Skocz do zawartości

Deaktywacja świateł dziennych (DLR) w OTB (wer.US)


sowczan

Rekomendowane odpowiedzi

cześć,

Pacjent: OTB 2006, US 2.5l Aut.

zadanie: jak zdezaktywowować moduł DLR i zachować światła drogowe??

temat był już troche wałkowany, ale po przeczytaniu postów, wg mnie dalej nie jest wyjaśniony.

 

 

Jest sporo na zagranicznych forach o tym jak zdezaktywować funkcjonalnoć DLR, ale to sprowadza się do odłaczenia modułu (w mojej wersji światła mijania przygasają nieznacznie).

Poszedłem więc tym tropem i bez problemów znalazłem moduł pod osłoną w okolicach kolumny kierowniczej. Już się ucieszyłem, a tu ERROR: brak świateł drogowych!!!

Czy ktoś ma patent jak to rozwiązać??? może jakiś brosty by-pass, mostek itp ?

Widziałem gdzieś jakieś schematy tego modułu ale mimo mojej (hobbystycznej) wiedzy elektronicznej nie potrafie ich zrozumieć.

 

bardzo proszę o Wasze rady!

pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to spodoba się innym uzytkownikom tego forum, ale zamierzam założyć zestaw HID + osobną centralkę DLR która napędzi światła drogowe lub przeciwmgielne. JAk pewnie wiesz ten cał DLR skutecznie w tym przeszkadza.

Wczoraj wszyskto założyłęm i na końcu wielkie zdziwienie: nie mam długich po odłączeniu centralki. Dziwię sie że żaden z użytkownikó US-forum o tym nie wspomniał.

Po moim dzisiejszym poście jescze raz poszukałem ....i znalazłem.

Na razie jeszcze się nie cieszę bo nie skończyłem, ale jestem dobrej myśli. generalnie sprawa bardzo prosta.

zainteresowanym mogę opisać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosty patent - do wiązki (przy lampie) podłącz dodatkowy minus z akumulatora (DRL jest sterowane minusem) -miałem tak u siebie i działało poprawnie ;).

W przypadku DRL napięcie spada poniżej 11 V a to jest zdecydowanie za mało aby przetwornica dawała dobre napięcie - będzie miał efekt "stroboskopu" z żarników .

 

Ps. Przy takim patencie(motaz żarników HID w standardowe soczewki) bedziesz oślepiał kierowców małym paseczkiem widocznym u góry wiązki światła ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem nieco inaczej, należy przeciąć kabel #4 z czarnej kostki modułu DRL i połączyć go z masą na stałe, luźny koniec przewodu zaizolować. Działa!

powiem że szczerze mnie zdziwiła Twoja informacja o pasku wiązki światła itd.

Powiem Ci że taki duet jak soczewka (EU, oryginalna) + HID daje wiązkę, która na śćianie z ok 30m daje obraz ostry jak odcięty nożem. Nie widzę żadej aberacji, żadnego rozproszenia. Przecież te żarniki są tak właśnie zrobione by świeciły jak żarnikowe. Co więcej, żarnik się nie obniża w wyniku wstrząsów i zawsze świeci tak samo ostro. To moje 4 auto i każde świeci jak opisałem.

Teraz zamawiam zestaw do świateł dziennych, sprytny patent, nic nie trzeba grzebać przy stacyjce.

:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że taki duet jak soczewka (EU, oryginalna) + HID daje wiązkę, która na śćianie z ok 30m daje obraz ostry jak odcięty nożem

Tylko, że kształt granicy cienia w fabrycznych HID jest nieco inny niż w halogenowych. W HID prawy skraj jest obcięty nisko. W reflektorze halogenowym z zenonem świeci po oczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to tak mniej więcej jak w załączniku - jest na to patent ale trzeba całą soczewke wyciągąc (jak już zostanie wyciągnieta to prosta droga do wsadzenia oryginalnej przystosowanej pod żarnik D2S ;). Dane odbicie wystepuje zarówno w soczewce EU jak i US (mowa o modelu porzed liftem). Jak spojrzysz na wysokość tego odbicia - przy pewnej odległośći auto jadące przed tobą ma ten pasek na wysokości lusterek bocznych -wiadomo z jakim efektem.

post-6371-0-66103900-1367304005_thumb.jpg

Edytowane przez sheriff_leg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... jest na to patent ale trzeba całą soczewke wyciągąc (jak już zostanie wyciągnieta to prosta droga do wsadzenia oryginalnej przystosowanej pod żarnik D2S ;). (...)

wieczorem sprawdzę czy mam te paski, ale zaintreresowało mnie to co piszesz o wyjęciu soczewek. Generalnie chętnie bym je wymienił na bi-zenony, tylko nie wiem jak mam to wyciągnąć. słyszałem że to sporo roboty, bo trzeba wyjąć zderzak i gril. Przyznam że takich rzeczy nigdy sam nie robiłem i troche się boje że później nie spasuje elementów lub pourywam zaczepy spinki itd. Bez dokładnego manuala, raczej tego nie ruszę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważaj, bo na tym forum sa mocno przewrażliwieni na wszelkie, nawet najmniejsze druciarstwo. ;)

Edytowane przez gryzli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez jestem na etapie założenia HIDu do siebie i rozważam w jakim miejscu zamontować przetwornice.

