morda4u Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 (edited) Witam, pacjent Legacy 2.0 N/A MY06. Mam taki przypadek, że jak się toczę (na jedynce, dwójce, raczej to nie ma znaczenia) i skręcę mocniej koła w lewo lub w prawo to coś stuka z przodu. Im szybciej się toczę tym szybciej stuka. Regularny stukot przy każdym pełnym obrocie koła/osi. Przy prostych kołach tego nie słychać albo prawie nie słychać. Przy lekkich skrętach też słabiej niż przy mocniejszych. No więc dzwonię do fachowca a on na to: przeguby. Podjechałem, posłuchał i mówi, że chyba jednak grubsza sprawa, kazał zostawić auto i wysłał mnie na autobus Okazało się, że przeguby ok. Rozebrał jedną półoś i też mówi że wszystko gra. Dobiera się właśnie do drugiej. Na razie nic. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Drobna wskazówka: podobno olej w skrzyni był czarny, a zmieniałem rok temu. Czy skrzynia może mieć coś wspólnego ze stukaniem przy skręconych kołach? Pozdr. morda Edited March 12, 2013 by morda4u Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubBlackbird Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Przypadek z innego samochodu (chyba mazda 626). Sworzeń trzymający satelitę w mechanizmie różnicowym lekko obluzował się czyli stracił pasowanie wciskowe, w wyniku czego satelitę lekko podbijało i powstawało lekkie stukanie. Także takie gdybanie bo powyższy przypadek trafia się raczej jak wygrana w totolotku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
QQ Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Może tutaj znajdziesz odpowiedź na to stukanie: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/42278-kolumna-kierownicza/page__hl__maglownica#entry1190162 Link to comment Share on other sites More sharing options...
morda4u Posted March 12, 2013 Author Share Posted March 12, 2013 Może tutaj znajdziesz odpowiedź na to stukanie: http://www.forum.sub...ca#entry1190162 Hmm przy włączonym silniku na postoju nie ma żadnych dźwieków przy kręceniu kierownicą do końca w lewo lub w prawo. Dopiero jak się koła obracają to jest zonk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rybex Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 i jak ? problem rozwiązany ? mam teraz podobnie, tj strasznie stuka mi coś z prawej strony z przodu, im szybciej jade tym szybciej stuka, jak nacisnę hamulec i jadę dalej do przodu to przestaje, myślałem że to klocki ale wszystko sprawdzałem i dalej to samo, jak jade z taką predkością żeby nie stukało i depne na hamulec to słychać przeskoczenie czegoś, uderzenie raz i tyle ... . Link to comment Share on other sites More sharing options...
pit87 Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 jak jedziesz na wprost czy skrecając?? mogą to być objawy padającego przegubu, łożysko. Pdnieś autko wszystkie koła w góre i zakręć nimi to zlokalizujesz stukanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
morda4u Posted December 18, 2013 Author Share Posted December 18, 2013 (edited) Witam, u mnie okazała się to być wisko-szpera lub wiskoza. Nie wiem ktora nazwa jest poprawna ale mam na myśli tą samą część To jest jakieś ustrojstwo, które znajduje się przy skrzyni biegów. Za używkę zapłaciłem 400zł. Problem być może się wziął z tego, że pewien mądrala zaciągnął mi ręczny w czasie jazdy bo chciał się poślizgać, a podobno tak nie wolno (trzeba wcześniej sprzęgło wcisnąć). Było to na śniegu więc nic złego nie powinno się stać, ale jednak miesiąc później miałem awarię. To tylko jednak moje spekulacje co do przyczyny. Tak na prawdę nie wiem skąd to się wzięło... EDIT: dodam, że u ciebie obstawiam przeguby. To jest najczęstrza przyczyna stukania. Pozdr. morda Edited December 18, 2013 by morda4u Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now