skrzypekQ4 Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Potrzebuje opinie osob, ktore robily taka modyfikacje w swoim aucie. Dodam, ze zamontowalem juz taki zestaw u siebie, przy okazji wymiany dyfra, ktory zaczal wykazywac oznaki "zmeczenia" objawiajace sie stukami przy zmianie biegow. Niestety po tej wymianie cos mi nie pasi... znaczy sie, nie bardzo wiem co sie dzieje? podczas przyspieszania wszystko jest OK, ale po odjeciu gazu i hamowaniu silnikiem, cos wpada w jakies wibracje niemilosierne, wydajac przy tym przerazajace dzwieki, jakby sie mialo zaraz rozleciec. Chcialbym sie dowiedziec, czy ktos z Was po zmianie gumowych poduszek na poliuretany, zauwazyl jakies anomalie w odglosach za napedow, docierajacych do kabiny? Zastanawiam sie, czy to jest taki urok poliuretanow, czy moze walniety/wyjacy jest kolejny dyfer, ktory zalozylem, w sumie to juz trzeci lacznie z moim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 potwierdzm Twoje odczucia. Z tym że ja wziałem od qbutka poli mniejwiecej twardości nowych gum fabrycznych ,więc nie ma tak strasznie. U mnie wymiana na poliuretan uwydatniła ten głuche walniecie przy energicznym ruszaniu, ale już słyszałem że w rwd i awd to jest urok pewnego przebiegu .... u mnie prawdopodobnie jest to luz wałka atakującego w dyfrze, zresztą miałem kiedys o tym watek w technicznym. Ignoruje to jak pozostałe 80% ludzi. Wiem że Max chciał podmienić dyfer żeby sie upenić ,ale nie pytałem już ze 2 miesiące. Jeżeli masz twarde poliuretany to po prostu całe drgania ida na bude. Ciężko Ci bedzie zlokalizować co tak trzeszczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
t_sebek Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Dokładnie sie zgadzam z przedmówcą Mój brat zalożył TYLKO podkładki pod sanki tylnego dyfra ( te przednie po bokach) na zwykłych gumowych tulejach. Fakt że wszystko sztywniejsze ( o wiele w porównaniu do mojego bez tych talerzyków) ale rezonans jest, zwlaszcza jak sie jedzie za niskimi obrotami. Niestety jak jest twardo to gdzieś to musi być odczuwalne.... Dlatego sam się zastanawiam czy założyć Powerflexy ( które stoją grzecznie w pudełku) bo wygoda podróżowania będzie już znikoma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarolekkk Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Wymieniałem gumy tylnej belki jak i dyfra na poliuretany (sh90). Robiono mi je w deuter Olkusz. Na szczęście nie słyszę żadnego dzwonienia ani innych dźwięków. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grafffik Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Mam u siebie kpl czerwonego pouliretanu w calym zawieszeniu i nie mam takich problemow. Moja sugestia to sprawdz mocowanie dyfra, 2 wzdlużne sruby, tamtejsze gumy lubią sie rwać oraz 8 srub przy laczeniu z walem 4 pionowe, laczone wzdluznie parami oraz 4 poziome. ____ wysłano z Nokia 5110 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Może też być podpora wału ,ale ona własnie daje ww. dupnięcie przy strzelaniu ze sprzegła, więc raczej Cie skrzypek nie interesuje jeżeli po wymianie gum na poli to jest to najprostsze wytłumacznie. Jeżeli wymieniałeś dyfer i przy okazji dałes poli to mozesz kombinowac nad walnietym dyfrem Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrzypekQ4 Posted July 29, 2013 Author Share Posted July 29, 2013 grafffik, jak napisalem w pierwszym poscie, wymienione mam poduszki boczne(te przy belce) i tylne, na ktorych most przykrecony jest do sanek. wiec wszystkie gumy sa zamienione na poliuretan. Matiz, zauwazylem tez to metaliczne "dupniecie", przy kopnieciu sprzegla podszas jazdy. podpora wydaje sie byc cala, ale zobaczymy jeszcze jak sie wal zdejmi. czekam na kolejny dyfer, w tym czasie pokombinuje jeszcze cos z tymi co mam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 No ja wlasnie jestem po zmianie gumek na poli (poza sankami tylnymi) wszystko jest zolto-czerwone. No i teraz mam zagwozdke... cos mi z tylu zaczelo chrobotac :-( slychac to przy 'schodzeniu' z obrotow; czyli np na 3ce mocniejsze depniecie w gaz a potem odpuszczenie i wtedy zaczyna sie symfonia dzwiekow (chrobot polaczony czasem ze stuknieciem). Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrzypekQ4 Posted August 15, 2013 Author Share Posted August 15, 2013 czyli masz dokladnie to co umnie. ja sie jeszcze z tym nie uporalem niestety dopiero od poniedzialku zaczynam ponownie ta nierowna walke... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubasti Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 co sie dzieje z tymi dyframi ????czy mocowaniami ze tak strzela ma ktos na to jakis kontretny sposób???