Zeby prawidlowo zamontowac przetwornice w miejscach do tego przewidzianych i tak trzeba wyjac lampy, czyli zdjac grill i zderzak

Czyli w każdym Outbacku (mimo braku fabrycznych xenonów) jest miejsce/uchwyty aby zamontować przetwornice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie w każdym -tylko wersje EU (spojrz na załącznik) -fabrycznie nie było tam zaślepek (nie wiem czy podejdą od modelu poliftowego) + warunek oryginalna przetwornica która ma odpowienie wymiary (z gniazdem D2S) -czyli wymiana soczewki (z hida H7 na oryginalny żarnik D2S) -czyli nieopłacalne ... jak już musisz to zamontuj pod lampą (estetycznie i nie widocznie) ..

 

Ps. Nie jestem zwolennikiem takiej przeróbki -ale jak już musisz ... ;)

post-6371-0-06276600-1367911970_thumb.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez jestem na etapie założenia HIDu do siebie i rozważam w jakim miejscu zamontować przetwornice.

Zeby prawidlowo zamontowac przetwornice w miejscach do tego przewidzianych i tak trzeba wyjac lampy, czyli zdjac grill i zderzak

Czyli w każdym Outbacku (mimo braku fabrycznych xenonów) jest miejsce/uchwyty aby zamontować przetwornice?

 

Tak - nie wiem jak z US, ale EU maja- to sa bardzo podbne reflektory jak te po FL. Jak juz wstawiac xenony, to najlepiej wlasnie tak jak Subaru to przeiwdzialo (ale nei homologowalo :( ). Przetworcnice pasuej od tych po FL, czyli Koito - takie same ida tez do Avensis i chyba jakis Lexow - jest tego troche na allegro. Znacznie lepsze to rozwiazanie niz chinskie "kity" a wcale nie wiele drozsze.

 

Trzeba jedynie wyciac wklesla czesc pomiedzy wneka a srodkiem reflektora.

Do tego mozna dokupic OEM klapki lub zabezpieczyc na wlasna reka aby woda sie nei dostala do przetwornicy.

Potem pozostaje zastosowanie adaptera D2S <-> H7 i zakup porzadnego zarnika D2S. Mozna kombinowac z zarnikami H7, ale to tylko chinczycy robia takie wydumki.

PO takim montazu, nie bedzie nic piszczalo, sialo w radiu czy w CB, a rozklad swiatla bedzie nie do odroznienia od H7 - czyt poprawny.

Oczywiscie taka przerobka ejst niezgodna z prawem i grozi utrata DR.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki, sporo sie rozjaśnia po waszych wypowiedziach.

tylko jescze jedno pytanie: jedną z opcji (wersja bezpieczna) jest tylko eregeneracja odbłyśników.

Zajmuje to dwa dni i kosztuje 100 za dwie lampy, jeśli dostarczy się wyjęte odbłyśniki.

PYTANIE: czy trzeba rozkleich refletktor by to wyjąć?

widzę sporo śrubek na brzegach tej lampy, może to się da tylko rozkręcić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(motaz żarników HID w standardowe soczewki) bedziesz oślepiał kierowców małym paseczkiem widocznym u góry wiązki światła ...

sa 2 rodzaje zarnikow. jeden do zwyklych reflektorow a drugi do soczewek. jak zakladasz dedykowane pod lampe to nikogo nie oslepiasz. chyba ze zalozysz te od zwyklych reflektorow z lustrem do swoich gdzie masz soczewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. mylisz sie kolego. Cały czas pisze o D2S a nie D2R(w tym przypadku kombinacja H7). Przesłona odbłyśnika w Legacy jest tak zbudowana że jej zagięcie w profilu do dołu powoduje załamanie sie światła i odbicie ku górze (doskonale widoczne na wczesniej załączonym zdjęciu). Po założeniu mocniejszego żródła światła jakim jest ksenon ten pasek jest bardziej widoczny (dopiero zaklejenie go czyms nie odbijającym lub zamalowanie na czarno eleminuje ten problem. Bawiłem sie troche lampą w róznej komfiguracji i wiem co pisze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam u siebie fabryczne HIDy i jakos innych nie slepie a katy sa idealnie rowne jak w zwyklej lampie..

 

~~\__ \__

 

dokładnie, bo masz D2S, ja też mam obecnie fabryczne z D2S, poprzednio miałem dokładane D2s (żarniki GE) i rozklad światła w obu przypadkach był idealny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...