ściągnąć tarcze i oczyścić do "żywego" styk tarcza-piasta,

Śruby kół przykręcić kluczem dynamometrycznym z momentem 78-95Nm.

Był wątek na forum (tu lub na kresce), w którym taki zabieg pomógł....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że przy hamowaniu na dużych szybkościach (tylko wyłącznie na dużych, tj autostradowych) kierownica się trzęsie, pomimo tego, że tarcze hamulcowe podobno są proste.

Jeśli faktycznie tarcze proste i brak na nich bicia,sprawdziłbym dokładnie piasty i łożyska kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie gumy w stabilizatora wymieniales? W sensie czy na oryginały? Ja miałem takie objawy w tribece po założeniu zamienników z poliuretanu. Musiałem wrócić do oryginałów. Stuki były przy każdym ruszaniu i hamowaniu.

 

Wysyłane z mojego Q5 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę przeguby w pierwszej kolejności, wydaje się pasować najlepiej.

Dźwięk dochodzi z pod podłogi, z okolic miejsca na nogi pasażera/kierowcy. Nie zauważyłem, żeby kierownica szarpała mocniej przy skręcaniu, powodem może być to, że przy autostradowych szybkościach się tak gwałtownie nie skręca, a tylko wtedy czuć te wibracje. Tu akurat stawiałbym faktycznie, że tarcze źle sprawdzone, może być faktycznie tak, że na części tarczy jest ok, a na reszcie dupa i te usterki są rozłączne.

 

Gumy wymienione na oryginały, przed wymianą też pukało, więc odpada raczej.

 

Dzięki za wsparcie.

 

 

ps. Ile za taką przyjemność Was policzyli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ps. Ile za taką przyjemność Was policzyli?

 

Co do przegubów, to podmieniałem z pomocą kolegi podczas wymiany amortyzatorów z przodu, około 30min / strona

U mnie było lekkie bicie z racji tragicznego stanu zacisku oraz źle dopasowanego klocka, więc dałem tarcze do przetoczenia, 30zł / 2 szt.

W każdym zakładzie ślusarskim powinni to bez problemu wykonać :).

 

W moich okolicach za wymianę przegubu mechanicy liczą sobie od 70-100zł.

 

Jeśli posiadasz podstawowe narzędzia, trochę mechanicznej smykałki, klucz dynamometryczny, ściągacz do sworzni to moim zdaniem warto wziąć się za wymianę samemu;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak mam narazie puka tylko przy ruszaniu i to z kołami skręconymi w lewo (...) jeszcze nie doszedłem do tego co to jest (...) mechanik mówi że może to być przegub wewntrzny od skrzyni biegów

 

przy takich objawach to raczej zewnętrzny.

dla testu możesz wymienić przeguby stronami i wtedy powinno pukać przy ruszaniu w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...