Skocz do zawartości

Coś stuka z przodu


morda4u

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

pacjent Legacy 2.0 N/A MY06. Mam taki przypadek, że jak się toczę (na jedynce, dwójce, raczej to nie ma znaczenia) i skręcę mocniej koła w lewo lub w prawo to coś stuka z przodu. Im szybciej się toczę tym szybciej stuka. Regularny stukot przy każdym pełnym obrocie koła/osi. Przy prostych kołach tego nie słychać albo prawie nie słychać. Przy lekkich skrętach też słabiej niż przy mocniejszych.

No więc dzwonię do fachowca a on na to: przeguby. Podjechałem, posłuchał i mówi, że chyba jednak grubsza sprawa, kazał zostawić auto i wysłał mnie na autobus :) Okazało się, że przeguby ok. Rozebrał jedną półoś i też mówi że wszystko gra. Dobiera się właśnie do drugiej. Na razie nic.

Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Drobna wskazówka: podobno olej w skrzyni był czarny, a zmieniałem rok temu. Czy skrzynia może mieć coś wspólnego ze stukaniem przy skręconych kołach?

 

 

Pozdr.

morda

Edytowane przez morda4u
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadek z innego samochodu (chyba mazda 626). Sworzeń trzymający satelitę w mechanizmie różnicowym lekko obluzował się czyli stracił pasowanie wciskowe, w wyniku czego satelitę lekko podbijało i powstawało lekkie stukanie.

Także takie gdybanie bo powyższy przypadek trafia się raczej jak wygrana w totolotku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

i jak ? problem rozwiązany ?

 

mam teraz podobnie, tj strasznie stuka mi coś z prawej strony z przodu, im szybciej jade tym szybciej stuka, jak nacisnę hamulec i jadę dalej do przodu to przestaje, myślałem że to klocki ale wszystko sprawdzałem i dalej to samo, jak jade z taką predkością żeby nie stukało i depne na hamulec to słychać przeskoczenie czegoś, uderzenie raz i tyle ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

u mnie okazała się to być wisko-szpera lub wiskoza. Nie wiem ktora nazwa jest poprawna ale mam na myśli tą samą część :) To jest jakieś ustrojstwo, które znajduje się przy skrzyni biegów. Za używkę zapłaciłem 400zł. Problem być może się wziął z tego, że pewien mądrala zaciągnął mi ręczny w czasie jazdy bo chciał się poślizgać, a podobno tak nie wolno (trzeba wcześniej sprzęgło wcisnąć). Było to na śniegu więc nic złego nie powinno się stać, ale jednak miesiąc później miałem awarię. To tylko jednak moje spekulacje co do przyczyny. Tak na prawdę nie wiem skąd to się wzięło...

 

EDIT: dodam, że u ciebie obstawiam przeguby. To jest najczęstrza przyczyna stukania.

 

Pozdr.

morda

Edytowane przez morda4u
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...