Jump to content

kombinacje silnikowe EJ20 / EJ25 czyli kaabuum i co dalej :)


krzysiekk
 Share

Recommended Posts

Cześć,

 

Jako, że jakiś czas temu panewka nie wytrzymała stylu użytkowania mojej Imprezy trzeba by zbudować coś mocniejszego :)

Jak wiadomo pośpiech, wskazany jest przy łapaniu pcheł, a nie budowie silnika, najpierw musze zebrać trochę informacji, a dopiero się za to wziąć...

 

Dlatego teraz kilka pytań do mądrych forumowych głów.

 

Blok na pewno wjedzie zamknięty lub pół zamknięty. Pytanie tylko czy są jakieś konkretne zalecenia odnośnie typu (EJ20G, EJ 207)?

 

To, że EJ25 ma inną średnicę cylindrów już znalazłem, a czy można na niego założyć głowice z EJ20?

Jakie kombinacje są jeszcze możliwe? Wiem, że można pożenić wał z EJ25 z blokiem EJ20. Co to daje i jaką pojemność uzyskujemy? Czy są jakieś sprawdzone strokery w przypadku zastosowania bloku z 2.0?

 

Na wstępie to chyba wszystko o co chciałem spytać. Jak ktoś ma jakąś większą wiedzę w takich kombinacjach prosze o podzielenie się :)

 

Pzdr

Krzysiekk

Link to comment
Share on other sites

Krzysiek - wpadnij ok 13/14 do Adama na wulkanizację , na Pabianicka przy stacji Statoil - przewaznie siedze tam z cyblem, to pogadamy o strokerach - 2,0 i 2,5...

 

na zywca lepiej , aniżeli wirtualnie

 

dawno Cię nie było...

 

3maj się :)

Link to comment
Share on other sites

ejjj... tez bym sie czegos chciał dowiedziec, bo chodzi mi po głowie blok z ej25 i zastanawiam sie czy czasem nie dołozyc do tego swoich glowic z ej20...

 

nie dam rady byc na Waszym spocie... :/

 

dawac.. pisac! :>

Link to comment
Share on other sites

Krzysiek - wpadnij ok 13/14 do Adama na wulkanizację , na Pabianicka przy stacji Statoil - przewaznie siedze tam z cyblem, to pogadamy o strokerach - 2,0 i 2,5...

 

Carl, Cyb, Krzys ,Sasz - załatwiam miejsce u wulkanizatora w KRK - wpadnijcie tutaj, bedę miał bliżej :lol:

Link to comment
Share on other sites

Carl, Cyb, Krzys ,Sasz - załatwiam miejsce u wulkanizatora w KRK - wpadnijcie tutaj, bedę miał bliżej

Czy aby jest w pobliżu Statoil? :P:biglol:

No i oczywiście najważniejsze pytanie.Czy będzie Heniek?!!! :biglol:

Wszystko można poskładać do kupy,tylko trzeba wiedzieć jaki cel się chce osiągnąć i do czego to ma służyć. ;)

@@krzysiekk ma budę GT wybebeszoną,z napędami od New Age'a,jeździ w KJS-ach.Setup więc nasuwa się oczywisty.Żwawe i szybko dostępne 300-320KM z 440-460Nm,zapewni stroker na EJ207(czy półzamkniętym czy otwartym),tłoki Mahle,głowice z GC8 STi JDM,turbinka na początek seria z GC8 STi,ewentualnie VF35. ;)

Jeśli jeszcze jakieś pytania,to tylko konsultacje osobiste,wieczorem,najlepej w Krynicy albo Białce. :P;):biglol:

Link to comment
Share on other sites

No i oczywiście najważniejsze pytanie.Czy będzie Heniek?!!!

sorka, zajęty ziarnem... ;)

 

Wszystko można poskładać do kupy,tylko trzeba wiedzieć jaki cel się chce osiągnąć i do czego to ma służyć.

chce coś co mi wytrzyma 300+KM, 2 turbiny i temperatury oleju do 130* ... do codziennej dynamicznej jazdy bez upalania typu 1-but, 2-but, hebel i od nowa...

