loader99 Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Witam Pisze ponieważ mam taką sprawę, do użytkowników Forestera z silnikiem 2.0.. Jutro jestem umówiony na oględziny samochodu. Przez telefon dowiedziałem się: Rok: 1999 Silnik: 2.0 (+LPG) Skrzynia: Manual + Reduktor Cena: 7500zł Usterki: czujnik abs (1 szt), homologacja na butlę brak, poprawki blacharskie na błotnikach po ziemie do zrobienia.... Moje pytanko, na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach (zapoznałem się z faq technicznym i tematem forka, ale jest mało informacji) ?? Będe jechał z Limanowej do Bielska, jak znajdę jakąś ogarniętą stację diagnostyczną to oczywiście tam pojadę (nie znam Bielska ) Więcej info jak na razie nie potrafie przytoczyć Z góry dziękuje za odpowiedź (i wyrozumiałość) Pozdrawiam Łukasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingolstad Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 - Czy działa zegarek! - Czy działa szyberdach. Kilka razy sprawdzić wte i wewte. - Miarką sprawdzić szparę między oponami a nadkolem z tyłu i przodu. Obciążyć tył i sprawdzić jeszcze raz. - Wolna jazda po okręgu z maks skręconymi kołami, jeśli coś słychać to niedobrze. To samo z reduktorem. - Kilkanaście razy powachlować wajchą po każdym biegu i sprawdzenie czy wsteczny wchodzi bez zgrzytu. - Sprawdzić opony, jeśli każda jest z innej bajki i w innym stanie to świadczy o podejściu poprzedniego właściciela. - Szczelność i stan chłodnicy! - Wypadałoby na kanale sprawdzić czy nic nie cieknie (silnik, napęd). - Tylne przeciwmgielne może być luzem. - Sprawdzić hillholder (na górkę i sprawdzić czy trzyma). - Sprawdzić czy da się otworzyć z kluczyka każde drzwi i bagażnik. To tak na szybko. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Podejdź do zakupu bardzo spokojnie; - obejrzyj dokładnie samochód - sprawdź na ile powazne sa te poprawki blacharskie do zrobienia, bo blacharka to najdroższa rzecz w aucie. Zwróć szczególna uwagę na tylne nadkola - posprawdzaj wszystkie odbiorniki w samochodzie - czy działaja światla, wentylatory itp. - przejedź się autem - zobacz jak pracuje sprzęgło, jak skrzynia biegów. - sprawdź jak auto działa na LPG - fajnie by było, gdyby silnik był całkowicie zimny przed twoimi oględzinami. - popatrz na stan silnika - paski, obudowy itp. - sprawdź działanie wycieraczek, spryskiwaczy - sprawdź czy kontrolka od airbagu sie świeci przy zapalaniu i czy gaśnie zaraz po - czy moze razem z innymi w tym samym czasie - sprawdź działanie pilota od centralngo zamka /jeżeli jest/ i samo działanie centralnego zamka. - hill holdera - może w aucie nie być, wiec moze nie edziałac. - dopytaj się dokładnie na czym polega to uszkodzenie ABS. - sprawdź wszelkie dokumenty auta - czy zgadzają się numery, czy jest karta pojazdu do tego auta itp., czy sprzedający jest właścicielem auta, czy nie ma innych współwłaścicieli, czy na aucie nie jest ustanowiony zastaw itp. - spiszcie umowę sprzedaży z rzeczywistą ceną zakupu - tak czy siak czeka Cię zakup nowej butli. zawsze można znaleźć jakis powód do negocjacji ceny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike85 Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 (edited) homologacja na butlę brak zależy jakiej firmy jest butla, bo nie które firm produkujące,np gdy zgubisz homologację, podając im numery butli możesz otrzymać duplikat.Koszt 40-60 zł. Datę produkcji masz na butli. Edited March 20, 2013 by Mike85 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WASYL Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 No i pochwal się, czy kupiony. Fotki też dorzuć. Ale zielony? Link to comment Share on other sites More sharing options...
