Skocz do zawartości

Legacy 2006 2.0 165 KM regulacja zaworów wymiania dwumasy


bzikus7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przy okazji wymiany koła dwumasowego na jednomasowe mam sie zamiar zabrać za zawory w związku z tym silnik wychodzi z auta i chciałem sie dopytać o części czy o niczym nie zapomniałem.

 

Auto: Subaru Legacy MY06 Kombi 2.0R 165KM

 

Zawory:

- uszczelka pokrywy zaworów (komplet razem z uszczelkami świec) - strona lewa i prawa

- symeringi uszczelki wałków rozrządu na obie strony

- szkalanki zaworowe (jeszcze nie wiem jakie wymiary jak z dostępnościa i jaka cena)

Czy coś jeszcze będzie potrzebne?

 

Koła dwumasowego na jednomaswe:

- śruby do koła jednomasowego

- symering uszczelka wału silnika

- symering uszczelka wałka skrzyni biegów jeżeli jest

- nie jestem pewien czy łapa jest do wymiany czy zostanie stara

Podobnie jak przy regulacji zaworów czy coś jeszcze będzie potrzebne lub warto zmienić sprzegło z kołem łożyskiem już mam.

 

Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam. Maciej Szotko.

 

Czy ma ktoś z Was jakiś manual do regulacji zaworów w DOHC?

Jakie powinny być luzy zaworowe?

 

 

 

Wysyłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam to:

In- 0,2 +-0,02

Ex-0,35 +- 0,02

 

Jeśli się mylę to mądrzejszy niech poprawi ;)

 

Ssania pewnie będziesz miał ok. Wydechowe pewnie będą do poprawy.

 

ja na takich wartościach ustawiałem:

 

Intake

0.20 +- 0.04 mm

Exhaust

0.25 +- 0.04 mm

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi wczoraj silnik wyskoczył z auta. Nie było tak źle jak by się wydawało - super że jest jedna duża wtyczka do całej elektryki.

Silnik wymontowaliśmy razem z kolektorem wydechowym bo nie chciałem ryzykować urwanych szpilek + dodatkowo uszczelki. Dziś sprawdzę luzy i zobaczymy co się stało po 130 kkm z czego 50 kkm na LPG.

Jedno mogę powiedzieć na pewno dwumas jest w opłakanym stanie ma około 4-5 cm luzu tragedia dobrze że teraz pójdzie jednomasa dodatkowo do wymiany idzie uszczelnienie wału od strony skrzyni dobrze że od razu zamówiłem bo stare zaczyna puszczać.

Dodatkowo trzeba zmienić łapę sprzęgła bo inne jest mocowanie łożyska, stare jest już mocno wyrobione i sporo niższe od nowego.

Niżej kilka fotek:

f78m.th.jpg

ipzf.th.jpg

rzqh.th.jpg

1aj6.th.jpg

8vbm.th.jpg

zlbl.th.jpg

crce.th.jpg

d1be.th.jpg

f3m4.th.jpg

Edytowane przez bzikus7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czego założyłeś sprzęgło i łape?

Z allegro było napisane że Forester 02 - 05 a na łapie było mazakiem impreza chyba 2007.

 

A co do regulacji zaworów to mam bardzo złe wieści wszystkie zawory powpadały i to mocno więc po konsultacjach z bardzo pomocnym Panem z Kornecki Auto Sport padła decyzja że głowice jadą na Krasnobrodzką do W-wy czekam teraz na telefon z wyrokiem.

Edytowane przez bzikus7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przy okazji wymiany koła dwumasowego na jednomasowe mam sie zamiar zabrać za zawory w związku z tym silnik wychodzi z auta i chciałem sie dopytać o części czy o niczym nie zapomniałem. Auto: Subaru Legacy MY06 Kombi 2.0R 165KM

 

czy były objawy że podjąłeś się takiej operacji?Czy to było takie przy okazji naprawy sprzegła

Edytowane przez Dawid1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy były objawy że podjąłeś się takiej operacji?Czy to było takie przy okazji naprawy sprzegła

No właśnie co najdziwniejsze auto chodziło jak złoto. Żadnych objawów typowych dla złych luzów (typowych wg informacji na forum) nie gasło, nie szarpało pracowało równo zapalał na ciepłym na dotyk. Jeżeli chodzi o decyzje o zajrzeniu do zaworów to pomyślałem że muszę już pozbyć się dwumasy bo było głośno a po dłuższej jeździe w korkach szarpał itp itd to zamiast zdejmować skrzynie wyjmę silnik nie wiem czy nie było łatwiej niż wyszarpywać skrzynie.

 

Mam jeszcze kilka pytań może podpowiecie.

1. Jak przygotować blok na nowe głowice (czytałem o papierze wpodnym żeby usunąć zabrudzenia ale nie bardzo podoba mi sie ten pomysł ponoć jest jeszcze jakiś środek do usuwania pozostałości po uszczelkach itp na bloku)

2. Na tłokach i na cylindrach przy samym końcu mam niewielki nagar jak sie go pozbyć gdzieś za wielką wodą gość opisywał swoje przygody z silnikiem subaru i umył cylindry i osadzone w nich tłoki myjką trochę to drastyczne. Nagar jest niewielki wg znawcy nawet nie można nazwać tego nagarem ale trochę mnie to irytuje zostawienie tego jak jest.

3. Co z tymi luzami są 2 wersjie ma ktoś dostęp do danych pod ten konkretny silnik żeby sprawdzić jak ma być?

 

Z góry dzięki za informacje.

 

Wysyłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Od czego założyłeś sprzęgło i łape?

Z allegro było napisane że Forester 02 - 05 a na łapie było mazakiem impreza chyba 2007.

 

A co do regulacji zaworów to mam bardzo złe wieści wszystkie zawory powpadały i to mocno więc po konsultacjach z bardzo pomocnym Panem z Kornecki Auto Sport padła decyzja że głowice jadą na Krasnobrodzką do W-wy czekam teraz na telefon z wyrokiem.

 

Jaki wyszedł koszt zrobienia głowic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...