Skocz do zawartości

Czy możliwe jest przegrzanie automatu??


sowczan

Rekomendowane odpowiedzi

ESTATE WAGON
A taki... Mnie się właśnie podobał park ave - podobny do caprice/Impala - a najbardziej to... nawet teraz chętnie bym łyknął tego chevy caprice z 3M-owską tapicerką. :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Ma ktoś schemat podłączenia chłodzenia AT do chłodnicy wody ?

W swoim OBK zmienilem w końcu chłodnice wody w której jest chłodzenie AT, tylko teraz nie wiem czy podpina się ją do obiegu który idzie do filtra, czy ze skrzyni wychodzą osobne węże do chłodnicy. Jeśli to ten sam obieg co do filtra, to mam się wpiac na zasilaniu czy na powrocie z filtra ?

Sprawa dość pilna, bo będę to robił dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak a propos aut zza oceanu - znajomy zakupił camry właśnie z US. Zadowolony był z auta bardzo...przez 2 dni. Później 200 km autostrady przejechał z prędkością ok 200 km/h i zakończyło to żywot automatu. Wraz z drugą skrzynią do auta wjechała chłodnica której nie było w standardzie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak a propos aut zza oceanu - znajomy zakupił camry właśnie z US. Zadowolony był z auta bardzo...przez 2 dni. Później 200 km autostrady przejechał z prędkością ok 200 km/h i zakończyło to żywot automatu. Wraz z drugą skrzynią do auta wjechała chłodnica której nie było w standardzie.

 

Ja mam EU i tez cholodnicy AT nie miałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Z tego co wiem to trzeba głównie uważać żeby nie trzymać długo na hamulcu na D stojąc np. w korku. Lepiej wrzucić na luz. Jak jest na D to pompa cały czas pompuje i może się przegrzać jak długo się stoi.

Wręcz przeciwnie :facepalm: , stojąc nie powinno się wrzucać na N.

 

A właściwie dlaczego? Z ciekawości pytam...

 

... bo olej nie krąży pod właściwym ciśnieniem, nie pracuje pompa oleju skrzyni. Pozycja N powinna być wykorzystywana jeśli jest potrzeba przepchnięcia auta, czy holowania. Z tym, że holowanie to raczej na bardzo krótkim dystansie i z prędkością kilku km/h

 

Dlaczego twierdzisz, że nie pracuje? Właśnie, że pracuje bo jest na stałe mechanicznie spięta z konwerterem, który obraca się razem z silnikiem. Już wsadzając konwerter do skrzyni dopuki się nie "zatrzaśnie" z pompą to znaczy, że nie jest na swoim miejscu (określa to odległóść konwertera od obudowy skrzyni). Olej krąży na "N" tam gdzie powiniem czyli konwerter, pompa, miska olejowa, kaseta sterująca ale tylko tam gdzie pozwalają mu elektrozawory wysterowane na "N". Nie ma zapiętego biegu, auto stoi, większość elementów się nie kręci. Dopiero jak wrzucimy na "R" lub "D" to są gotowe do pracy co czuć po aucie. 

Ponadto dynamiczna wymiana oleju to nic innego jak zassanie nowego aft`u z miski i wypchnięcie za jego pomocą starego oleju przez całą skrzynię, pompę i konwerter (oczywiście trzeba pilnować i uzupełniać poziom w trakcie) do chłodnicy atf`u gdzie można rozpiąć węże i zlać stary atf. Dynamiczną wymianę robi się w pozycji "N" czy tam "P". Pracująca pompa bardzo szybko "osuszy" wtedy skrzynię.

Edytowane przez Paweł951
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...