 

ma byc 1 normalnie, 2 normalnie 3 but, 4 but i 5 but... :D

 

a mam pod reka silnik z WRXa 2006 :P

Link to comment
Share on other sites

a mam pod reka silnik z WRXa 2006

To sprzedaj,będzie kasa na konsultacje. :P:biglol:

chce coś co mi wytrzyma 300+KM, 2 turbiny i temperatury oleju do 130*

Masz autko bardzo specyficzne i dość rzadkie,przynajmniej w Polsce.Nie wiem czy ktoś to modził,stroił i z jakim skutkiem.

A czy blok z 2,5 zadziała z twoimi głowicami i turbinami?Czy Ecu to ogarnie bez korekty mapy?To już pytania do fachowców ogarniających grubsze projekty.Ale coś mi się wydaje,że ta drogą nikt nie podążał. ;)

Link to comment
Share on other sites

Masz autko bardzo specyficzne i dość rzadkie,przynajmniej w Polsce.Nie wiem czy ktoś to modził,stroił i z jakim skutkiem.

auto jest wystrojone przez Pleasure Racing Service.

tu sa szczegóły ECU:

http://www.prs.jp/products/other_pems.html

 

tylko tłumaczenie z JPN na ENG sobie ustawta, bo z Polskiego to cuda tłumaczy :D

 

A czy blok z 2,5 zadziała z twoimi głowicami i turbinami?Czy Ecu to ogarnie bez korekty mapy?To już pytania do fachowców ogarniających grubsze projekty.Ale coś mi się wydaje,że ta drogą nikt nie podążał. ;)

 

kusiszzzz... :D

 

To sprzedaj,będzie kasa na konsultacje.

ja go najpierw musze kupic...a musze wyłożyc ok eur 1.3k przebieg chyba cos 36k mil czyli niecałe 60kkm.

Link to comment
Share on other sites

Nim kupisz to się dopytaj czy takie "cuś" zadziała i z jakimi efektami.

Jak się okaże,że nie warta skórka wyprawki,to masz gotówkę na "zieloną wróżkę".Efekty znasz. :P:biglol:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No i oczywiście najważniejsze pytanie.Czy będzie Heniek?!!! :biglol:

Heniek nie może ( ma bardzo ważne zlecenie - łata na gorąco dętki lutlampą dla Wojtka Chuchały).Ale Stasiek -spec od wentyli - o blowoffach będzie wykładał............ :biglol:

 

A drugorzędna sprawa to temat wątku :D : @@saszynski, spytaj carfita, marasa, kocara ,czy cos wiedzą o modach 2 turbin.

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Co prawda jest na forum auto z blokiem 2,5 i głowicami z GT99,ale szczegółów budowy i na jakim kompie,raczej nie ujawniono. ;)

 

@@saszynski pogadałem z Edwinem przy browarku i jeśli dobrze pamiętam,długa rozmowa była. :twisted::mrgreen::facepalm:

Okazuje się,że Subaru to zestaw klocków,praktycznie można bloki i głowice łączyć ze sobą,niemal w dowolnej konfiguracji,bez żadnych przeróbek. ;)

Czyli blok z 2,5 i twoje głowice,nowa mapka i śmigasz. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Panowie odkopuję temat, żeby podziękować i poinformować że w poniedziałek przyjeżdża do mnie (jeśli kurierzy nic nie pomieszają) blok od Carfita. Jutro zdejmuję czapki z obecnej konfiguracji, tak żeby w poniedziałek pojechały do regeneracji. W zależności od potrzeb wjadą jeszcze może mocniejsze sprężynki zaworowe i lżejsze tależyki. Parę patentowych modyfikacji też się pojawi, więc trochę czasu się jeszcze zejdzi, ale mam nadzieję, że do października będzie dotarte!

 

Pzdr

Krzysiekk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...