Tomasz Wasilewski Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 (edytowane) Witam , zwracam się do Was z pytaniem czy ktoś z Was spotkał się z podobną sytuacją do tej która mi się dziś przydarzyła bądź potrafi ją zdiagnozować. Jestem posiadaczem Forestera 2,0 manualna skrzynia biegów, 158 KM, 2005 LIFT. Przebieg 140 tys . Jeżdżę nim od dwóch lat i poza typowymi naprawami eksploatacyjnymi nic z autem się nie działo aż do dziś. Otóż dziś przy próbie uruchomienia samochodu zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Mianowicie po uruchomieniu auta na luzie ale z wciśniętym sprzęgłem auto pięknie zapala, problemy zaczynają się gdy poszczam sprzęgło ( nadal na luzie ) auto jakby chciało ruszyć, właściwie rusza do przodu ale po chwili gaśnie jakby brakowało mu mocy lub bieg był za wysoki ( przypominam że skrzynia biegów wykazuje że auto jest na luzie ) Przy próbie uruchomienia auta na luzie ale bez wciśniętego sprzęgła auto próbuje ruszyć do po czym gaśnie. Objaw jest jest podobny do tego jakbyśmy próbowali uruchomić samochód stojący na biegu bez wciskania sprzęgła. Przy próbie ruszenia z pierwszego biegu ta sama sytuacja auto rusza i za chwilę gaśnie. Wcześniej samochód nie wykazywał jakichkolwiek problemów pracy skrzyni biegów czy sprzęgła . Jak sądzicie czego dotyczy problem. Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii nim udam się do serwisu. Przy okazji pytanie o serwis , kogo polecacie w warszawie bądź niedalekiej okolicy. Z góry dziękuję za pomoc . Edytowane 10 Października 2013 przez Tomasz Tomaszewski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hal Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 A jak zmieniasz biegi na sucho słyszysz pracę skrzyni? Może coś na styku wajcha zmiany biegów a skrzynia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orlen Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 a pamietasz czy zostawiałeś go na biegu na postój/noc ? z opisu to wygląda ze nie wyrzuca Ci biegu, wiec laweta i do warsztatu. Jaka część W-wy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basmanek Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 a reduktor nie zapodział sie gdzieś pomiędzy skrajnymi położeniami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Wasilewski Opublikowano 11 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 (edytowane) Na sucho skrzynia pracuje wchodzi pierwszy drugi bieg trójka i czwórka "płytko" piątka i wsteczny ok. Auto zawsze zostawiam na biegu bez zaciągania ręcznego. Kilka godzin przed awarią jeździłem FORKIEM i nic zupełnie się nie działo. Dzwoniłem do Adamskiego z Łomianek twierdzi że to prawdopodobnie sprzęgło albo wiskoza,ale mówił o tym bez przekonania bo przez telefon ciężko postawić diagnozę sam nie wiem co o tym myśleć. Mieszkam w Łomiankach więc mam tu DAWOJA i Adamskiego. DAWOJ odpada bo miałem już z nimi przygodę ( drodzy i niekompetentni ) zaś co do Adamskiego mam mieszane odczucia. Słyszałem o jakimś serwisie w okolicach (XXX) coś Wam wiadomo ? POMOCY !!! Edytowane 19 Października 2013 przez tzd : na forum SIP polecamy ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 Reduktor, jak Basmanek wspomniał, jest we właściwym położeniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Wasilewski Opublikowano 11 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 (edytowane) sprawdzałem również "wajchę" reduktora wielokrotnie ją przełączając HI-LO , bez efektu niestety ... Serwis (XXX) , ktoś zna to miejsce ? Edytowane 19 Października 2013 przez tzd : na forum SIP polecamy ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hefty Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 (edytowane) Tomasz... PW W Dawoju są skrupulatni, ale równie skrupulatnie sobie potem liczą. Bardziej bym Adamskiego polecił jeśli już w ASO ma być. Łatwiej idzie się z nimi dogadać . Serwis (XXX) O nieASO nie piszemy - forum importera. Edytowane 19 Października 2013 przez tzd : na forum SIP polecamy ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Wasilewski Opublikowano 11 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 Mam duże zastrzeżenia co do skrupulatności serwisu DAWOJ no chyba że się źle zrozumieliśmy i chodzi o skrupulatne liczenie pieniędzy bo to jak nikt mają opanowane do perfekcji Wracając do samej usterki , najlepsze jest to że auto stojąc na luzie przy wyłączonym silniku można przepchnąć i nic go nie blokuje, zaś po włączeniu silnika auto robi z luzu skok do przodu ... po czym gaśnie silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebxyz Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 (edytowane) sprawdzałem również "wajchę" reduktora wielokrotnie ją przełączając HI-LO , bez efektu niestety ... Serwis (XXXX) , ktoś zna to miejsce ? Poszło PW sebxyz Edytowane 19 Października 2013 przez tzd : na forum SIP polecamy ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 UWAGA: na forum SIP polecamy ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi