Skocz do zawartości

Awaria skrzyni biegów FORESTER 2005 ? Prośba o pomoc.


Tomasz Wasilewski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , zwracam się do Was z pytaniem czy ktoś z Was spotkał się z podobną sytuacją do tej która mi się dziś przydarzyła bądź potrafi ją zdiagnozować. Jestem posiadaczem Forestera 2,0 manualna skrzynia biegów, 158 KM, 2005 LIFT. Przebieg 140 tys . Jeżdżę nim od dwóch lat i poza typowymi naprawami eksploatacyjnymi nic z autem się nie działo aż do dziś. Otóż dziś przy próbie uruchomienia samochodu zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Mianowicie po uruchomieniu auta na luzie ale z wciśniętym sprzęgłem auto pięknie zapala, problemy zaczynają się gdy poszczam sprzęgło ( nadal na luzie ) auto jakby chciało ruszyć, właściwie rusza do przodu ale po chwili gaśnie jakby brakowało mu mocy lub bieg był za wysoki ( przypominam że skrzynia biegów wykazuje że auto jest na luzie ) Przy próbie uruchomienia auta na luzie ale bez wciśniętego sprzęgła auto próbuje ruszyć do po czym gaśnie. Objaw jest jest podobny do tego jakbyśmy próbowali uruchomić samochód stojący na biegu bez wciskania sprzęgła. Przy próbie ruszenia z pierwszego biegu ta sama sytuacja auto rusza i za chwilę gaśnie. Wcześniej samochód nie wykazywał jakichkolwiek problemów pracy skrzyni biegów czy sprzęgła . Jak sądzicie czego dotyczy problem. Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii nim udam się do serwisu. Przy okazji pytanie o serwis , kogo polecacie w warszawie bądź niedalekiej okolicy. Z góry dziękuję za pomoc .

Edytowane przez Tomasz Tomaszewski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sucho skrzynia pracuje wchodzi pierwszy drugi bieg trójka i czwórka "płytko" piątka i wsteczny ok. Auto zawsze zostawiam na biegu bez zaciągania ręcznego. Kilka godzin przed awarią jeździłem FORKIEM i nic zupełnie się nie działo. Dzwoniłem do Adamskiego z Łomianek twierdzi że to prawdopodobnie sprzęgło albo wiskoza,ale mówił o tym bez przekonania bo przez telefon ciężko postawić diagnozę :) sam nie wiem co o tym myśleć. Mieszkam w Łomiankach więc mam tu DAWOJA i Adamskiego. DAWOJ odpada bo miałem już z nimi przygodę ( drodzy i niekompetentni ) zaś co do Adamskiego mam mieszane odczucia. Słyszałem o jakimś serwisie w okolicach (XXX) coś Wam wiadomo ? POMOCY !!!

Edytowane przez tzd
: na forum SIP polecamy ASO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz... :icon_arrow: PW

 

W Dawoju są skrupulatni, ale równie skrupulatnie sobie potem liczą. Bardziej bym Adamskiego polecił jeśli już w ASO ma być. Łatwiej idzie się z nimi dogadać :) .

 

 

Serwis (XXX)

 

O nieASO nie piszemy - forum importera.

Edytowane przez tzd
: na forum SIP polecamy ASO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam duże zastrzeżenia co do skrupulatności serwisu DAWOJ no chyba że się źle zrozumieliśmy i chodzi o skrupulatne liczenie pieniędzy bo to jak nikt mają opanowane do perfekcji :)

 

Wracając do samej usterki , najlepsze jest to że auto stojąc na luzie przy wyłączonym silniku można przepchnąć i nic go nie blokuje, zaś po włączeniu silnika auto robi z luzu skok do przodu ... po czym gaśnie silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem również "wajchę" reduktora wielokrotnie ją przełączając HI-LO , bez efektu niestety ... :(

 

Serwis (XXXX) , ktoś zna to miejsce ?

Poszło PW

sebxyz

Edytowane przez tzd
: na forum SIP polecamy ASO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...