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Ja juz wiem co mi chrobocze. Glowny walek skrzyni polecial. Jestem przeszczesliwy.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrzypekQ4 Posted August 19, 2013 Author Share Posted August 19, 2013 Ja juz wiem co mi chrobocze. Glowny walek skrzyni polecial. Jestem przeszczesliwy.... jak to zdiagnozowales/sprawdziles? pytam, bo ja swojego auta nie moglem dzisiaj odstawic jeszcze do warsztatu. musze czekac na likwidatora szkod, bo malo roztropna pani, nie zmiecila sie na parkingu i obtarla mi zderzaczek i furteczke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Podjechalem do znajomego mechanika. Przejechal sie ze mna. Potem wstawil auto na podnosnik, stetoskopem przesluchal i wyszlo szydlo z worka.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubasti Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Podjechalem do znajomego mechanika. Przejechal sie ze mna. Potem wstawil auto na podnosnik, stetoskopem przesluchal i wyszlo szydlo z worka.... ale juz zrobione czy dopiero diagnoza???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrzypekQ4 Posted August 19, 2013 Author Share Posted August 19, 2013 Podjechalem do znajomego mechanika. Przejechal sie ze mna. Potem wstawil auto na podnosnik, stetoskopem przesluchal i wyszlo szydlo z worka.... daj znac jak juz rozbierzecie te napedy/skrzynie, etc... i potwierdz ostatecznie czy diagnoza Twojego mechanika sie potwierdzila, czy jednak cos innego wylo/walilo/stukalo...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Podjechalem do znajomego mechanika. Przejechal sie ze mna. Potem wstawil auto na podnosnik, stetoskopem przesluchal i wyszlo szydlo z worka.... ale juz zrobione czy dopiero diagnoza???? Diagnoza. A co do roboty to na 100% wjedzie 6 MT z STi Podjechalem do znajomego mechanika. Przejechal sie ze mna. Potem wstawil auto na podnosnik, stetoskopem przesluchal i wyszlo szydlo z worka.... daj znac jak juz rozbierzecie te napedy/skrzynie, etc... i potwierdz ostatecznie czy diagnoza Twojego mechanika sie potwierdzila, czy jednak cos innego wylo/walilo/stukalo...? Niczego rozbierac nie bede bo to bez sensu i szkoda czasu. Pojade jeszcze na jedna weryfikacje (tam gdzie beda mi zmieniali napedy) i jesli sie potwierdzi to wrzucam 6MT z STi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrzypekQ4 Posted August 19, 2013 Author Share Posted August 19, 2013 to daj znac co tam wyszlo po tej kolejnej weryfikacji, bom ciekaw bardzo. ja niestety napedow nie moge teraz zmieniac, bo srodkow brak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Potwierdziło się że wałek sprzęgłowy jest wywalony. Do tego doszło to, że wał nie jest w osi, co powodować mogło ten chrobot. I to bym proponował Tobie sprawdzić, tzn okolice dyfra i wału. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubasti Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Panowie ja dzisiaj pojeździłem z mechanikiem w bagażniku powaga po dołakach wyszło jeszcze ze blacha która odizolowuje dyfer od zbiornika paliwa tez wali w dyfer sprawdzcie sobie bo tez niezle stuka???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 u mnie sie nosi po budzie więc u mnie raczje odpada.Pozatym chyba macałem tam ręką jak wkładałem poli Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubasti Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 nieraz nakłada sie pare stuków na siebie wiec warto zwracac uwage na wszystkie aspekty,,,,, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Wiec zeby nie siac defektyzmu... slyszalny chrobot jest to nic innego jak drgania przenoszone z napedow na bude. Winne temu bylo wpakowanie poli w tylnia belke i mocowanie dyfra :-) W sumie jest fajnje, bo auto sztywne, ale obarczone wiekszym hurgotem w srodku :-P Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrzypekQ4 Posted September 24, 2013 Author Share Posted September 24, 2013 no i to jest wlasnie porazka do normalnej jazdy. moja wanna od 3 tyg. stoi w garazu nie ruszana, bo zniesc tego nie moge. czekam wlasnie na przyplyw checi i gotowki, zamawiam normalne(gumowo/satlowe) tuleje i dopiero zaczne tym jezdzic. na tych strong-flexach sie nie da Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzudok Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Tez miałem ochote zakładac poliuretan ale na moje szczescie wybił mi je z głowy Carfit do codziennej jazdy nie ma sensu........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jathek Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Ja mam komplet na przod i jakiegos wzmozonego chrobotu nie doswiadczylem Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now