loader99 Posted March 21, 2013 Author Share Posted March 21, 2013 (edited) nie kupiony, straszna lipa wyszła/była A więc, kolor czarny. Na dzień dobry prawa strona bita, lub po wjechaniu do rowu... błotnik, maska, drzwi przów i tył, słupek między drzwiami oraz zderzaki uszkodzone... karoseria niechlujnie szpachlowana i malowana sprayem do tego stopnia że było widać nawet laikowi.... reflektor przedni pęknięty a w nim woda ;P, tylna oprawa lampa rozbita, przedni halogen prawy rozwalony (sznurkiem do zderzaka ).... Po resecie komputera zaczął wyświetlać chceck engine (błąd 22 - czyli stukowy), oraz błąd abs (prawe przednie i tylne koło)... szyba prawa nie działala.. centralka z kluczyka ni hu hu,... Silnik nawet nawet, nie był umyty, nie miał wycieków. Ciekło tylko z pompy wspomagania Palił nawet ok (zimny ciepły ) tylko po odpaleniu słychac było jak bendix sie cos blokuje:) Napędy smiagały aż miło (na reduktorze też) nic nie strzelało i nie pukało... Zawieszenie nawet ok. Butla od gazu zdemontowana i nie było jej, rzekomo nie chcieli podbić przeglądu bez homologacji. Gaz nie sekwencyjny. Ogólnie odpuściłem bo blacharka (prawa strona tragedia) + oznaki rdzy na nadkolach pomimo plastików.... Więc dalej szukam Forestera A przez telefon Pan sprzedawca (piękny ładny, lekko sprayem po masace tylko i tylko jeden czujnik abs do wymiany i tylko homologacji na butelke nie ma HEHE masakra) Pozdrawiam i Dziex za porady Edited March 21, 2013 by loader99 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike85 Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Dlatego zawsze szukałem aut gdzieś w okolicy- nie ma sensu latać na drugi koniec Polski. Już pod koniec nawet przestałem się pytać o auto, bo i tak prawdy nikt nie mówi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingolstad Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Grunt to nie załamywać się i szukać dalej Może coś od kogoś prywatnego się trafi. Tak przy okazji, to nie oglądałeś czasem tego: http://otomoto.pl/subaru-forester-C24353124.html Bo widzę że właśnie u tego ten prawy halogenek taki zwisający Ale chyba dużo nie straciłeś, bo w ogłoszeniu przebieg 240 000 a po vinie wychodzi, że we wrześniu 2012 też był wystawiony z tym samym przebiegiem W sumie też następnym razem przed oglądaniem zapytaj w zakupie kontrolowanym: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/45284-forester/page__st__1150 i wrzuć linka, to może ktoś wcześniej coś zauważy lub już zna auto i oszczędzi rozczarowań. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadziejS Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 - Czy działa zegarek! - Czy działa szyberdach. Kilka razy sprawdzić wte i wewte. - Miarką sprawdzić szparę między oponami a nadkolem z tyłu i przodu. Obciążyć tył i sprawdzić jeszcze raz. - Wolna jazda po okręgu z maks skręconymi kołami, jeśli coś słychać to niedobrze. To samo z reduktorem. - Kilkanaście razy powachlować wajchą po każdym biegu i sprawdzenie czy wsteczny wchodzi bez zgrzytu. - Sprawdzić opony, jeśli każda jest z innej bajki i w innym stanie to świadczy o podejściu poprzedniego właściciela. - Szczelność i stan chłodnicy! - Wypadałoby na kanale sprawdzić czy nic nie cieknie (silnik, napęd). - Tylne przeciwmgielne może być luzem. - Sprawdzić hillholder (na górkę i sprawdzić czy trzyma). - Sprawdzić czy da się otworzyć z kluczyka każde drzwi i bagażnik. To tak na szybko. Z ust mi to Kolego wyjąłeś... Jeśli chodzi o szyberdach, to działa czy nie działa, zobaczyć czy nie jest w tylnej części opuszczony gdy zamknięty. Wiskoza - temat się przewija dość często - ciężko to sprawdzić, ale jednym ze sposobów jest przejechanie kilku km, najlepiej latem gdy jest ciepło -- jeśli po takiej jeździe podczas manewrów parkingowych jest coś nie tak, szarpie, przeskakuje - to może to być wisko (dotyczy MT). Ja podobnie jak Mike85 też szukam aut tylko w okolicy, maksymalnie w promieniu 100km. Ludzie bywają niepoważni, mijają się z prawdą to lekko powiedziane. Czemu mam wydawać 100-200 zł i tracić dzień na to, żeby się o tym przekonać. Raz oglądałem forka w okolicach Mińska Maz. Zatrzymałem się swoim autem na podwórku, dość daleko o przedmiotu sprzedaży i już wiedziałem że mogę wracać. Jedynie z wrodzonej uprzejmości wyszedłem, obszedłem i odszedłem. A na otomoto wyglądał b. zachęcająco, właściciel również przez telefon OK. ech.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WASYL Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Dobrym rozwiązaniem, jak się nie ma czasu i chęci szukania, jest zlecenie poszukiwania komuś kto się tym zajmuje, powiedzmy zawodowo. Ja swojego tak kupiłem. Wiadomo, że "coś" to kosztuje. Jednak, tak jak wspominacie - policzyć koszty dojazdów, stracony czas na oglądanie szrotów... Zaletą takiego rozwiązania jest też to, że gdyby okazało się coś nie tak z furką, praw dochodzisz od firmy. Więc teoretycznie masz jakąś gwarancję. W moim przypadku tak też było. Po zakupie pojawił się problem ze skrzynią. Naprawa dość kosztowna. Jeden telefon, dwa emaile i sprawę załatwiliśmy jak ludzie. Nie do końca tak jak chciałem, ale po zakupie od zwykłego gościa - zapomnij o jakiejkolwiek pomocy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
loader99 Posted March 22, 2013 Author Share Posted March 22, 2013 Grunt to nie załamywać się i szukać dalej Może coś od kogoś prywatnego się trafi. Tak przy okazji, to nie oglądałeś czasem tego: http://otomoto.pl/su...-C24353124.html Bo widzę że właśnie u tego ten prawy halogenek taki zwisający Ale chyba dużo nie straciłeś, bo w ogłoszeniu przebieg 240 000 a po vinie wychodzi, że we wrześniu 2012 też był wystawiony z tym samym przebiegiem W sumie też następnym razem przed oglądaniem zapytaj w zakupie kontrolowanym: http://www.forum.sub.../page__st__1150 i wrzuć linka, to może ktoś wcześniej coś zauważy lub już zna auto i oszczędzi rozczarowań. link wrzuce jak go ponownie znajde. byłem koło bielska białej (jakieś 10km za bielskiem) kolor czarny metalik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now