Jump to content

Jak wyjąć zegary impreza '96 przedlift


dec
 Share

Recommended Posts

Cześć, mam problem, bo chcę wymienić popalone żaróweczki w zegarach i nie wiem jak je wyjąć. Odkręcałem całą tą ramkę przed zegarami, wszystkie śrubki do okoła też. Zegary są już "luźne" ale nie mogę ich wyciągnąć, bo domyślam się, że jakby kable z tyłu zegarów były krótkie i nie dały się już dalej wyciągnąć. Nie chcę niczego urwać dlatego nie szarpałem z całej siły, a jest też mało miejsca żeby włożyć rękę za zegary żeby odpiąć wtyczki (przynajmniej tak było w innych autach). Jakbyście mnie nakierowali co mam zrobić, byłbym wdzięczny ;)

Link to comment
Share on other sites

Zegary składały małe żołte rączki, dlatego nie jest łatwo. Najprawdopodobniej trzyma Cię na lince napędu prędkościomierza - trzeba sięgnąć za licznik i odczepić ją od tyłu, możesz od razu wyczepić wtyczki (mają zatrzaski na środku, które trzeba nacisnąć, by wysunąć wtyczki z gniazd).

Możesz próbować dojść od spodu, nad pedałami ;)

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem jakieś zdjęcie tych zegarów od tyłu, to jest tak że muszę wypiąć to co zaznaczyłem w kółeczka? I co to wgle jest to co zaznaczyłem strzałką?? Też to wypiąć?

post-13226-0-09641200-1368794463_thumb.jpg

Edited by dec
Link to comment
Share on other sites

Znalazłem jakieś zdjęcie tych zegarów od tyłu, to jest tak że muszę wypiąć to co zaznaczyłem w kółeczka? I co to wgle jest to co zaznaczyłem strzałką?? Też to wypiąć?

odpinasz tylko dwie kostki z boku i linke. chyba ze masz automat to srodkową kostke też :P
Link to comment
Share on other sites

Zajrzyj pod maskę i linkę jak dasz rade wsunąć ją trochę przez gródź to zegary same lekko wyjdą i będzie można rękę wsadzić. I uważaj co by nie połamać zatrzasku od linki.

Edited by dodo
Link to comment
Share on other sites

I uważaj co by nie połamać zatrzasku od linki.

A wygląda to mniej więcej tak (to po prawej stronie):

0_0_productGfx_926e7e246065c6f9ed7cb685f009ac90.jpg

Jeśli dobrze pamiętam (demontowałem to tylko raz) trzeba nacisnąć na koniec tej dźwigienki (dalej od zegarów), wtedy zatrzask się wysunie i można ściągnąć linkę.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wielkie za pomoc, dzięki Wam uporałem się już z problemem :) Dla potomnych napiszę, że najpierw wystarczy podważyć sobie zatrzaski wtyczek tych po bokach jakimś scyzorykiem i je zdjąć. Potem, jeśli tak jak u mnie nikt wcześniej nie zdejmował przewodu prędkościomierza, trzeba odkręcić plastik pod kierownicą i włożyć głęboko rękę za zegary. Najlepiej z chusteczką bo całe dziadostwo miałem w smarze... I mocno ciągnąć :D Odłączyć abs i tyle. Żeby włożyć spowrotem też trzeba się napocić, najepiej usunąć stary smar i nałożyć nowy, wtedy wejdzie aż miło. W zasadzie podobne do tego co pisze Qba25 z tym że u mnie nie było żadnej zapinki. Było na zasadzie zatrzasku/rowka na wypustki takie. Już żaróweczki świecą jak trzeba :)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Podłączę się pod temat choć pytanie mam kontrowersyjne :| Impreza MY98 kupiłem ze stanem licznika ~133kkm (i tak nie wierzyłem bo patrzyłem na stan mechaniki i brak rudej na karoserii, a nie "niby przebieg") później dowiedziałem się, że stan faktyczny jest trochę inny i z przodu powinno być 2. Gdzieś czytałem że stan licznika jest zapisany w zegarach czy ma ktoś pojęcie jak to samemu można zmienić na wartość poprawną, ja wiem FreeSSM ?? Najlepiej odpowiedź na PW poproszę żeby nie szerzyć publicznie wiedzy którą można nie odpowiednio wykorzystać. Jeśli pytanie jest nie zgodne z duchem forum niech mod skasuje tego posta.

Edited by Corax
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...