don_pazurro Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Mój OBK to koncowka roku 2006, odkupilem od znajomego (zreszta z forum) miesiac temu. On zaraz po sprowadzeniu auta w 2008 r. wymnienil hamulce - tarcze od zimmermana, klocki tez jakies porzadne. Nie mialem w ostatnich latach okazji jezdzic autem zza Oceanu, wiedziałęm ,że hamulce są średnie, ale te w OBK mnie zaskakują swą niemocą. Mimo ,że znajomy wstawił wieksze tarcze i twierdzi, że teraz to auto hamuje dobrze, mnie szokuje ich słaba jakość. Szczególnie na śliskim. Mimo toczenia się, jak nacisne mocniej pedał hamulca niemal zawsze uaktywnia sie ABS. Albo jest to jakas dziwna kalibracja, bo w normalnym aucie europejskim hamulce nie dzialaja tak nerowo z ABS. Najpierw myslalem, ze to kwestia wyjątkowo oblodzonej nawierzchni, potem ze opon, ale to nie to. Po prostu układ cały jest dziwnie skalibrowanmy dla mnie, kola przy ABS jakby sie nawet blokowaly, a auto sunie jak na płozach. I zaznaczam, nie robie ekstremalnie mocnego hamowania. Z racji wykonywanej pracy trochę siedzę w autach (na co dzien od wielu lat testuje rózne samochody dla pewnej redakcji), ale tak dziwnego ukladu hamulcowego jeszcze nie widzialem. Od razu dodam, ze wszystko ok z tarczami, stanem technicznym etc. Podobno na hamulcach z USA hamował jeszcze gorzej, ale tego to już sobie wyobreazić nie mogę. Na suchym oczywiście tej przypadlosci nie ma, ale będę wdzięczny za opinię Wasze na ten temat Pozdrawiam don_pazurro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Jakie masz felgi ? Seryjne 16stki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_pazurro Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Nie, 17-cali, opona 225/55 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Podaj nam DOT opony ,jej producenta i model. Klocki i tarcze nie mają tu znaczenia skoro są w stanie zablokować koło przy hamowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_pazurro Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 To zimówka Fulda Kristall Montero, nie pamietam tylko czy 2 czy 3, rok; prod. jakos 2009/2010, jak to za mało danych podejde do auta i spisze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Opona wygląda ,że jest OK. i DOT też nie jakiś stary. Wyciągnij bezpiecznik ABS i sprawdz czy tak samo szybko blokuje kola przy hamowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_pazurro Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 no to jest jakis pomysl, dzieki. Ew. dam sie przejchac komus, kto ma tez wersje USA by ocenil temat. Nie wiem, moze ten typ tak ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 A to automat ? Bo jeśli tak , to mam podobne wrażenia co do Forestera , hamuje inaczej niż manual. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_pazurro Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 tak, tak, automat, no ale co ma piernik do wiatraka. Vilmark, ale też ci tak jakby sie na sliskim kola blokowaly podczas mocniejszego hamowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Nie, 17-cali, opona 225/55 czyli wygląda, że poprzedni właściciel zmienił tarcze i zaciski na wersje od H6 czyli 310mm a taki zestaw hamuje naprawdę rozsądnie. Przyczyna musi być w innych elementach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_pazurro Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 (edytowane) na suchym hamuje rozsadnie, chodzi o snieg, nie jeżdzilem jeszcze autem, ktore by tak slabo hamowalo i tak szybko ABS wkraczalby do pracy Edytowane 26 Marca 2013 przez don_pazurro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Czyli jest problem z ABS . albo te Fuldy są takie kiepskie. Wyłacz ABS i będzie wsio jasne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 na suchym hamuje rozsadnie, chodzi o snieg, nie jeżdzilem jeszcze autem, ktore by tak slabo hamowalo i tak szybko ABS wkraczalby do pracy Rafał - ten typ tak ma. Szeroka opona na śniegu będzie się blokować na ABSie. Tak było od początku. W moim nowym też tak jest, że ABS wariuje na śniegu. poza tym wersja USA pewnie jest bardziej idiotoodporna, i ABS włącza się wcześniej. W końcu to kraj, gdzie na czepku wyraźnie zaznaczają - Tylko na jedną głowę. Tom Czyli jest problem z ABS . albo te Fuldy są takie kiepskie. Wyłacz ABS i będzie wsio jasne. Te Fuldy w 2010 były jednymi z najlepszych opon. faktem jest, że mogą mieć już swoją historię, chociaż gumiarz zapewniał, że ten sezon spokojnie pociągną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 tak, tak, automat, no ale co ma piernik do wiatraka. Vilmark, ale też ci tak jakby sie na sliskim kola blokowaly podczas mocniejszego hamowania? A to ma że AT ma inna modulację , w innym momencie reaguje pedał hamulca i ABS. Sprawdź też czujniki ABS , tyle że one zazwyczaj nie padają wszystkie razem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_pazurro Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 (edytowane) i chyba Tomek (TP_S) Twoja argumentacja jest najblizsza prawdzie, co nie zmiania faktu ,że hamulce mnie srogo zawiodly, mialem juz prywatne auto z oponami 235/45 R18, testuję i na 20 calowtych kolach z szerokim kapciem zimowym, ale każde hamowało normalnie i nie czulem by rozmiar opony mial tu decydujace znaczenie Edytowane 26 Marca 2013 przez don_pazurro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 i chyba Tomek (TP_S) Twoja argumentacja jest najblizsza prawdzie, co nie zmiania faktu ,że hamulce mnie srogo zawiodly, mialem juz prywatne auto z oponami 235/45 R18, testuję i na 20 calowtych kolach z szerokim kapciem zimowym, ale każde hamowało normalnie i nie czulem by rozmiar opony mial tu decydujace znaczenie Mnie te opony nigdy nie zawiodły w trasie a trasy były rożne. Wstrzymałbym się z wyrokiem do zmiany na nowe zimówki. Być moze te zatraciły swoje właściwości. Wiem jedno - kiedy założysz Uniroyala na lato to odczujesz różnicę we wszystkim ;-) Tom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się